recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p kører af h til på Acer r3610
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080p kører af h til på Acer r3610

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Emne: 1080p kører af h til på Acer r3610
    Sendt: 11-Marts-2011 kl. 19:40
1080p mkv's hakker fuldstændig på min acer revo :/ Jeg kører med nightly's nyeste XBMC build, som skulle understøtte gpu acceleration, men synes slet ikk den kan håndtere 1080p. Mangler jeg at slå noget til i indstillinger i xbmc eller skal der aktiveres noget i nvidias kontrolpanel?.. Har ingen forstand på xbmc udover det jeg hurtigt har læst omkring det.

Det jeg har gjort indtil videre på revoen er - fjernet alt bloatware (inkl. nero og mcaffe) og installeret flash 10.2 samt de nyeste chipsæt og display drivers, men det har ikk' hjulpet pt.

Skal man selv hente det DXVA eller er det integreret i nightly?


Redigeret af s0ad - 11-Marts-2011 kl. 19:42
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 20:30
Det er integreret, men prøv at hente deres stabile version 10.1 og se om det er bedre. der er også gpu acceleration. Har du været inde og slå "tilpas skærmens opdateringshastighed til videoens"?  Det virker i hvert fald på min H55 system. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 22:05
skal liiige sikre os at du ikke forsøger at sende 1080p over trådløst netværk til den! - som udgangspunkt skulle den kunne håndtere det rent tekniske - men med trådløs er det alt for usikkert.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 22:24
Nej da, det er via kabel :)
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 23:13
Hverken Boxee eller XBMC kan køre 1080p uden at det kører meget sløvt :/
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Hverken Boxee eller XBMC kan køre 1080p uden at det kører meget sløvt :/


Jeg gør det generelt ikke ret meget i 1080p, men på et tidspunkt var der en der uploadede et 1080p x264 klip, sådan et minuts tid fra filmen Serenity og det kører absolut glidende og lækkert på min atom 330 med xbmc under ubuntu. Faktisk vil jegtillade mig at kalde linuxversionen af xbmc med vdpau stærkt vanedannende, det spiller bare alt hvad jeg hidtil har kastet efter den.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 01:14
Hmm.. kunne være jeg skulle smide linux på den her så :) Er det simpelt nok at installere?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Hmm.. kunne være jeg skulle smide linux på den her så :) Er det simpelt nok at installere?


Du kan starte med at prøve med xbmc live på en usb stick, det er nemt og hurtigt at afprøve. PÅ http://xbmc.org/download/ henter du xbmc live som en iso fil. Herefter googler du på programmet Unetbooting som kan smide iso filen over på en usb stick og gøre den bootable.

Xbmc live kan køre direkte fra usb stick'en, uden at ændre noget på det du allerede har liggende på din r3610'er, så hvis du ikke bryder dig om det fjerner du bare usb sticken igen og alt er som før. Når abmc live er startet op skal du ind under xbmc's opsætning og slå til at den skal bruge vdpau til grafikacceleration, jeg mener ikke den option er sat default.

Ovenstående er nemt, og ønsker du at lave en permanent installation klares det ved at boote fra usb sticken endnu en gang og vælge det menupunkt der hedder noget med install.

Der hvor det bliver mindre nemt er hvis du fx. vil have sat fjernbetjening op eller at lyden af en eller anden grund ikke er der, det kan være noget bøvl.

Min installation er lavet ved at jeg først installerede ubuntu og efterfølgende installerede xbmc som et program under ubuntu. Forskellen er ikke så stor idet xbmc live faktisk er en ubuntu der har fået alt overflødigt barberet væk og er skræddersyet til kun at kunne xbmc.

Prøv med xbmc live på en usb stick. Hvis det gør alt hvad du ønsker siger du "Hold kæft det var nemt, hvorfor har jeg ikke gjort det før?" og lever lykkeligt til dine dages ende. Hvis der derimod er ting du ikke er tilfreds med bør du overveje om du er klar til at kaste dig ud i at takle et fremmed operativ system.


Redigeret af strandvasker - 12-Marts-2011 kl. 09:06
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 14:12
Angående XBMC live, så har jeg et problem med installeringen, det virker ellers som en super ide med live versionen.

Jeg kan simpelthen ikk få min revo til at læse fra mit usb stick :( Har brugt en 2gb usb stick som er formateret som fat32, derefter har jeg brugt unetbooting til windows. Når jeg sætter den til at boote fra USB-sticket i BIOS, så står den bare og blinker i uendelighed uden der sker noget.

Har prøvet det samme med selveste Ubuntu og der sker nada.


Redigeret af s0ad - 12-Marts-2011 kl. 14:16
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 17:27
Siden her http://www.revouser.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=250 skriver "Took me ages to find the option to turn on USB booting, it's the option boot rom setting that has to be enabled in one of the advanced pages."

Gutten her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1379320 skriver noget om at drøne løs på F12 lige når maskinen starter op for at komme til en boot menu hvor du kan vælge usb.

Det er et skud i blinde, da jeg ikke har en r3610 selv og kan teste om det virker..
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Gutten her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1379320 skriver noget om at drøne løs på F12 lige når maskinen starter op for at komme til en boot menu hvor du kan vælge usb.

Så vidt jeg husker er det ALT+F12 for at komme til Bootmenu, men jeg er ikke sikker, da jeg ikke har en Acer mere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 09:20
nu fik jeg ubuntu 10.10 via wubi installeret og har hentet den nyeste nvidia driver fra deres hjemmeside og flashplayer 10.2 samt de nødvendige softwareopdateringer og xbmc. Xbmc interfacet kører meget godt og vpdau er os slået til ind i menuen. jeg har dog ingen succes med at afspille 1080p mkv flydende på min revo :( aner ikk rigtigt videre.. filen jeg loader ligger direkte på revoens harddisk - bare lige til info.

mangler jeg at installere noget endnu under ubuntu/xbmc? har afinstalleret compiz for at frigive nogle resourcer, men det hjalp heller ikk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu