recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon2 + MSS2 + Twonky - Sådan går det :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon2 + MSS2 + Twonky - Sådan går det :)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon2 + MSS2 + Twonky - Sådan går det :)
    Sendt: 25-August-2007 kl. 12:47
Har i længere tid overvejet streaming af audio filer fra NAS server via Noxon 2 Audio til mit NAD anlæg (via digital optisk udgang). Der har været mange overvejelser undervejs - det endelige løsning bliver som overstående.

Jeg ar tænkt mig, i denne tråd, at beskrive min oplevelser med opsætning af NAS server med Noxon 2.

Noxon 2 er bestilt hos Computere.com - har fået en bekræftelse at dyret sendes af sted på mandag.

Maxtor Shared Storage 2 (500GB) er bestilt hos PC-Netto - er allerede sendt af sted - har det i hånden på mandag.

Samlet pris er ca. 2500.- inkl. levering. Det kunne fås billigere fra Tyskland - men det er en små ting afdeling :)

Hvad er planen?

MSS2 "hackes" - et nyt firmware installeres herfra LINK Bagefter skal der installeres Twonky Media herfra LINK

Licens til Twonky Media fælger med Noxon 2 - skal bruges til registrering af Twonky Media på min NAS. Hvis det ikke kan lade sig gøre - så er det en ekstra udgift på 30 Euro. Det kan jeg godt leve med.

Hvis alt fungerer som det skal - bliver setup følgende:

NAS server kobles til 3COM Router, Noxon 2 også (har Cat5 kabler i hele huset). NAS deles i 2 enheder på 250GB - den ene halvdel til CD samling (hele samlingen komprimeres i Ogg Vorbis), den anden halvdel bruges til data (ekstra backup, billeder, film, private filer).

På længere sigt er det mening at købe 2 stk. Noxon2 til børnene - så har de pludselig adgang til hele vores CD samling på små 300 CD`er.

Til dem der overvejer ovenstående opsætning - læs med - til dem der har prøvet lignende - kom med et par råd - ellers - lad mig høre Jeres mening.

Tråden ændres/redigeres/tilpasses efter behøv - det hele virker lettere uoverskueligt :)




Redigeret af teleplus - 25-August-2007 kl. 13:00
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 19:28

Jeg testede og anmeldte i sin tid Noxon2 her på Recordere.dk. Twonky var dengang installeret på min workstation PC. Og det spillede ganske glimragende. Jeg var meget imponeret over Noxon´s lydkvalitet, som forøvrigt var koblet til min Philips FR975 digital receiver.

Hvis ellers du kan få Twonky installeret på din Nas, så ser jeg ingen som helst problemer. Slet ikke når vi snakker om musik.

 

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 19:34

Det ser fornuftigt ud. Det ligner meget det jeg kører med, 5 afspillere, heraf de 3 er Noxon'er + en Maxtor shared storage+ indstalleret med Twonky media. Det kører 100% stabilt.

mvh JM



Redigeret af j_mil - 25-August-2007 kl. 19:36
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 20:09
Jeg mener selv jeg har fundet den perfekte opsætning i forhold til prisen.
Den eneste udfordring bliver installation af Twonky Media på min NAS -  Maxtor Shared Storage + er gennemtjekked, til genkald firmware til Storage 2 stadig relativt nyt fænomen.
Jeg glæder mig til at se hele setup færdig og fungerende :)
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:


Licens til Twonky Media følger med Noxon 2 - skal bruges til registrering af Twonky Media på min NAS. Hvis det ikke kan lade sig gøre - så er det en ekstra udgift på 30 Euro. Det kan jeg godt leve med.

Det fungerer fint, det er en fuld licens, og du skal bare lige opgradere med den medfølgende licensnøgle. Jeg har lige fået en Noxon 2, (og desværre også sendt den tilbage, fordi den knasede i den ene kanal - et kendt problem ), men den spiller godt, og man behøver ikke bekymre sig om Twonky
Der var bare lige lidt problemer med mine playlists, men det er der vel råd for... (?)

Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

(...) NAS deles i 2 enheder på 250GB - den ene halvdel til CD samling (hele samlingen komprimeres i Ogg Vorbis), den anden halvdel bruges til data (ekstra backup, billeder, film, private filer).


Jeg er ikke sikker på, om jeg forstår dig ret: Vil du partitionere din disk?
Hvis det er tilfældet, må jeg fraråde det, eftersom det kun giver dig begrænsninger - ingen fordele.


Jeg kan kun anbefale Noxon 2 Audio. Den er nem at have med at gøre, og den spiller godt. Displayet er ikke noget at råbe hurra for, men det er ikke mit primære fokus. Det er, at det her faktisk er et seriøst hi-fi-produkt, der leverer varen (OK, vi taler absolut kun om almindelig konsummusik - ikke 'sæt-dig-ned-og-lyt-musik' men hånden på hjertet: Det er vel også det største daglige musikforbrug også for dig, ikke?)
I øvrigt kan jeg fortælle, at jeg blev ret hooked på internetradio, hvor der er mange fede stationer. Jeg lyttede selv en del til DR Jazz

Nu savner jeg den bare. Express Delivery har ikke været de hurtigste, eftersom de fik dyret 16/8 og endnu ikke har sendt mig en ny, selvom de hurtigt accepterede, at den skulle ombyttes.

teleplus, det er et godt og gennemtænkt setup, som du skitserer. Det bliver du ikke ked af

Venligst
Søren


Redigeret af Breddam - 26-August-2007 kl. 00:34
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 13:17
Nej, ingen partitionering. Fil struktur bliver meget enkel - en mappe med audio/musik og en mappe med data. Twonky sørger for resten.
Nu er der ikke andet end vente på posten :)
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 14:42

Nu kører NAS'en jo også Linux og der bruger man jo ikke partionering ligesom i dos og Windows. Hvis man har musik, der sæsonbestemt, f.eks. julemusik, kan det være en fordel at have det gemt et sted for sig selv, f.eks. oprette et seperat drev. Så har man muligheden for at slå det fra i Twonky, så man ikke ser dem når man søger efter noget betsemt musik.

// JM

    

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 13:33

Som sagt er der kun en lille hurdle - Twonky på MSS2. Men det SKULLE funke nu - og ellers er det bare at spørge løs her: http://www.openmss.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=755

kris (alias kos)

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 20:07
Tager en ting af gangen :)

Lige nu er det en opgave at få leveret Noxon 2 til DK. Har annulleret min bestilling hos Computerne.com efter leverings tidspunkt (28.09) blev ændret til ??.?? Har lige bestilt fra Tyskland - det kommer til at koste lidt mere - men sådan er det.
Min NAS server kommer i morgen - så har jeg en lille uges tid at installere nyt firmware med LInux og Twonky Media Server. Bagefter er det flytning af data og  konvertering  af  300 cd`er  til  Ogg Vorbis.
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 20:42

Det var da en skam, jeg har faktisk en ny noxonII i ubrudt emballage til salg

//JM 

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 20:57
Hvad skal du have for den, j_mil? Jeg kunne måske godt bruge én mere...

Venligst
Søren
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 19:39
Til Kris (og måske andre).

Har lige opgraderet MMS2 firmware til Coyote 3.1.26.telnet firmware.
Hvis jeg kalder:
http://192.168.2.28/advanced/telnetd.php - får jeg følgende svar:
rc :1
Array ( [0] => telnetd: starting [1] => port: 23; interface: any; login program: /bin/sh ) out :1

Hvis jeg laver telnet 192.168.2.28 fra CMD - følgende svar kommer:

BusyBox v1.01 (2006.03.03-02:59+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/bin/sh: can't access tty; job control turned off
/ #


Nu er jeg ingen Linux haj - men betyder dette at telnet er enabled?
Og jeg kan fortsatte med installation af Twonky?


Redigeret af teleplus - 28-August-2007 kl. 21:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu