recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tuner og DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital tuner og DVB-C

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital tuner og DVB-C
    Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:28
Hej folkens

Min gamle Thomson HDD-optager har fundet vej til det evige hvilested, og jeg skal ud og købe en ny. Jeg vil købe en Sony, bl.a. fordi jeg har et Sony fladskærms-tv. Men jeg er lidt forvirret over, hvad jeg skal købe. Jeg modtager tv fra Stofa og har en Zaptor-boks (altså DVB-C). Er det så nødvendigt at købe en optager, der har digital tuner? Jeg får jo ret beset afkodet signalet allerede ved Zaptor-boksen, eller hvad? Kan jeg overhovedet bruge en digitalt tuner til noget, når jeg har Zaptor?
Jeg har set på hhv. AT200 og DC205, som pladsmæssigt lever op til mine krav. Men er det overkill, og kan jeg nøjes med en billigere, hvis jeg f.eks. ikke har brug for en digital tuner? Har de andre funktioner ud over digital tuner, som tidligere udgaver ikke har?

Please enlighten me!
vh.
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:37

På KabelTV har man intet at bruge en Digital Recorder til, da de ikke kan anvendes dertil, skal du kunne optage Digitalt, så skal det være em PVR, en sådan har stofa i modsætning til andre udbydere ikke, men der er andre på markedet der er anvendelig dertil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:58
Undskyld jeg blander mig, da spørgsmålet også er interessant for mig.
Jeg er på Yousee-kabelnet, og har pt. en 3126 Samsung boks.
Jeg overvejer at aflevere Samsung-boksen, og i stedet anskaffe mig en Harddisk-recorder med DVD-afspiller.
Findes de ikke med DVB-C tuner således der kan optages i digital kvalitet?
Jeg er med på, at jeg går glip af Start-forfra, Cinema og TV-arkivet, men jeg sparer også 89 kr. pr. måned + kortgebyret, i alt ca. 1.500 kr. årligt.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 17:10

Som skrevet ofte før, nej findes ikke. Sony har aflyst deres, så hvornår og om der kommer nogen vides ikke. Så der er kun PVR for nuværende. Du kan jo spare alligevel ved at opsige kortet. Jeg har ikke noget, og får det næppe. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 00:11
OK - tak for svaret. Jeg dropper nok kortet, og beholder Samsung boksen. Det kan så være, at der kommer en hdd-optager med DVB-C tuner senere.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Jeg er med på, at jeg går glip af Start-forfra, Cinema og TV-arkivet, men jeg sparer også 89 kr. pr. måned + kortgebyret, i alt ca. 1.500 kr. årligt.

De 89,- er incl. kortgebyr, så du vil spare 1068,- årligt.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:38
Tak for det.Smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 14:55
Og så lige et tillægsspørgsmål: Når jeg så f.eks. køber en Sony AT200, og jeg får det digitale signal fra en Zaptorboks, så kan jeg ikke optage et program og se et andet?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 15:12

Hvis du kun bruger Zaptor, så nej. Der kan ses eller optages en udsendelse Digitalt, og så må det andet være Analogt.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:12
Tak, Radiomanden, for de gode og hurtige svar.
Min antenneforening har lige fået forhandlet en aftale på plads, så de digitale kanaler modtages ukodet, så kan jeg vel i princippet optage en kanal fra Zaptoren, mens jeg ser en anden digital kanal, som tv'et selv modtager via antennestikket og sin egen tuner?

Og et andet spørgsmål:
Selv om man optager fra en digital boks, så er kvaliteten af det optagede ikke i lige så høj kvalitet, er det?
vh
Thomas
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 17:23

Har TVet DVB-C, så kan Zaptor jo så bruges udelukkende til at optage fra, og derved i en bedre kvalitet end fra dens Tuner. 
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

OK - tak for svaret. Jeg dropper nok kortet, og beholder Samsung boksen. Det kan så være, at der kommer en hdd-optager med DVB-C tuner senere.

Man kan ikke længere leje YouSee Boksen (Samsung 3126) uden kort. Opsiger du kortet, men vil beholde boksen, må du købe den af YouSee.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu