recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke se tv i soveværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke se tv i soveværelset

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke se tv i soveværelset
    Sendt: 25-Juni-2012 kl. 19:25
Hey 

Nu gider jeg ikke hører på min kærestes brok mere, så nu søger jeg en løsning til at kunne se alle mine kanaler fra fuld pakken i soveværelset. 
Det drejer sig om bestemte kanaler som jeg ikke kan se i soveværelset, dog virker disse kanaler i stuen. Det drejer sig bla. om TV3 (TV3+ virker dog). 

Når kanalen vælges er der enten MEGET dårligt signal eller intet signal overhovedet. Den fortæller oppe i hjørnet at "det valgte program er ikke indstillet" og så er skærmen helt grøn med noget flimmer i toppen. 
Det er selvfølgelig digitale kanaler i programoversigten.

Tv'et er et 40W4500 fra Sony og det er tilsluttet direkte med antennekabel til væggen. Tv'et i stuen er dog forbundet til væggen via en Yousee boks. 

Nogle der ved hvad årsagen kan være? Skal jeg evt. ha' fat i en antenneforstærker?

Tak på forhånd

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Hey 

Nu gider jeg ikke hører på min kærestes brok mere

Brok i soveværelset er ikke godt Wink

1. tjek om kabler og stik er i orden og samlet korrekt.
2. Prøv at tilslutte YouSee boksen til Sony TV'et.

Hvis ingen af disse kan give et svar, skal du til at undersøge din antenne installation.

Hvordan er signalet fordelt etc.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 21:51
Det kan være bare dit kabel fra væg stik til tv. Det kan være indstråling fra tv signaler i luften, hvis det ene kabel er godt men det andet dårligt. Prøv at byt dine antennekabler om.

Jeg har på et andet forum set en bruger stille et lignende spørgsmål. Hvis de kanaler, du ikke kan se i soveværelset, sendes på frekvenser, der er tæt på frekvenser, som den nærmeste tv sendemast bruger, så hjælper det sikkert med et nyt antennekabel.

Men for at være sikker, kan du prøve at lade dine kabler bytte plads, så du kan se, om problemerne også bytter plads.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Hvis ingen af disse kan give et svar, skal du til at undersøge din antenne installation.

Her er slet ingen antenne - her er et kabel-tv net, hvor de digitale signaler ikke er det, der ligner antennesignaler.

Nå, men det vil også være nyttigt at prøve med Sony'en i stuen i stedet for youSee boksen.  Kan du se  de analoge kanaler.

Dit TV kan både modtage DVB-T (fra antenne) eller  DVB-C (fra kabel-tV).  Man skal normalt vælge mellem disse allerede ved den første opstart (fra fabriksindstilling).  Dvs du skal vælge DVB-C.

Desuden skal der indsættes en net-id , der er 100 hos youSee for et MPEG-4 fjernsyn (HD kanaler i HD)

Du kan også modtage de analoge kanaler på Sony'en - det skal det naturligvis ikke længere - men det er nyttigt at tune de analoge kanaler som test, fordi det kan være lettere at tune ind og man kan let se signalkvaliteten. 

Du kan se kanalerne her   http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm . Prøv at analog-tune fx
DR1      kanal 10
TV3      kanal 21
TV3+     kanal 41
TV3 Puls kanal 65

Lars  :)

http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40W4500/manuals  
http://www.sony.dk/support/da/topics/dvbc
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 22:02
Den nemme løsning.
Ny kæreste
SVP03
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 22:26
Tak for alle svarene. 
Har overvejet at skifte kæreste, men det er vidst den besværlige vej LOL

Har tænkt på det med kablet, men min kæreste gamle tv (et 19" Prosonic) kunne sagtens modtage disse kanaler. Det er samme kabel der bruges på det nye. 
Men jeg vil alligevel lige prøve med et andet kabel.

Bar skyd med flere løsninger, hvis i kan komme på nogle :)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 08:44
---------min kæreste gamle tv (et 19" Prosonic) kunne sagtens modtage disse kanaler--------

Ja, men nu modtager du signalerne digitalt og de ligger på andre frekvenser.

----------Bar skyd med flere løsninger, hvis i kan komme på nogle :)----------------

Hvad med de gode løsninger der allerede er skrevet. Om HF indstråling. (Stik og Kabler)

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
minihede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minihede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 09:34

Har du husket at lave en fuld søgning og ikke bare en hurtig. Dette er vigtigt med Sony ellers er det ikke sikker det finder alle kanalerne. Dette var tit et problem, da jeg selv var ude hos kunder og sætte tv op.

Husk at dette tv kun understøtter MPEG-2
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af minihede minihede skrev:

Har du husket at lave en fuld søgning og ikke bare en hurtig. Dette er vigtigt med Sony ellers er det ikke sikker det finder alle kanalerne. Dette var tit et problem, da jeg selv var ude hos kunder og sætte tv op.

Husk at dette tv kun understøtter MPEG-2

Nej det tv understøtter MPEG-4 HP L4 -  men jeg mener at huske, at der skal vælges   mellem DVB-T og DVB-C  ved den første opstart. 

Jeg har jo angivet en link til manualen, hvor enhver - og særligt OP - kan læse om dette.  

Det er da nemt at tune de analoge kanaler jeg har angivet - og få et 'lav-praktisk' ide om signalkvaliteten.

Det er da nemt at flytte youSee boksen til soveværelset.

Det er da muligt at flytte en 40"  til stuen og prove både analogt og digitalt

Det var også en mulighed at  aflæse modtageforhold på youSee boksen  - men,> indstil > information > modtageforhold.  

Det drejer sig, som ved al fejlfinding om en vis systematik og gerne at notere hvad som er afprøvet.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 10:49
Jeg vil installere en Comega antenneforstærker/splitter så er du 100% sikker på perfekt tv signal i alle rum
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Her er slet ingen antenne - her er et kabel-tv net, hvor de digitale signaler ikke er det, der ligner antennesignaler.

Hvad mener du med at de ikke ligner antennesignaler, mig bekendt er de fuldstændig ens ??
Der er ingen forskel på om signalet kommer fra en antenne på taget eller via et kabelnet (ud over frekvenserne).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hvad mener du med at de ikke ligner antennesignaler, mig bekendt er de fuldstændig ens ??
Der er ingen forskel på om signalet kommer fra en antenne på taget eller via et kabelnet (ud over frekvenserne).

Jeg forstod heller ikke reslfj svar, men jeg undlod at svare.

Har trådstarter prøvet at sætte YouSee boks i soveværelse og tjekket signal og BER fejl.

+ hvilken fordeler er monteret på antenneinstallationen ( du skal nok på loftet og kigge, tag evt. et billede )
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu