|
Diskret stuebio |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
E100
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Juli-2013 kl. 14:51 |
Hej Alle.
Her er lidt billeder af hvad stuebio'en har udviklet sig til siden stereo'en blev udskiftet med en lille surround'spille og en billig projektor på en mælkekasse for ca. 6 år siden Højtalere: 6.2 hjemmebygget højtalersystem med seks "ens" (kabinet formen tilpasset placering) 3 vejs højtalere bestykket med : Diskant fra morel http://www.morelhifi.com/old/products/pdf/Tweeters/ET/Specs%20sheet%20ET338-104.pdf
4" mellemtone (i 4 liter trykkammer) fra Audiotechnology http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|935|||
10" bas (i 35 liter trykkammer) fra Audiotechnology http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|933|||
Alle 3 vejs højtalere deles ved 80 Hz Hertil 2 ens subwoofere med hver 2 stk. 15" basser (i 400 liter trykkammer) fra Audiotechnology http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|949|||
Billede: Sony 40" LCD - til nyheder & Teletobbies Panasonic PT-AE4000 - HD projektor i hjemmebygget hejs Quality screen 131" tab tension motorlærred Lyd / elektronik: WD TV Live - medieafspiller WD NAS - netværksharddiske Clint DC1 - TV tuner Onkyo PR-SC5509 - processor Audyssey Pro Kit - kalibrering af MultEQ XT32 i processor Rotel RB1090 - effektrin subwoofer L + R Rotel RB1090 - effektrin front L + R Rotel RB1090 - effektrin front C + bag C Rotel RB1090 - effektrin bag L + R Global Cashe - div. moduler for IR, RS232 & relæ styring af systemet via iRule på iPad mini og iPhone + flere hundrede meter af alverdens skærmede og uskærmede kabler, PLC styrring, kontaktorer, temperaturfølere, ventilator, hastigheds regulator, lyddæmpere, netstøjfiltre, netværks dimser og hvad der nu skal til for at få det hele til at virke Først et par billeder af stuen i almindelighed: Sofagruppen Stuen set fra TV'et, de 3 baghøjtalere kan anes Stereobænken med frontsystemet & subwooferne i vægen Med bio'en tændt: Sofagruppen med lærred og hejs nede Lærred, stereobænk & subwoofere Bio'en uden frontstof: Stereobænk & subwoofere uden frontstof & lærredet nede Stereobænken uden frontstof Stuen set fra TV'et, de 3 baghøjtalere uden frontstof & projektorhejsen nede Projektorhejsen Teknik & betjening: Teknikskabet i et tilstødende værelse Skærmbillede: TV kanalvalg på iPad mini Skærmbillede: Bio filmvalg på iPad mini Billeder fra byggefasen: Subwoofer kabinet afstivning Subwoofer kabinet dæmpning Subwoofer kabinetter klar til coatning
Monteringshuller for subwoofere
Monteringshuller for baghøjtalere
Subwoofer kabinetter monteret
Baghøjtaler kabinetter monteret
Tapetsering
Montage af Troldtekt akkustikloft, montagehuller for subber & baghøjtalere kan ses
Montage af Troldtekt akkustikloft, montagehuller for de tre baghøjtalere kan ses
Fronthøjtaler (alle 6 stk 3vejs højtalere er ens)
Delefilter for 3vejs højtaler
Redigeret af E100 - 31-Marts-2015 kl. 13:14 |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det for en skænk du har stående (er det en du selv har lavet?)
Virkelig et stil rent design - jeg er vild med det! Du må dog have lidt problemer med at mørklægge for det lys som kommer bagfra.
|
|
E100
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Funktioner
Tak(0)
|
flyttet til første indlæg Redigeret af E100 - 14-August-2013 kl. 12:53 |
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gennemført og flot! Det setup vil jeg gerne høre en dag!
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Smukt, flot og gennemført. Kan fornemme det er skruet ordenligt sammen.
Jeg ville nu nok have sænket de 15" subber en smule og også indbygget fronterne i væggen ovenover. |
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kæft det er blæret lavet det der!
Det ser ikke ud af meget på de første billeder men når man så ser det der ligger bag skal jeg da lige love for at det ser gennemført. Virkelig fedt! |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er satme i orden, det der! Damn, det er godt gennemført.
På de første billeder, tænkte jeg godt nok, at der ikke var luft nok til dine subs, men kasserne fylder så åbenbart hele væggen :)
|
|
E100
Funktioner
Tak(0)
|
Skænken er en fast del af højtaleren, det er at regne som en 200+ kg 3 i en LCR højtaler.
Den er lavet af 2 stk 38 mm asketræ køkkenbordplader der er sortbejset og larkeret, benene er børstet rustfri stål, kabinetterne er mdf betrukket med kunstskind og fastmonteret, højde 55cm, bredde 242cm, dybde 61cm. Jeg var lidt ivrig da jeg lavede den og glemte at tage billeder undervejs. Med hensyn til lys har du delvist ret. Da billeder af din stue i mørke og min stue i mørke er ens, har jeg bibeholdt lys bagfra så det er muligt at se biografen i stuen. Bortset fra det er jeg lige blevet færdig med mørklægningsgardiner i glaspartiet mod haven og det lille vindue over sofaen, nu mangler jeg at sy gardin af de 30m2 sort scene molton jeg lige har fået hjem, til at dele stuen ved loftbjælken. Bio'en er mest blevet brugt om vinteren hvor der jo er mørkt fra naturens side. Mvh E100 |
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
NICE - god inspiration!
|
|
E100
Funktioner
Tak(0)
|
Subberne er sat midt mellem gulv og loft for at få en jævn lydbølge ned gennem rummet hvor sidevæge er med til at give en "horn" ligende virkning (ikke for at se kønt ud) det virker både til kontrabas og filmbrag.
Når man kommer fra køkkenet får man en fornemmelse af at gå ind i højtaleren når går under bjælken i loftet. Placering af LCR vender jeg tilbage til, jeg har en dreng der er sulten NU. Mvh E100 |
|
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser fantastisk gennemført ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke på sådan noget som isolering, dampspærre og generel tæthed - er det noget du har en hemmelig løsning på, eller er det bare efter devisen om, at det ikke er værre end før du ombyggede (det ser ikke ud til at være helt nybyg)?
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det helt store spørgsmål: Er det nybyg/tilbyg eller en eksisterende stue der er blevet "modificeret"? Så gennemført det ser ud, må du enten være håndværker eller ha skruet hænderne umanerligt godt på. ;-)
|
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |