recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig tablet under 2000 ? Prestigio ell. Odys.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig tablet under 2000 ? Prestigio ell. Odys.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackson stuart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig tablet under 2000 ? Prestigio ell. Odys.
    Sendt: 28-Januar-2013 kl. 19:15
Hej
 
Har brug for lidt hjælp til en tablet, så jeg tænker nogen her kan hjælpe, for jeg har ikke meget styr på dem.Smile
 
Skal bruge en 9-10" tablet til surfing og når børnene skal spille lidt eller en sjælden gang imellem se film. Budgettet siger 1500-2000 kr og jeg har derfor set på følgende:
 
Prestigio multipad 5197D , tror den er rusisk eller noget i den stil, men syntes umiddelbart den ser ok ud og så kommer den med et etui som bonus Smile
 
Odys noon tablet, tysk så vidt jeg kan se og fandt vist ud af den havde klaret ok i en test Sleepy men kan ikke rigtigt finde noget om den på dansk eller engelsk .
 
Er der nogen der ved et eller andet om de ovenstående, eller har nogle tips/tricks til en billig tablet, så ville det blive værdsat.
 
håber i kan hjælpe.
på forhånd tak.
 
 
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 20:08
nej, nej, nej

Elendige Kina tablets, med forældet teknologi, dårlig performance, dårlig byggekvalitet, ingen support eller opdatering osv. - garanti for en dårlig oplevelse der een gang for alle vil give det fejlagtige indtryk at Android er noget skrammel og kun iPads duer til noget.

Jeg kan ikke sige det ofte nok, glem disse ukendte baggårds Kina tablets med tilfældige navne som fabrikeres i massevis og forsøges sælges af smarte forretningsfolk der tror de kan tjene på hypen omkring tablets ved at sælge skrammel, man får hvad man betaler for og man kan ikke få en fornuftig 10" tablet for 1500,- fra ny, køb kun anerkendte mærker med en teknologi der matcher dagens standarder og en vis garanti for kvalitet og support.

Hvis budgettet absolut max er 2000,- så køb en Nexus 7 32gb i Fona - glem at den er en anelse mindre (det betyder intet for det brug du beskriver), Nexussen er mindst tusinde gange bedre end dem du har fundet og både du og dine børn vil elske den.

Hvis det absolut skal være 9-10" så vent til du har 500,- ekstra og køb en Acer Iconia A210 - med nyeste specifikationer der næsten matcher Nexus 7

http://www.edbpriser.dk/tablet/acer-iconia-tab-a210-16-gb-metalgraa-id-6993022.aspx?q=tablet

PS: Alternativt kig efter en brugt i samme niveau som dem jeg anbefaler her.

Redigeret af spawn - 28-Januar-2013 kl. 20:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 20:21

Hej Jackson Stuart.

Når jeg ser at du søger en 9-10" tablet til hvad en god 7" koster, må jeg desvære skrive at det kan man ikke lave.

Jeg kender ingen af dem du linker til, men tror at der i begge er skåret hjørner for at sænke prisen.

Det gode er, at du har 14 dages retur ret hvis du køber via internettet.

Og husk at fortælle os hvordan den er, den du nu køber.

Men ellers vil jeg anbefale jer at købe en god 7", f.eks. en Nexus 7.

Hilsen Carsten.

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 22:20
køb en nexus 7
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackson stuart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 19:34
Hej.
 
Tak for de hurtige svar og beklager den sene tilbagemelding, men min pc har desværre været ramt af virus/hacker angreb.Angry
Kan sagten følge jer i at man kan få en bedre tablet til prisen ved at købe en 7" (nexus), men det er vel også at gå på kompromis, altså at gå ned i skærmstørrelse....  Men nu er det altså sådan at konen har en ipad mini og den synes jeg altså bare er lige lille nok, derfor skal det altså være en lidt større skærm.
 
For lige at forklare mine tanker, så tænker jeg at det nok er med tablets som med biler, hvor man jo også sagde at koreanere er noget lort, men idag de jo både med i kampen om årets bil og på højde alle mulige andre biler.
Kina tablets bliver vel også hele tiden bedre og kineserne er sku ved at være ret dygtige til teknologi og de producerer jo også for alle de store mærker, så det der var skidt sidste år (billige tabs) er måske ved at være ret fornuftige idag ?? Så det kunne måske være der var en udemærket billig 10" tablet derude Smile
 
Iøvrigt kunne det være dejligt hvis nogen så kunne fortælle mig hvilke teknologi jeg skal kigge efter, er det processsoren, nogle bestemte data eller noget andet...?
 
På forhånd tak
J. 
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 19:49
Her er din Koreaner: http://www.google.com/nexus/10/

Kina biler er stadig noget lort! :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af jackson stuart jackson stuart skrev:

 Så det kunne måske være der var en udemærket billig 10" tablet derude Smile

Hej Jackson Stuart.

Ja jeg tror at Apple laver nogle udmærkede 9,7" Ipads, endda til forskellige priser.
Alle regner med at Google introducerer opdaterede produkter til maj.
Det gælder Nexus 4 telefonen og både Nexus 7 og Nexus 10 Tablets. Den sidste skulle
enda komme med quad core cpu, da flere anmeldere syntes at den nuværende er for svag.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 01-Februar-2013 kl. 20:06
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 09:29
Ellers så køb en Ennovia 9,7" tablet med Android 4.1 i Kvickly i morgen til 1.395 kr. Jeg har ingen anelse om, den er noget værd, men den kan vel sammenlignes med en Denver fra Harald Nyborg til omtrent samme pris og størrelse.
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 18:16
Den Ennovia lyder ellers fornuftig til 1395,-
 
Jeg har selv luret på denne her Denver TAD-97052 1.5 ghz dualcore 1gb RAM og
9.7” capacitive touch. Netop også til ungerne. så de ikke skal rende rundt med min iPad til 4,5K
Der ligger en video af den i funktion på Denvers hjemmeside og den ser ud til at køre fornuftigt. Også i 3D applikationer.
 
 
 
 
1599,- i Fona
 


Redigeret af Hi Fi Dwarf - 02-Februar-2013 kl. 18:20
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 18:35
Køb bare en "billigskrammeltablet", det vil done unger være glade for - eller noget......

Du må kunne finde en brugt iPad2 til under 2000 kroner.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Køb bare en "billigskrammeltablet", det vil done unger være glade for - eller noget......

Du må kunne finde en brugt iPad2 til under 2000 kroner.

Klaus
Positiv som altid. :)
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 19:15
Odys tablet'en virker ret fin. Dual-core Cortex A9 er en ret kraftig CPU.

Jeg har selv set på denne: 
http://www.pandawill.com/nextway-f9x-quad-core-a31-tablet-pc-97-inch-android-41-retina-ips-screen-2g-ram-4k-video-black-p70987.html

Den kommer dog kun med en Cortex A7, den er dog quad-core, tilgengæld har den 2GB ram og samme opløsning som Nexus 10.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu