recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jsh123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller
    Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 15:47

Kære alle.

Jeg vil gerne købe en ny pladespiller.

Jeg har kigget på: Rega - RP3 m. Elys Pickup Eller ProJect - Debut III Carbon OM5E pickup

Jeg har en stylus Ortofon om20 nål jeg ville kunne bruge til Project spilleren.

Hvad vil I anbefale ?

Derudover har jeg:


Rega fono MM MK2 forforstærker

Stanton T.90 USB Direct Drive Turntable ( Stanton 500.V3 Spherical cartridge)

Speakers DALI ZENSOR 5

CAMBRIDGE X200 subwoofer

NAD C 325BEE Stereo Integrated Amplifier

Fortsat god søndag til jer alle.

Smile
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 12:41
Hej
Tjah pladespillere fra Rega kender jeg! Har levet sammen med en planar3 i 21år. Du skal overveje det nøje. Er utrolig træt af den manglende funktionalitet som dog også gør at den bare virker og virker. Har også haft nogle problemer med Ortonfon og Rega sammen, da Rega har lavet armen så lav at en Ortofon pickup ikke kan løftes uden armen har været af og der er sat et afstandsstykke ind -eller som jeg har gjort...lagt isoleringen fra en ledning hen over løftearmen så den kommer højere op. Rega laver selv pick-uper der passer perfekt til den men dem kan jeg ikke lide.  I dag ville jeg have gået efter Thorens, Oracle, SME,B&0 brugt og så have fået en dyrere og bedre pladespiller til samme pris. Der er ingen affjedring af betydning og en Rega er heller ikke super tung. De bedste argumenter for Rega er at de holde prisen godt og at de så simple at næsten intet kan gå i stykker.

Håber du kunne bruge mine erfarringer
Mvh




Redigeret af exlærer - 22-Oktober-2013 kl. 12:56
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 13:17
Hvis vi snakker B&O brugt, så kan jeg på det kraftigste anbefale en Beogram 6500. Jeg købte den til mig selv i julegave sidste år, som min første grammofon nogensinde. Det er simpelthen en herlig maskine. Nu nævner Exlærer ikke lige hvilke funktioner det er hans nuværende mangler, men denne har mange som en "almindelig" pladespiller med svingarm ikke har. Blandt andet automatisk skift mellem sange og mulighed for fjernbetjening, og for den sags skyld, den indbyggede RIAA forforstærker.
Men jeg vil fraråde sådan en Beogram som den, hvis en del af det, du nyder ved at spille vinyl, er at føre armen ind og hele det feel det giver, at betjene sådan en maskine. For det feel får du simpelthen ikke. Du kan simpelthen slet ikke styre armen selv. Den er mekanisk styret. Endnu en ulempe, er at man ikke længere kan få originale pickups til dem, men der produceres kopier af dem, og de er af lige så høj kvalitet som de originale. De går fra MMC6-1 hvor 1 er bedst. Jeg kører med en MMC4 i min, og er ovenud tilfreds. Den koster ca. 6-700kr.
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 14:00
Ja så må jeg hellere komme med en gør det selv liste over min Rega:

Arm op
Arm ned
Arm ind til pladen
Arm op og væk fra pladen og ned
Låsen af arm
Skiften af hastighed.. her skal hele pladetallerkenen af og drivrem skifte plads
Tænd og sluk motor

Det er næsten motionsudstyr!!


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 14:32
Hehe.. Ja, alt det er 100% automatisk på min Beogram. Men for nogle er det jo en direkte nydelse ved vinyl, at skulle gøre alt det. For mig er nydelsen ved vinyl, de store skiver og dertilhørende store covers samt den forhøjede lydkvalitet. Jeg er glad for, at resten af betjeningen på min, foregår som på enhver anden CD afspiller.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 14:53
Købte sidste år en technics SL 1210 MK2 til afløsning for min pioneer automatiske pladespiller. Herligt at jeg nu skal lette numsen for at vende og skifte plade. Og skønt at føre armen ind over pladen og sænke med den hydraulisk dæmpede mekanisme.

Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2013 kl. 14:54
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 14:57
Hej
 
Jeg har lige sat min Denon DP-59 L Til salg, 5K, og befinder sig i Randers, HVis du skulle have lyst Thumbs Up
 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Ja så må jeg hellere komme med en gør det selv liste over min Rega:

Arm op
Arm ned
Arm ind til pladen
Arm op og væk fra pladen og ned
Låsen af arm
Skiften af hastighed.. her skal hele pladetallerkenen af og drivrem skifte plads
Tænd og sluk motor

Det er næsten motionsudstyr!!


 
Er det ikke meningen at det skal være bøvlet????
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 15:23
NEJ! Det skal være lækker betjening. Og i min bog er det ikke at skulle hive pladetallerkenen af for at skifte hastighed. Har ikke noget imod selv at skulle sætte pickup ned og op
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 15:27
Smag og behag. Jeg vil bestemt også helst have let betjening. At jeg skal hen og vende pladen generer mig ikke men elsker, at man bare skal lægge pladen i, og så trykke på play.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 15:31
Dvs at du ikke kan rense vinylen inden afspilning? Og hvad med nålen?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 15:40
Ikke rense den? Hvorfor skulle jeg ikke kunne det? Og nålen kan sagtens renses og skiftes. Men det smarte ved MMC pickups, er at de er i cardridges, så de er ikke så tilbøjelige til at samle støv. Det gør dem så også bare ret dyre at skifte. Om de holder længere eller kortere end andre pickups aner jeg så ikke. Min er som sagt ved at være et år gammel, og viser ingen tegn på slid.
Men det er som sagt også min første grammofon, så ved egentlig ikke engang hvad jeg skal lede efter. Går ud fra, at det er noget jeg kan høre, når den trænger til en udskiftning.

EDIT: 3 billeder siger mere end 3000 ord
Det er altså nemt nok at komme til nålen, man armen er bare mekanisk styret.


Redigeret af Nagash - 22-Oktober-2013 kl. 15:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu