|
Overføre til PC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:58 |
Hvordan er det nu liiige man tilslutter en Pana 820 til pc'en så man kan overføre optagelser fra Pana til pc?
Jeg har brugt et alm. netværkskabel i røven på begge apparater, men pc'en kan ikke se Pana'en. Skal man aktivere noget i en menu på Pana'en? Jeg synes ikke det fremgår af manualen, ellers kan jeg bare ikke gennemskue det. Jeg bruger Win 7. |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke den samme optager, men mener ikke det kan lade sig gøre - du kan kun kopiere til USB-harddisk eller DVD/Blu-Ray. Og optagelserne kan kun afspilles på Pana'en.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7126 |
Pana optageren er at finde i stifinder på windows.
Min 735 står der og det er. Lige til at flytte optagelser, men det går ikke hurtigt |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
DLNA servere som Panasonic DMR-BCT820 kan ses i Windows Explorer (Stifinder) på Windows 8 og senere, men ikke på Windows 7.
Personlig bruger jeg Windows Media Player til at se indholdet på min BCT820 (den skal lige bruge et par minutter på at opdatere indholdslisten), og så vælger jeg Properties/Egenskaber på den udsendelse jeg vil overføre, hvilket giver mig et pop-up vindue med URL til pågældende fil, som jeg så kan kilppe-klistre over i min browser og hente den til harddisk. Alt fra og med spørgsmålstegn (?) i URL skal ikke tages med. Eksempel: http://192.168.1.100:60001/AV-0-268435456-0-0-268441149-240177600_BDY?WMContentFeatures=DLNA.ORG_OP=11;DLNA.ORG_FLAGS=01100000000000000000000000000000&WMHME=1&HMEExt=.tts&WMHMETitle=QQBuAG4AaQBrAGEAIABCAGUAbgBnAHQAegBvAG4AOgAgAE4AbwBiAGUAbABzACAAdABlAHMAdABhAG0AZQBuAHQAZQA= Filen bør gemmes med endelse .m2ts (.ts eller .tts fungerer dog også men er mindre korrekt). EDIT: Tilføjet billede som hjælp: ![]() Redigeret af DrageMester - 26-Januar-2015 kl. 18:01 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Jeg får altid en overførselshastighed på ca. 4,8 MegaByte per sekund. Overførsel kan kun gennemføres, hvis recorderen ikke laver for mange andre ting samtidigt; den kan kun gøre tre ting ad gangen, inklusive optagelser, afspilning, og DLNA overførsel. Så hvis man er ved at optage to programmer og se et tredje, så kan man ikke overføre filer via DLNA før end én af de tre ting er overstået. Redigeret af DrageMester - 26-Januar-2015 kl. 18:05 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
NitroBlast ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 455 |
Du kan via netværket overføre med op til 40 Mbit/sek. En optagelse på 10GB tager rundt regnet 35 min at overføre.
|
|
Lurer rundt
![]() Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv.. |
|
![]() |
|
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
@DrageMester
Tak for tippet! Det vil jeg afprøve. Hvordan konverterer jeg .m2ts til et format der kan afspilles direkte i et Tv's usb-indgang via usb-stick? |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
NitroBlast ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 455 |
Du kan bruge FFmpeg sammen med FFqueue - så har du en video-konverter, der kan konvertere alt. Jeg bruger selv den kombination, og når man ført lige lærer at bruge det, er det vildt effektivt. Du kan klippe fra i enderne, og du kan de-interlace og scalere videoerne (feks. fra 1080i til 720p), og du kan endda også fjerne tv-stationernes logoer, hvis du vil. Og det bedste ved det hele er, at det er 100% gratis
![]() eller Og FFmpeg henter du her: Hent 64bit shared version til Windows 64bit og 32bit shared til windows 32bit.
|
|
Lurer rundt
![]() Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv.. |
|
![]() |
|
BrianS ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2013 Sted: Børkop, Danmark Status: Offline Point: 11 |
Vil bare lige tilføje at man også kan bruge VLC til at finde adressen. Det virker for mig på en MAC:
- Gå ind under "Lokalt netværk" og "Universal Plug'n'Play" - Vælg din afspiller og find den video du vil gemme. Højreklik på den og vælg "Medieoplysninger", nederst står "Location" som du kan kopiere ind i din browser og gemme.
|
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Jeg kan hitte ud af at finde adressen via VLC på Mac.
Men der sker ingenting når jeg kopiere den over i Firefox (eller Safari). Hvad gør jeg for at gemme? Jeg har også prøvet at gemme en fil via VLC's eksport muligheder. Det virker egentlig fint nok, men enten får jeg en .ts fil med dvb undertekster eller en .ts fil uden undertekster. Jeg vil gerne ende op med at have en m2ts fil, hvor jeg så selv kan bestemme konverteringmulighederne. Med eller uden tekster osv. |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Hvordan gør i det på Mac ?
Kan ikke se min pana i vlc på Mac ? |
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Jeg har gjort som BrianS skriver i indlægget før mit. Det tager dog noget tid (og nogle gange må jeg lige lukke og starte VLC igen) inden jeg kan se min Panasonic på listen og derefter noget tid inden jeg kan se det optagede materiale.
|
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |