recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk

 Besvar Besvar Side  123 130>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
    Sendt: 30-November-2007 kl. 13:26

Hej Alle

Brug denne tråd til at komme med feedback til Stofa på deres Zaptor produkt.

Alle input er velkomne.

Stofa vil forsøge at følge lidt med i tråden - og hvis folk har mulighed for at skrive deres kundenumre, er det muligt at man hurtigere kan løse problemet, hvis der er et sådant



Redigeret af zulfo - 30-November-2007 kl. 14:48
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 14:18

Well jeg var nede og købe den i Stofa butikken i Aalborg i onsdag.

Eftersom dette er min første digitale / hd dekoder så kan jeg ikke rigtig sammenligne med andre bokse. Men her er mine positive og negative indtryk:

 

Positiv:

Fjernbetjening's IR signal er overraskende rigtig rigtig godt (især sammenlignet med min toshiba fjernbetjening). Og så kan zaptor fjernbetjeningen indstilles således at det både kan styre zaptoren og tvét.

Det digitale billede er meget pænere (glattere, mindre støj, bedre farver og lignende). Om det hovedsageligt skyldes mest skyldes zaptoren eller HDMI skal jeg ikke kunne sige. Især DR som sender native 16:9 ser MEGET bedre ud end det analog signal. Ialt er alle kanaler blevet bedre men det varierer i hvor høj grad.

TEKST TV. Da jeg er stor teksttv fan, er det mig en glæde at jeg kan på ligegyldigt hvilken kanal jeg er på, hive den kanal´s teksttv jeg ønsker frem, selvom jeg ikke er på lige nøjagtig den kanal. Glimrende når man f.eks. ser PL fodbold på kanal 5 og vil følge med på side 270.

MINUS

Selvom jeg har pakke 3 hos AN-TV her i Aalborg så er det ikke alle kanaler der er på zaptoren. Jeg har heller ikke nogen HD prøvekanal eller noget.

EPG virker ikke overhovedet (hos mig i hvertfald)

Kanalskift tiden. Ved nogle af kanalerne skifter zaptoren meget hurtigt. Men kanaler som 3+ eller kanal 4 tager uendeligt lang tid om at skifte til.

Med Zaptoren er det lidt af en kabelhelvede. Jeg har fået en bærelinje fra stofa så dvs. jeg har et kabel fra antennedåsen til et modem. Fra modemet løber endnu et kabel til zaptoren. Det gamle antennestik skal stadigvæk benyttes i zaptoren. Og så et HDMI kabel.

Enkelte af kanaler vil simpelthen ikke dukke op selvom den har registreret kanalen. (viser bare sort skærm) kanaler såsom The Voice. Selvom det ikke er regulært tab for mig så er det alligevel underligt.

 

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.

Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 18:33

Jeg har kun én negativ ting:

At man skal have en switch efter sit kabelmodem. Synes det er rigtig træls med endnu en strømslugende boks, der fylder bag skrivebordet.

Håber man på et tidspunkt, kan sætte den direkte efter ens router.

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Jeg har kun én negativ ting:

At man skal have en switch efter sit kabelmodem. Synes det er rigtig træls med endnu en strømslugende boks, der fylder bag skrivebordet.

Håber man på et tidspunkt, kan sætte den direkte efter ens router.

Vil det sige man ikke kan sætte en spiltter ved antenneindgang, jeg har 6 meter fra antennestik til modem, og hvis jeg så skal trække derfra til tv, skal jeg bore igennem 2 vægge og trække 9 meter kabel!!!!  DET JO RABLENDE SINDSYGT; HVAD LAVER DE KØDHOVEDER er de ikke klar og vi lever i år 2007 og vil af med alle de kabler, det jo netop fordelen ved HDMI

Til top
2shiny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 16:30

Har købt boksen i dag, men det er ikke lykkedes at få den til at fungere.
Efter at have fulgt installationsvejledningen, tændte jeg for boksen og indstillede video-formatet som angivet i brugsanvisningen. Derefter skulle boksen genstartes, men siden da, er det ikke lykkedes mig at starte den op

Der sker følgende: Når boksen starter initialiseringen, vises 5 indikator "lamper" i bunden af skærmen. De 2 første lamper blinker først gult og bliver derefter grønne. Men så snart boksen kommer til lampe nr. 3, så holder den op med at blinke gult (forbliver gul, bliver aldrig grøn), og derefter genstarter den af sig selv.

Efter at have set på det i ca. 10 minutter, kontaktede jeg Stofas support, som virkelig har forsøgt at hjælpe, men uden held. Vi har tømt boksen for software mm., men intet har hjulpet.

Så nu venter jeg på, der kommer en tekniker på onsdag. ÆV!

Mit indtryk om selve boksen er, at jeg helst vil gemme den af vejen, for jeg synes, den er grim, med at nærmest 80'er agtigt display med grønne * (stjerner). Fjernbetjeningen virker ok: slank og tynd og vejer ikke meget pga. de tynde batterier. Men jeg har ikke kunnet testet fjernbetjeningen ordentligt (knapper osv.), da jeg jo ikke har fået det til at virke endnu...

Da jeg netop har skiftet internet udbyder (har endnu ikke opsagt mit Stofa internet), så har jeg sat Zaptor boksen direkte i mit kabel-modem og benytter derfor ikke den medfølgende switch.

Det eneste, jeg synes, der mangler af udstyr i pakken, er et SPDIF kabel.

Forhåbentlig bliver mit problem løst på onsdag, og så vender jeg tilbage med seneste nyt

Men skulle der nu sidde nogen med samme "symptomer" som jeg beskriver, så giv mig venligtst et tip til, hvordan det løses



Redigeret af 2shiny - 03-December-2007 kl. 16:32
Harman Kardon AVR430 + DVD31
Audio Vector Mi3 fronts + AV3Ci center + K-X rears
Samsung 32" M61B
Til top
steffenh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 19:41

Jeg har haft Zaptoren siden i fredags og jeg må sige at jeg er utrolig skuffet. Det virker som om de ikke er færdige med at teste det.

Det hele startede i fredags hvor jeg trappede op nede i stofa butikken, og hørte om det var klart osv. Jeg fik forklaret en masse om teknikken og fik en masse øregas om hvor fedt det var - selvom jeg havde sagt at jeg bare skulle have det, og at han var igang med at finde sagerne frem.

Det hele lød for godt til at være sandt så jeg stillede ham det obligatoriske spørgsmål om hvor vidt det virkede som det skal. Han fortalte så at alle de features der står på zaptor.dk ikke følger med endnu. Han sagde at jeg skulle forvente at der ville komme ændringer i menuerne løbende. Men derudover kører det ligesom det de tidligere har solgt som det digitale spejl, og dermed er stabilt og gennemtestet.

Fint nok. Han fik mig iøvrigt lige til at købe Canal+ total for 219,- kr. om måneden.

Da jeg kommer hjem og skal koble lortet til, viser det sig at modem jeg har fået er temmelig brugt og har fået en del tæv gennem tiden. Derfor er der en løs forbindelse der gør at det skal stå på en helt bestemt måde for at fungere. Den skal derfor byttes ved lejlighed. Zaptorboksen skriver til at starte med "gui.zaptor.dk not found". Jeg ringer til Stofa og de kan ikke hjælpe mig eftersom jeg ikke er kunde hos dem?!. Til sidst får jeg fat i en tekniker og han opretter mig i deres system, og så er jeg på efter 2 timer.

Siden da har det virket meget sporadisk. Jeg får ofte "gui.zaptor.dk not found" - fejlen og jeg får også den fejl som 2shiny nævner, nemlig at den stopper med at boote ved punkt 3.

At se film er umuligt. Der kommer løbende fejl i billedet, men den fejl der oftest kommer er at billede og lyd ikke er synkroniseret. Det kan afhælpes ved at skifte kanal 2 gange. Kanalskiftet er langsomt så man kan forvente at miste 60 sekunder af filmen ved denne manøvre.

Det har derfor heller ikke været muligt at se en hel film hele weekenden. Flere gange har jeg mistet slutningen på filmen fordi zaptorboksen har været nede i en time eller to. Andre gange har jeg mistet noget af filmen for at genstarte zaptoren eller skifte kanal - typisk 6-7 gange i timen.

Jeg ringede til deres vagt i weekenden da den havde været nede i 6 timer, og han sagde at der nok var noget i vejen med kabelnettet i Aalborg og at jeg bare skulle vente. Suk .

Jeg går ned i butikken og bytter modemet i morgen, og klager over stabiliteten. Det kan ihvertfald ikke passe at jeg skal betale et abonnement på 219 kr. om måneden og så kan det ikke bruges på den platform de har stillet til rådighed.

Til top
GebissetDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 20:27
Jeg har haft Zaptor siden "dag 1", dvs. mandag den 26/11. Det meste fungerede umiddelbart efter jeg havde tilsluttet den, og kvaliteten af kanalerne er rigtig god.

Jeg savner dog at prøvekanalen (p.t. TV2 Sport her i Aalborg) også findes på Zaptor. Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.
Til top
jdjespersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.


Ups!!

Zulfo, har du nogen kommentar til zappe-tiden på Zaptor? Hvor lang zappetid kan man forvente/risikere? 10 sekunder (eller 3 for den sags skyld) lyder jo ikke helt som fremtidens tv. Oder was?

Jeppe
Til top
kingeling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af jdjespersen jdjespersen skrev:

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.


Ups!!

Zulfo, har du nogen kommentar til zappe-tiden på Zaptor? Hvor lang zappetid kan man forvente/risikere? 10 sekunder (eller 3 for den sags skyld) lyder jo ikke helt som fremtidens tv. Oder was?

Jeppe

Uden at vide alt for meget om dette, men i starten ville jeg mene du skal regne med at vente så længe på kanalskifte. Dog er jeg ret sikker på, at det er noget stofa retter op på med tiden. Vi er jo et eller andet sted forsøgskaniner på zaptor området

I can't anymore
Til top
kimnorgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 21:53
jeg kigger lige med :-)
Kim Nørgaard
Til top
fals Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 23:46
Jeg har skrevet lidt før i den anden tråd...
Jeg hentede min Zaptor sidste mandag på lanceringsdagen.

Men her kommer lidt plus/minusser:
Plus:
* Flot lille boks som virker som god kvalitet.
* Generelt superflot billedekvalitet.
* Lækre menuer.
* HD prøvekanal / Canal Plus HD - virkelig flot
* Favorit kanalliste næsten genialt - væk med alle de kanaler i oversigten  man aligevel ikke ser.
* Alle kabler er med i kassen, også HDMI
* Super telefonsupport

Minus:
* Ofte langssom til kanalskift og ofte blot sort skærm. Nogle gange hjælper det at zappe lidt frem og tilbage, men tit kommer kanalen slet ikke.
[3plus, voice, tv4, enkelte canal+]
* Een af de "frække" canal+ kanaler virker ikke efter kl. 0.00 mener det er canal+ hits
* Man skal lave en "nulstilling" af hele maskinen for at få opdateret kanallisten, fx hvis der bliver tilføjet nye. [dog kan favoritliste gemmes]
* Billede hakker/pixelere et kort øjeblik.... sker ikke så ofte, måske en gang i timen.
* Tv guiden virker stadig ikke - nu er der bare grå skærm (man skal slukke boksen for at komme væk)
* Jeg har tilsluttet min dolby digital receiver men henblik på surround - men kan kun hente 2.0 stereolydspor... ingen 5.1
* Går jeg til Canal+ HD kanalen er mine højttalere nærmest ved at eksplodere ! Der kommer en ekstremt høj højfrekvent brummelyd i ca 5-10 sekunder, hvorefter den rigtige lyd kommer
Dette er kun når lyden kører gennem recieveren og kun på denne kanal - virker fint på tv'ets lyd og alle andre kanaler.
* Lyden på enkelte kanaler er ikke helt sync'et med billede... sker periodisk, men ret irreterende
* Jeg modtog i fredags endnu et programkort med posten Spurgte nede i stofabutikken idag og han kunne slet ikke se jeg havde nogen kort.
På trods af at jeg fik et med boxen, som har virket siden jeg fik det (og efterfølgende har fået lagt canal+ på?! Nå mystisk, det nye kort aflevere jeg imorgen.


Nå, men alt i alt er jeg stadig pænt tilfreds - går udfra at mange af fejlene er startproblemer og vil blive løst i nærmeste fremtid.


Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 01:49
Sad og legede hos en kammerat der har Zaptor - man kan åbenbart skifte lydspor ved at trykke på den lille enter knap i det numeriske tastatur og tv knappen skifter mellem de forskellige beskæringer når man ser 4:3 på 16:9 og sikkert også omvendt.

Tænkte bare i skulle vide det.

Til dem der har problemer - husk at skriv/ring til support eller skriv jeres kundenummer herinde - min kammerat i deres support siger de følger godt med herinde og de gør alt for at løse problemerne da det jo er helt nyt for dem også.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 130>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu