|
JVC DR-DX7SE - ny DVD-optager på vej! |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Emne: JVC DR-DX7SE - ny DVD-optager på vej! Sendt: 02-September-2004 kl. 11:29 |
||||||
DR-DX7SE. Her er en ny maskine fra JVC i et nyt smukt innovativt design. Jeg skal nok komme med nogle billeder senere. Denne videomaskine er et ”must have” for folk, der bruger MiniDV videokamera meget, så de har mange optagelser på MiniDV bånd, som de gerne vil overspille til DVD – og evt. redigere før overspilning til DVD. Optageformater:
Afspilleformater:
Der er altså indbygget 3 optagemaskiner i denne maskine og det betyder, at man kan overspille fra det ene medie til det andet i 6 kombinationer: HDD til DVD, DVD til HDD, HDD til MiniDV, MiniDV til HDD, DVD til MiniDV og MiniDV til DVD. På DR-DX7SE kan man overspille materiale fra MiniDV til HDD i det originale DV format. Optagelserne kan frit redigeres på harddisken og resultatet kan overspilles tilbage til MiniDV med den høje opløsning bevaret intakt. – Eller man kan overspille resultatet til DVD. Hovedpunkter bl.a.:
Spørgsmål & forslag til DR-DX7.
|
|||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||||
Thorvald
Sendt: 03-September-2004 kl. 08:41 | ||||||
Tillægsspørgsmål & forslag til DR-DX7.
|
|||||||
Thorvald. |
|||||||
Thorvald
Sendt: 06-September-2004 kl. 21:07 | ||||||
Her er lidt billeder af vidundermaskinen: |
|||||||
Thorvald. |
|||||||
Thorvald
Sendt: 04-December-2004 kl. 14:27 | ||||||
SÅ NU ER DEN HER: Godpris.dk har taget den i deres sortiment - jeg troede ellers at DR-MX1 ville komme først. Den er overraskende billig 8.999,- hos Godpris!!! Desuden er det den eneste optager på markedet, der kan optage og arbejde med DV-kvalitet (25 Mbps) på HDD, og slår dermed Sony's nye optagere af pinden som rekordholdere med hensyn til højeste optagekvalitet. Et lille uddrag af info - læs resten på www.godpris.dk , der i øjeblikket er det eneste sted hvor jeg har set den i sortiment:
|
|||||||
Thorvald. |
|||||||
Thorvald
Sendt: 04-December-2004 kl. 14:28 | ||||||
Gad vide om DR-DX7 er blevet forsynet med high-speed kopiering af redigerede optagelser??
|
|||||||
Thorvald. |
|||||||
benn
Junior bruger Oprettet: 13-Februar-2004 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 14:17 | ||||||
Er det muligt at få mere at vide om vidunderet? Der er et enkelt billede ovenstående, men jeg kunne tænke mig flere eller et bedre billede (er nedre halvdel grå eller sort?). Er der nogen af "recordere.dk" anmeldere, der har tænkt sig at skrive en anmeldelse?
|
|||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 14:31 | ||||||
Hej benn
Nej, den er vist for speciel. Det lyder umiddelbart som sådan en model der kun bliver solgt ganske få stykker af i Danmark. En MiniDV afspiller er fin for hjemmevideo entusiasten, men de fleste vil nok vælge en billigere model og så blot overspille MiniDV båndene til harddisk/DVD (mit gæt). Men hvis en af jer køber en, så må i endelig skrive om den her i forummet. /Lars |
|||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 14:54 | ||||||
Dete samme kan man sige om DR-MX1, det er den eneste på markedet med VHS + DVD + HDD, og den levnes ikke en chance. Som vi kan se på tallene er det faktisk en maskine der går rigtig godt. På verdens plan er der mere end 600 millioner VHS maskiner, mon ikke der nogle kunder til denne type produkt. |
|||||||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 15:17 | ||||||
Hej Brian
Det var nu heller ikke for at nedgøre produktet. Jeg syntes det er fedt at JVC leverer den slags. I har også tidligere haft produkter med SVHS+MiniDV o.lign. og det er guld være for entusisaterne.
Det tager en lille måneds tid at lave en anmeldelse, og anmeldelser er blot en lille del af det at køre et site som recordere.dk. Så vi er nødt til at prioritere hårdt, og det betyder at vi ikke kan tage alle produkter ind til anmeldelse. Lige nu er vi tilmed i den situation, at det kniber med tiden til overhovedet at lave og udgive anmeldelser. Så lige i denne tid tager vi slet ingen nye ind. Desværre. /Lars |
|||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||
Thorvald
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 18:08 | ||||||
Ja, jeg kunne da godt tænke mig, at købe både DR-MX1 og DR-DX7... men min pengepung siger, at det kunne den ikke tænke sig... Jeg synes i hvert fald det er nogle enormt spændende produkter og jeg håber JVC vil fortsætte med at lave den slags maskiner. Og så er de faktisk ikke specielt dyre - 8.999,- for DR-DX7 og 6.999,- for DR-MX1 hos GodPris.
|
|||||||
Thorvald. |
|||||||
Thorvald
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 18:09 | ||||||
|
|||||||
Thorvald. |
|||||||
petergren
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 14-Januar-2005 kl. 22:39 | ||||||
Den JVC maskine ser genial ud - jeg mangler én ting for den er fuldendt.
Direkte adgang til harddsiken via FTP/Ethernet eller lign fra en PC. Kan den i øvrig modtage signal via I-linken fra andet end et kamera. F.eks hvis man kører video ud fra sin PC/Mac via Firewire/iLink. -Kan JVC'en så grappe det selvom det ikke kommer fra et kamera ? VH Peter |
|||||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |