recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 spil - hvordan er det med regioner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 spil - hvordan er det med regioner?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 spil - hvordan er det med regioner?
    Sendt: 28-Januar-2009 kl. 08:41

Halløj

Jeg er ret ny på PS3 området, og efter et par dårlige oplevelser, må jeg hellere spørge om hjælp! Jeg kan ikke downloade engelske spørgsmål til min (nordic version) af Buzz (systemsprog er sat til engelsk). Og igår modtog jeg Burnout Paradise fra CD-WOW - den er Region 1, så på trods af at spillet virker fint, kan jeg ikke komme online fra min danske account (men godt fra min US account), og jeg gætter på jeg får problemer med DLC fra den danske PlaystationStore...

Er det korrekt forstået, at der er 3 regioner - US (1), EU (2) og Asien (3), og så længe jeg køber Region 2 er der ingen problemer med at spille online, DLC osv. -altså bortset lige fra Buzz, der kræver nordic version for at hente DLC på den danske PSStore...

Grunden til jeg spørger, at jeg snart skal til London, og der er jo en del spil der er markant billigere hos HMV (Singstar, Tomb Raider, og Burnout Paradise Ultimate Box [jeg vil da kunne spille online og købe DLC]).

HJÆLP!

Morten

Jeg forstår ikke helt hele systemet med regioner...

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 10:33

På Blu ray hedder det region A, B, eller C. Eller som du skriver kan der være nogen der bruger betegnelsen 1, 2, og 3.

Region B (2) Er som du rigtigt skriver EU.

Playstation 3 spil, er som udgangspunkt regions fri. Dvs at du kan afspille alle spil, på alle konsoller, uanset hvor spil, eller konsol er købt. Der er dog et par ting man skal tage højde for.

Du skal købe DLC på den store hvor spillet hører til. Så man kan ikke købe et region A spil og hente DLC, på den danske store. Du bliver nødt til at hente det på US store.

Sony har gjort en hel del for, at det ikke skal kunne lade sig gøre. Da alle jo ellers ville købe på den billigste store ( Det er i bund og grund skandaløst at ting koster næsten det dobbelte på den danske store )

Derudover skal man også være klar over, at nogle spil bruger regions opdelte servere til deres online del. SÅ køber man et billigt importeret region A spil, hvil man ikke kunne spille online mod sine venner der har købt spillet i EU ( Region B )

Det var vidst også mere, eller mindre det du selv havde skrevet. Nu er det så bekræftet

Til top
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 12:31

TAK! -så er der vist ingen undskyldning for ikke at shoppe igennem i London... ca. 250,- er da ok pris for Burnout Paradise Ultimate box, ikke (så må jeg se at komme af med den Region 2 jeg har...)

Morten

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu