recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC build -  Meninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC build - Meninger

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Valdimarsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juni-2010
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC build - Meninger
    Sendt: 16-Februar-2013 kl. 09:57
Jeg har samlet en HTPC til mine forældre. Den bliver bestilt i starten af næste uge.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger om sammensætningen og generelt om der er nogle "huller" jeg har overset. 

Her er lidt om hvad den skal kunne: 
Den skal være så lydløs, som overhovedet mulig. Jeg har overvejer en picoPSU, men min fader vil gerne kunne opgradere den med 3.5" HDD'er, og då ska vi op i en 120w picoPSU, men den er for dyr.
Den skal være så billig, som det er muligt med de specs det kræver at køre 1080p, streame, rippe cd'er etc. med Openelec.

Det var nogenlunde det den skal kunne. 
Har også kigget på et billigere kabinet og så købe en fjernbetjening med en infrarød cir header, men den virker ikke til asus bundkortet og hvis det alligevel skal være med USB header, kan jeg ligeså godt købe den i Danmark, fremfor USA. 

Her er hvad jeg har valgt indtil videre:
ASUS E35M1-M PRO - 841 kr
Chieftec iARENA GPA-350S8 - 229 kr
Kingston SSDNow V300 60 GB - 433 kr
Kingston ValueRAM 1 x 4 GB - 128 kr
LiteOn IHOS104-37 - 432 kr
Longshine LCS 8031N1 - 136 kr
MS-TECH MC-380 - 516 kr

Ialt 2722 kr

Bare spørg løs hvis der er noget jeg har glemt at skrive på eller andet ;-)

Redigeret af Valdimarsson - 16-Februar-2013 kl. 16:33
HP Envy 15-1190eo - i7 - radeon 5850 (defekt touchpad) Sælges højestbydende
Synology ds211j - 4tb
HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:19
Hejsa

Jeg har ikke så meget styr på hardware delen, så det må vi lade andre om at kommentere.

Mht. iptv og lan / internet i samme kabel, har jeg det kørende her. Jeg har dog delt mit lan op i 2 vlans for at holde trafikken helt adskilt. Det kræver jo så vlan switche de steder man har brug for det, men det funker. Min tvserver har kun én netkort som samler al trafikken igen. 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:36
Er det en billig eller dyr switch du har valgt. Fordi jeg tror hellere min far vil have en switch til et par 100 ekstra fremfor trådløs. Det kan jo godt gi lidt knas på linien.

Og hvis den er billig hva hedder den få ? :-)
Synology ds211j - 4tb
HTPC (diy) - Asrock E350M1/USB3 - 4gb ram - Thermaltake Element Q - Openelec 2.99.2
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:43
jeg har 2 af disse : http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/Netgear-ProSafe-Plus-GS105E-2200224.html

Men jeg syntes det var noget bøvl at lave vlans og havde til hver en tid foretrukket at kunne trække et ekstra kabel, hvis min infrastruktur gav mulighed for dette.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 10:57
Ja det var jeg bange for du ville sige. Også derfor jeg fint og elegant er hoppet henover, men det kunne jo være du var kommet smertefrit fra det. ;-)

Prøver at foreslå ham en kabelbakke og 2 ledninger, tror jeg.
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:10
Du kan også vælge at lave din egen splittet, du kan få 2 stik fremført med et kabel, sådan http://m.instructables.com/id/How-to-make-your-own-Ethernet-%22splitter%22/
Den Ben
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:21
Energifyn boksen har en internet udgang og 4 iptv udgange. Kan et netkort godt adskille internet og tv?
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:32
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med energi fyn, men flere og flere fiber selskaber kommer kryptering på deres ip signal. Så hvis det virker nu, vil du på et tidspunkt risikere det bliver krypteret og så virker det ikke længere. 

Så vil helt klart anbefale to kabler og så trække dvb-c signalet fra fiberboksen med en dvb-c tuner i htpc.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 11:40
Lige pt er der ikke nogen dvb-c signal i fiberboksen. For ellers havde jeg bare smidt en hdhomerun på.

Og ja det kan godt blive et problem med kryptering, men den tid den sorg ;-)
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Valdimarsson Valdimarsson skrev:

Energifyn boksen har en internet udgang og 4 iptv udgange. Kan et netkort godt adskille internet og tv?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men jeg har netop samlet internet og iptv fra én af udgangene, i en switch, hvorfra der kun går ét kabel til næste switch - her går så igen kun én kabel ned til mit ene netkort i serveren. Så al trafik håndteres på den måde på serveren.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valdimarsson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 12:19
Ja din opsætning med switch har jeg læst en del om, men synes ikke der var nogen der kom med de helt rigtige guldkorn.

Mit tidligere svar var til benu. Fordi jeg ikke helt tror at et netkort kan håndtere 2 signaler igennem en splitter. Dvs at få den til at dele dem igen.
Synology ds211j - 4tb
HDHomeRun HDHR3-EU
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 13:01
Denne her har plads til 2 x 2.5" HD internt samt en eSata port.

http://www.arctic.ac/en/p/living/office-pc/573/mc101-barebone-a8-4500m.html

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu