recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny projektor

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projektor
    Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:02
Hej

Min gamle sony vpl-hw10 projektor skal snart på pension, så skal ud og købe noget andet.

Ville helst have noget 4k ,men ikke muligt med de priser.
Hvornår vil i forvente at 4k projektor kommer under 30000 kr ?

Nye muligheder kunne være sony vpl-hw55es,eller noget JVC
Mulighed for at gemme forskellige formater er et krav, da jeg bruger et 2,40 format lærred.
Og synes det kunne være rart, at de gange man se noget i 16:9 bare kan trykke på en knap og derefter zoomer den ned så det passer, i stedet for nu, hvor jeg skal gøre det hele manuelt. 

Så det udelukker vel den fra sony ?

Andre muligheder 

Jvc 35x 20000 kr
Jvc x500 40000 kr (noget over budget)
Jvc x75 25000 kr (brugt)

Er der noget nyt på vej fra Panasonic,sony eller Epson som har auto zoom, eller er der andre forslag ?

Hvad vil i gøre ?

Redigeret af Olet - 20-Maj-2014 kl. 22:08
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 21:21
Er den gammel da ;)?

Er der overhovedet (nok) 4k materialer til at "retfærdiggøre" en investering nu og ikke vente til der er noget mere materiale og evt. bedre 4k projektorer !?
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:15
Ja, den er ved at være gamle, købte den i 2009
Så synes det er på tide med noget nyt.

Du har helt ret 4k film er der ikke meget af, vil bare ærgre mig, hvis jeg køber en nu, og så om et år kunne købe 4k projektor til 20000.

Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 21:10
Bare af ren nysgerrighed, hvordan klare JVC DLA-X75 
sig imod sony nye vpl-hw55es.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 23:47
Kort fortalt så har X75 højere kontrast, dybere sortniveau, og motoriseret fokus, zoom og lens shift.
HW55 har lidt højere lysoutput, hvilket muliggør større billeder, og er lidt mere støjsvag.
Til top
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2014
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 17:18
Er selv lidt på samme front, omend at jeg nok er i en lidt billigere prisklasse. Jeg overvejer kraftigt en Sony HW40 (stort set en HW55 uden iris og nogle indstillinger) eller en JVC X35. På en god dag kan HW40 fås for omkring 15500kr og X35 for 17500kr. Men det er dælme svært at vurdere, hvilken der er bedst. Nogle der har set begge?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 00:08
X35 er en bedre projektor end HW55.
Til top
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 00:26
Helt overordnet bedre, eller hvordan der du den som bedre. Jeg er ikke så meget i tvivl om at X35 er super på sort niveau - og at Sony vinder på lys. Men hvordan vil du ellers beskrive dem over for hinanden?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 00:29
Sony vinder på lys, men samlet set bedste billede får man med JVC. Skal man bruge tonsvis af lys til 180" er det selvfølgelig Sony der bør vælges...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sony vinder på lys, men samlet set bedste billede får man med JVC. Skal man bruge tonsvis af lys til 180" er det selvfølgelig Sony der bør vælges...

også uden lumagen scaler?

Nu har jeg haft begge til "test"

og farver - gamma - er klart bedre/mere korrekt på Sonyen. Faktisk drifter Gammaen voldsomt på JVCen

JVC har bedre kontrast.

Sony mere lys

Sony er mere støjsvag

Sony har bedre "motion"

Skarphed er ok på begge projektor - men et stykke fra DLP

Alt er testet uden Dynamisk iris og billedbehandling af nogen art

i mørke scener vinder JVcen på kontrast. Men eks en film som Watchmen , hvor der er mange mørke scener , er billedet mere rent/korrekt på Sonyen ( hvilket nok kan skyldes den ukorrekte gamma )
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 10:48
jeg har selv et lærred på 106" gain 0.85

og jeg foretrak Sonyen på mit lærred. De lyse og halvlyse scener har væsentlig mere pop , end JVCen.

Igen - Lumagen scaleren vil sandsynligvis have en afgørende forskel
Til top
zylo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zylo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 12:26
Efter at have læst lidt rundt, så er mit indtryk at både JVC X35 og SONY HW40 er begge rigtige gode bud - og i diverse forum's bliver den ene anbefalet over den anden og den anden vej rundt. Så det virker som om at forskellene er minimal, og at HW40 vinder på nogle områder (specielt "out-of-the-box") - min største bekymring er den manglende iris og "manglende" muligheder at justere billedet. Har været på jagt efter en demo på X35'eren, men eftersom den er ude af production, er det lidt svært at finde en butik der har en i loftet.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu