recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor og mediacenter ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor og mediacenter ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
asar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor og mediacenter ??
    Sendt: 02-Januar-2008 kl. 20:49
Er der nogen der vil forklare mig, hvad forskellen er på at sætte en Zaptor, som i realiteten er en dvb-c boks, til mit fjernsyn, som har en dvb-t samt en analog tuner, og så sætte samme Zaptor til mit mediacenter, som har en analog- dvb-t- samt en dvb-s tuner?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 21:56

Forskellen er den måde du får signalet ud af din Zaptor på.

Jeg kender ikke boksen, men du kan under alle omstændigheder ikke vidreføre det digitale signal til dit Media Center.

Til top
asar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:11
Ok. Hvad skal der til for at jeg kan tilslutte Zaptoren til mit mediacenter ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:24

Du skal have en s-video indgang på dit kort (det har dit tvkort måske). Dernæst skal du have en s-video udgang på Zaptor. Denne kan som regl hentes via Scart kablet (hvis der er sådan et i Zaptor).

Hvis Zaptor kun har hdmi, så er du lost. Der er no go for at få billed og lyd ind i dit Media Center.

 

Til top
asar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:35
Jeg har en s-video indgang på pc'en, men den sidder på fronten. Jeg har kun en s-videoUDgang bag på. Det er vel tvkortet bag på. Der er scart udgang på Zaptoren. Men scart, er det ikke kun analog, eller misforstår jeg noget her ?

Redigeret af asar - 02-Januar-2008 kl. 22:37
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:57

Der er en oversigt over tilslutningsmuligheder i denne vejledning om Zaptoren:

http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning .pdf



Redigeret af Mylle37 - 02-Januar-2008 kl. 22:58
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 22:59
Jeg vil meget gerne vide hvorfor i alverden du vil føre signalet fra en Zaptor over i dit mediacenter? Det bliver et helvede at betjene og billedkvaliteten bliver også dårlig, så jeg forstår ikke hvad du vil opnå...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
asar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 23:05
Jeg vil bruge mediacenteret til at optage og afspille med.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 00:09
Du vil være LANGT bedre stillet med en DVB-C tuner til dit mediacenter...

Ulemperne ved at koble en Zaptor udgang til mediacenter i flæng:
* Du kan ikke skifte kanal fra mediacenteret, dvs. når du programmere den til at optage noget skal du huske at indstille Zaptoren på den kanal før du tager hjemmefra.
* Du kommer til at sidde med to fjernbetjeninger, en til media centeret og en til Zaptor for at skifte kanaler og bruge EPG. (Tvivler på Zaptor kender din MCE remote, men du kan da være heldig)
* Kvaliteten af det viste og optagede. Jeg vil faktisk tro at du får væsentlig bedre kvalitet ved at koble Stofa signalet direkte i din analog tuner. (Men du kan dog ikke se/optage de rent digitale kanaler som fx. dem i temapakkerne.)

Så alt i alt vil jeg foreslå at du kikker lidt i andre tråde der handler om anskaffelse og brug af DVB-C dekoder i MCE. Bemærk at du skal have TRE ting: en DVB-C tuner, et CAM kort til Irderto (kan købes hos Stofa) samt et Zaptor kort. På den måde får du god kvalitet (under forudsætning af at du selvf. har en god udgang til din skærm, fx DVI eller HDMI) men kommer dog til at undvære de nye Zaptor funktioner de reklamerer med.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
asar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2008 kl. 17:05

Tusind tak for det. Det var da endelig noget jeg kunne bruge. Er der nogen der ved, hvad de 2 USB porte der er bag på Zaptoren kan bruges til ?

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 09:31

Velbekom :-)

Men nej, der har ikke været nogen officiel udmelding omkring hvad usb portene kan bruges til. Der er nogen der har gættet på at der kommer mulighed for at sætte en disk til den og bruge den som harddisk recorder. Dette blev dog hurtigt afvist af Zulfo (Den mest åbne Stofa-mand her på forum ) der forklarede at den kommende recorder funktion kommer til at gemme tingene centralt hos Stofa.

Jeg tror nu alligevel det bliver muligt at sætte en disk til, da de reklamere med at det bliver muligt at uploade billeder til noget lagerplads Stofa stiller til rådighed. Det ville selvfølgelig være oplagt at gøre det over nettet fra en anden pc, men Zaptoren kører på sit helt eget net, så jeg tror det bliver via usb istedet. (Zulfo?)

Jeg har desuden spekuleret i om ikke der kommer et mod/hack til boksen, da den basalt set blot er en lille Linux box. Jeg har startet en tråd om alle de ønsker jeg havde til forskellige apps jeg gerne ville have kørende på den, herunder brug af usb-diske, men ingen har kommenteret tråden

/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
theboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-December-2005
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 23:37

Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Du vil være LANGT bedre stillet med en DVB-C tuner til dit mediacenter...

Ulemperne ved at koble en Zaptor udgang til mediacenter i flæng:
* Du kan ikke skifte kanal fra mediacenteret, dvs. når du programmere den til at optage noget skal du huske at indstille Zaptoren på den kanal før du tager hjemmefra.
* Du kommer til at sidde med to fjernbetjeninger, en til media centeret og en til Zaptor for at skifte kanaler og bruge EPG. (Tvivler på Zaptor kender din MCE remote, men du kan da være heldig)
* Kvaliteten af det viste og optagede. Jeg vil faktisk tro at du får væsentlig bedre kvalitet ved at koble Stofa signalet direkte i din analog tuner. (Men du kan dog ikke se/optage de rent digitale kanaler som fx. dem i temapakkerne.)

Så alt i alt vil jeg foreslå at du kikker lidt i andre tråde der handler om anskaffelse og brug af DVB-C dekoder i MCE. Bemærk at du skal have TRE ting: en DVB-C tuner, et CAM kort til Irderto (kan købes hos Stofa) samt et Zaptor kort. På den måde får du god kvalitet (under forudsætning af at du selvf. har en god udgang til din skærm, fx DVI eller HDMI) men kommer dog til at undvære de nye Zaptor funktioner de reklamerer med.

Der er altså ikke et problem at skifte kanal med en IRBlaster. På den måde kan du godt skifte kanalerne på dit mediecenter. Og du behøver kun 1 fjernbetjening.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu