|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Cookimonster ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2008 Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 18:59 |
Jeg får følgende fejl på mit Pioneer 5090h, når jeg tænder fjernsynet: "Antennekablet er korsluttet. Check kabel og stik i ac-strøm-tilførslen igen." Jeg er tilkoblet Yousee-kabeltv. Første dag jeg havde std. antenne-kablet i, havde jeg ingen fejl og kunne tage nogle public digitale kanaler såsom DR1, DR2, men ingen analoge kanaler!! Så fik jeg afkortet kablet og kunne så tage de ca. 40 stks. kanaler, dog kun i analog og med overnævnte fejl. Nu har jeg investeret i et audio-quest kabel for at se om det er selve kablet som volder problemer, men stadig kun kontakt til de analoge signaler. Når jeg kontrollere RF-signal (ikke at jeg aner hvad det er) er der 0% og ingen digitale kanaler. Så fejlen må jo næsten ligge i fjernsynet/tuneren? Kan man korslutte denne på en måde?!Jeg burde vil ikke kunne modtage en analog signal, hvis signal-indgangen i væggen er i stykker!? Håber der er nogen som kan hjælpe, da det er pænt frustrende!!
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Der er en tråd her i forumet om een, som havde en brumsløjfe igennem kabel-TV. Den kan opstå, hvis TV-et er jordforbundet. Så hvis du har jordforbindelse på TV-et eller på et apparat, som er forbundet til TV-et, synes jeg at du skal prøve at tage apparaterne fra TV-et og bruge et kabel uden jordforbindelse. Når du tager apparaterne fra hinanden eller forbinder dem skal du for en sikkerheds skyld tage alle apparaternes strømforsyningskabler ud af stikkontakterne. Det er dog bedst at bruge jord, hvis det er muligt, og så vidt jeg husker, nævner tråden om brumsløjfen, at man kan købe et mellemled til antennekablet.
|
|
![]() |
|
Cookimonster ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2008 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Ingen jordforbindelse på nogle af stikkene og jeg har prøvet kun at have TV'et sat til stikdåsen, ingen ændring!!! SUK
![]() |
|
![]() |
|
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
Hej Det lyder umiddelbart som om du har fået aktiveret for 5V strømen på antenneindgangen på 5090h. Du kan se i DK manualen til 5090h på side 29 hvordan du slår det fra igen. Edit : link henvisning rettet Redigeret af Joho - 16-Oktober-2008 kl. 12:55 |
|
Med god hilsen
John |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har prøvet både med og uden strøm, ingen ændring. Kører dog direkte fra fra væggen til TVet, så det burde vel ikke have ødelagt noget. Dog ligner det link du har sendt ikke 100% den manual eller skærmbillederne helt på mit TV! Lidt mystisk |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Det MÅ have noget med den antennestrømforsyning at gøre. Her er Pioneers løsning til fejlmeddelelsen: http://www.pioneer.eu/eur/faq/986/173/index.html.
Efter at have slukket for strømforsyningen i TV-menuen skal nogle modeller have afbrudt strømmen på stikkontakten i mindst 1 minut, så det synes jeg, at du skal gøre. Det kan jo være at Pioneer har glemt at skrive nye modeller på. Hvis du ikke kan få fejlmeddelelsen væk ved at tage antennekablet af og slukke og tænde, er strømforsyningen nok stået af. |
|
![]() |
|
![]() |
Antennekablet ude af TV, samt slukket for TV i over et minut løste problemet! Ingen fejlmeddelse mere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Virker det hele så nu? Kan du se både analoge og digitale kanaler?
|
|
![]() |
|
![]() |
Stadig ingen digitale signaler som jeg havde på min første dag. Men jeg har intet programkort fra yousee til at se digitale signaler, så jeg burde vel heller ikke kunne have set DR1 og DR2 digitalt eller hvordan? Jeg regner med det var en fejl at jeg kunne se den første dag! |
|
![]() |
|
![]() |
Og mange tak for hjælpen iøvrigt. |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
Har du lavet en søgning på DVB-c
Redigeret af karula - 16-Oktober-2008 kl. 12:19 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
5090H har i flg. spec. ikke mulighed for at modtage signaler med DVB-C kodning. Kun DVB-T. Måske skyldes den digitale modtagelse af DR1, DR2 & TV2 som der blev oplevet i starten, det oprindelige antennekabel's dårlige afskærming af DVB-T signaler fra den nærmeste sendemast? Redigeret af Joho - 16-Oktober-2008 kl. 13:24 |
|
Med god hilsen
John |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |