recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller m/Phono output?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller m/Phono output?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller m/Phono output?
    Sendt: 26-September-2013 kl. 11:53
Hey folkens!

Jeg søger en pladespiller, til menneskelige penge (under 5k) som har muligheden for phono output, så man selv kan købe kabler og tilslutte, så man ikke behøver "nøjes" med det indbygget kabel rigtig mange kun fås med, samtidig skal den kunne tilsluttes direkte til forstærker via phono indgang.

Nogen der kender til sådan en fætter, eller er det virkelig HELT umuligt?? Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 15:02
 
 Jeg har tvivl om der kan fås uden pre monterede kabler, så er man nok oppe i High End. Tilsluttes direkte til en Reciver/forstærker, det kan alle jo, men det er ikke alle Recivere/forstærkere der har Phono In, så der skal være en RIIA forstærker enten i Pladespilleren eller der tilkøbes en Extern.
Har selv en Professionel Pladespiller (Technics SL 1210 MK2), pris i dag mellem Kr. 6-7000, der er ikke RIIA i den, så bruger en Extern. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 15:47
Hvis du nu køber en pladespiller du syntes lyder godt (det er ved hovedkriteriet?), så smider du den efterfølgende i bilen og tager den lange tur over til mig i det mørke Jylland. Jeg har nemlig både boremaskine og loddekolbe, så jeg kan godt klippe kablet over og montere 2 phonobøsninger.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:49
Pro-ject Debut Carbon Phono USB, er med indbygget RIAA forstærker så den kan gå direkte i en linieindgang og signalkablerne kan skiftes.
Tape Connection MKII
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 18:37
Tak for tilbudet KlausDM, men må desværre sige nej tak :) og så der også ALT for langt til en fattig mand som mig der ikke engang har kørekort Tongue

Simon, TC <- Tak for rådet, har kigget lidt på dem faktisk, men for at være mere præcis, så kommer der lige en lille liste her med "krav":
(PS. Thorens - TD-209 har Phono out: http://www.lydogbillede.dk/wp-content/uploads/2013/05/TD209_Anschluss_V01_AdobeRGB_jpg72.jpg)

1: SKAL kunne sluttes direkte til min Pioneer VSX-921 via et Phono stik i receiveren, uden jeg skal bruge ekstra udstyr imellem de 2.
2: Vil gerne slippe for en "billig" kabel tilslutning som set på denne Denon DP-300F = http://www.audiounion.jp/stock_images/68966_1.jpg
3: Må HELST gerne være firkantet (ikke alle de der sjove faconer) og så SKAL den have støvlåg
4: Både auto og manuelt er KLART et plus!
5: Mulighed for udskiftning af pick-up (frit valg)!
6: Og da jeg ikke ved HELT så meget om hvordan pladespillere generelt fungere, og der vidst er noget med forskel på hastighed (33 & 45) samt størrelse (17 & 30) ville det være rart at den understøtter begge. I den forbindelse sammenligner jeg med den før viste Denon DP-300F.
That's about it, i think. Smile

En af dem jeg må indrømme jeg har kigget lidt på, er den her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&product_number=1620104
Syntes designet er mega fedt!


Redigeret af Muffeh - 26-September-2013 kl. 18:38
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

En af dem jeg må indrømme jeg har kigget lidt på, er den her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&product_number=1620104
Syntes designet er mega fedt!
Den kan ikke tilsluttes direkte til din Pioneer, der mangler en indgang til grammofon.
Du skal bruge en Phono-indgang, det er ikke nok med phono-stik.
Der mangler en RIAA-forforstærker, for at den kan bruges i din forstærker.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

En af dem jeg må indrømme jeg har kigget lidt på, er den her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&product_number=1620104
Syntes designet er mega fedt!
Den kan ikke tilsluttes direkte til din Pioneer, der mangler en indgang til grammofon.
Du skal bruge en Phono-indgang, det er ikke nok med phono-stik.
Der mangler en RIAA-forforstærker, for at den kan bruges i din forstærker.


Sagde som sagt os, at jeg kun havde kigget på den, fordi designet var fedt.
Men havde godt fanget den del om, at den ik bare kunne tilsluttes. :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 21:30
Du kan KUN tilslutte en pladespiller med en RIAA af en slags. Enten i forstærker eller pladespiller eller som ekstern. Det er nok det sidste du skal bruge.
       carsten
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Du kan KUN tilslutte en pladespiller med en RIAA af en slags. Enten i forstærker eller pladespiller eller som ekstern. Det er nok det sidste du skal bruge.
       carsten


er ikke lige med på hvad du mener? Smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 07:27
 
 Medmindre der er et Input til Pladespiller i Reciver, (og det er ikke det normale i dag), så skal der være en RIIA i Pladespilleren, eller der skal købes en extern.
Det er du blevet gjort opmærksom på fra starten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Tak for tilbudet KlausDM, men må desværre sige nej tak :) og så der også ALT for langt til en fattig mand som mig der ikke engang har kørekort Tongue

Simon, TC <- Tak for rådet, har kigget lidt på dem faktisk, men for at være mere præcis, så kommer der lige en lille liste her med "krav":
(PS. Thorens - TD-209 har Phono out: http://www.lydogbillede.dk/wp-content/uploads/2013/05/TD209_Anschluss_V01_AdobeRGB_jpg72.jpg)

1: SKAL kunne sluttes direkte til min Pioneer VSX-921 via et Phono stik i receiveren, uden jeg skal bruge ekstra udstyr imellem de 2.
2: Vil gerne slippe for en "billig" kabel tilslutning som set på denne Denon DP-300F = http://www.audiounion.jp/stock_images/68966_1.jpg
3: Må HELST gerne være firkantet (ikke alle de der sjove faconer) og så SKAL den have støvlåg
4: Både auto og manuelt er KLART et plus!
5: Mulighed for udskiftning af pick-up (frit valg)!
6: Og da jeg ikke ved HELT så meget om hvordan pladespillere generelt fungere, og der vidst er noget med forskel på hastighed (33 & 45) samt størrelse (17 & 30) ville det være rart at den understøtter begge. I den forbindelse sammenligner jeg med den før viste Denon DP-300F.
That's about it, i think. Smile

En af dem jeg må indrømme jeg har kigget lidt på, er den her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&product_number=1620104
Syntes designet er mega fedt!





Bortset fra støvlåget, hvad er det så den nævnte project ikke understøtter ?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Medmindre der er et Input til Pladespiller i Reciver, (og det er ikke det normale i dag), så skal der være en RIIA i Pladespilleren, eller der skal købes en extern.
Det er du blevet gjort opmærksom på fra starten.


Det ved jeg godt, prøvede jeg vidst os i min forrige besked at gøre klart, at jeg godt var klar over Smile

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:


Tak for tilbudet KlausDM, men må desværre sige nej tak :) og så der også ALT for langt til en fattig mand som mig der ikke engang har kørekort Tongue

Simon, TC <- Tak for rådet, har kigget lidt på dem faktisk, men for at være mere præcis, så kommer der lige en lille liste her med "krav":
(PS. Thorens - TD-209 har Phono out: http://www.lydogbillede.dk/wp-content/uploads/2013/05/TD209_Anschluss_V01_AdobeRGB_jpg72.jpg)

1: SKAL kunne sluttes direkte til min Pioneer VSX-921 via et Phono stik i receiveren, uden jeg skal bruge ekstra udstyr imellem de 2.
2: Vil gerne slippe for en "billig" kabel tilslutning som set på denne Denon DP-300F = http://www.audiounion.jp/stock_images/68966_1.jpg
3: Må HELST gerne være firkantet (ikke alle de der sjove faconer) og så SKAL den have støvlåg
4: Både auto og manuelt er KLART et plus!
5: Mulighed for udskiftning af pick-up (frit valg)!
6: Og da jeg ikke ved HELT så meget om hvordan pladespillere generelt fungere, og der vidst er noget med forskel på hastighed (33 & 45) samt størrelse (17 & 30) ville det være rart at den understøtter begge. I den forbindelse sammenligner jeg med den før viste Denon DP-300F.
That's about it, i think. Smile

En af dem jeg må indrømme jeg har kigget lidt på, er den her: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&product_number=1620104
Syntes designet er mega fedt!





Bortset fra støvlåget, hvad er det så den nævnte project ikke understøtter ?


Tjah, hos TC følger støvlåget så godt nok med, men altså, muligheden for "let" at skifte hastighed er ikke bare lige, der ikke "bare" at trykke på en knap som så mange andre, der skal lidt manuelt arbejde til... og hvad med størrelse, understøtter den både 17 og 30? og så har jeg lagt mærke til at hvad selve armen angår, der er ikke noget "auto start" der, så man bare kan få den automatisk til at lukke ned på sin vinyl, en ting jeg må indrømme jeg ik er særlig tryk ved Ouch
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu