recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFeedback på YouSee Samsung SMT-H3106

 Besvar Besvar Side  123 20>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106
    Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:29

Hej Alle

Dette emne er til Teknisk feedback på:

YouSee digital modtager Samsung SMT-H3106

Altså fejl rapporter og anden teknisk feedback.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:16
TV-Guiden er langsom
Op til 2 minutter for adgang til tv guiden er alt for lang tid, specielt hvis man ønsker at tv guiden som hurtig adgang til at finde et interessant program.
Lige nu bruger jeg OnTV og forsøger at huske de enkelte kanalnumre, da jeg ikke kan finde min kanalnøgle. Jeg ved dog godt den ligger online, men så skal jeg have et vindue mere åbent bare for det
At menuen er langsom er faktisk ikke så vigtig som tv guiden, da menuen ikke skal bruges i det daglige, men det skulle tv guiden vel helst.

TV-Guiden er uoverskuelig
TV-Guiden er den samme som på YouSee's hjemmeside og jeg mener den er uoverskuelig i forhold til den på min gamle Casema, hvor jeg markerede én tv kanal på en liste og så kom listen frem, ved at rykke yderligere til højre, så kom en beskrivelse af det pågældende program.
Det savner jeg.

Svært at skifte kanal "hurtigt"
I det hele taget så syntes jeg at boksen reagerer langsom, boksen har lidt en filosofi om at "ting ta'r den tid, ting skal ta".
På mit tv kan jeg komme hurtigt fra kanal 1 til kanal 10 ved at trykke kanal op og det kunne jeg godt tænke mig at jeg også kunne med Selectoren, således at jeg ikke behøver huske på alle kanalnumrene som jeg finder interessante, ikke engang med favoritlisten er den hurtig nok.

Manglende kanaloversigt
Jeg savner en kanaloversigt hvor jeg kan se en liste med alle tilgængelige kanaler, altså ikke en tv guide, men bare en kanalliste.
Derfra kunne jeg også få hurtig adgang til en given kanal og det kunne måske være en løsning på problemet med at skifte kanal hurtigt.

Undertekster er store og grimme
Jeg syntes de boksfremstillede undertekster som der eksempelvis er på Canal+ er store og grimme, de minder mest af alt om noget der skal kunne læses af Tante Olga med synsbesvær på et 28 tommer CRT. Jeg ved ikke hvordan det vil kunne ændres, men det bør også ændres.
Det skal siges at underteksterne udseendemæssigt via HDMI er grimmere end de er via Scart.
Ak ja, det er ikke nemt at stille alle tilfreds, men de bruger altså ca. 1/4 af skærmen, så store er de. Det ville måske være ok på en skærm hvor halvdelen af teksterne er placeret i en sort kasse forneden i billedet, men på en 37" Plasma, går det ikke.

Generelt så er hurtigheden min eneste egentlige kritik af den nye Selector, hvor jeg syntes at det går tilbage frem for at gå fremad.
Jeg har koblet den til mit tv med HDMI og til min forstærker via Optisk kabel og indtil videre har jeg kun positivt feedback på netop de 2 punkter, det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Det skal siges at jeg har en af de første Selectorer Sagem Casema et eller andet, en knap så køn grå boks som er mere i Hifi-størrelse og der har jeg ikke oplevet de pågældende fejl/problemer. Derfor, på den absolut positive side, syntes jeg også at den nye boks pynter noget mere i stuen end de "gamle" Sagem bokse.


Redigeret af Kim Jespersen - 06-Februar-2008 kl. 13:33
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:31
TV-Guiden er efter min mening klart at foretrække i det nye format.

Det giver et stort overblik over hvad der er lige nu på mere end én kanal, samt hvad der kommer senere.

Dog burde pladsen godt blive udnyttet med flere kanaler på hver side.
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TV-Guiden er efter min mening klart at foretrække i det nye format.

Det giver et stort overblik over hvad der er lige nu på mere end én kanal, samt hvad der kommer senere.

Dog burde pladsen godt blive udnyttet med flere kanaler på hver side.

Enig, ligesom at jeg også er enig i, at reaktionstiden på boksen bør være hurtigere, samt at skaleringen skal forbedres.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TV-Guiden er efter min mening klart at foretrække i det nye format.

Det giver et stort overblik over hvad der er lige nu på mere end én kanal, samt hvad der kommer senere.

Dog burde pladsen godt blive udnyttet med flere kanaler på hver side.


Det er jo heldigvis smag og behag
Jeg syntes bare at TV Guiden på en Selector bør være informationsrig, overskuelig og hurtig.
Jeg læser heller ikke tekst tv for billeder og illustrationers skyld, men for at få en klar og overskuelig information hurtig, så jeg behøver ikke den "popsmarte" opsætning, hvis det koster på informationssiden og det syntes jeg det gør, da jeg ikke kan se længere frem end til næste program.
Så ønsker jeg en mere illustrativ TV-Guide så kan jeg finde den på nettet.

Dermed er jeg således også enig i, at hvis det endeligt ikke kan være anderledes, så bør der være flere kanaler pr. side


Redigeret af Kim Jespersen - 06-Februar-2008 kl. 13:51
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 14:06
Den er ikke popsmart, og det er et format, der er meget benyttet i mange andre lande - også i trykte tv programmer

Hvad mener du med at du kun kan se til næste program? Du kan se mange timer frem. Det kan man endda også på Nu&Næste, hvor man på den gamle kun kunne se nuværende og næste program.

Den "gamle" måde er nemlig hverken overskuelig eller hurtig, da man skal ud og ind på hver eneste kanal for at se hvad der kommer.

Men jo, det er smag og behag.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den er ikke popsmart, og det er et format, der er meget benyttet i mange andre lande - også i trykte tv programmer

Hvad mener du med at du kun kan se til næste program? Du kan se mange timer frem. Det kan man endda også på Nu&Næste, hvor man på den gamle kun kunne se nuværende og næste program.

Den "gamle" måde er nemlig hverken overskuelig eller hurtig, da man skal ud og ind på hver eneste kanal for at se hvad der kommer.

Men jo, det er smag og behag.


Ja, så skal den opdatere billedet, hvis jeg vil længere frem i listen og så kommer hurtigheden ind i det igen.
På den gamle liste mener jeg at jeg kunne have godt og vel en halv dag på listen (1 skærmbillede og afhængig af længden på programmerne), dog kun for én tv kanal ad gangen, men det gav mig et bedre overblik over hvad der skete på den kanal i løbet af dagen.

I trykte tv programmer er jeg heller ikke uenig modellen, jeg benytter dog en anden side end YouSee's egen TV Guide, netop fordi jeg finder den uoverskuelig og der er OnTV's, i mine øjne, noget mere informationsrig, overskuelig og letlæselig.

Nu & Næste program, ligger i infolinien og den er ikke den jeg mener, den gamle opsætning jeg tænker på er mere som OnTV's.


Redigeret af Kim Jespersen - 06-Februar-2008 kl. 14:20
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Nu & Næste program, ligger i infolinien og den er ikke den jeg mener.


Nej, men jeg skrev bare at der kan man nu også gå længere frem i tiden.
Til top
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 19:23

Lyden
Lyden er ikke lige høj på alle kanaler. Det er ret frustrerende at man, efter at have set TV2, er ved at blive blæst bagud når man skifter til en anden kanal.

Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
weblance Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Kenneth Kenneth skrev:

Lyden
Lyden er ikke lige høj på alle kanaler. Det er ret frustrerende at man, efter at have set TV2, er ved at blive blæst bagud når man skifter til en anden kanal.

Sådan er det også med Sagem 60. Det er fordi TV2 sender deres DD signal i et meget lavt niveau.

Til top
emsir Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 23:59

Kim Jespersen skrev:

det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Nej - men når det er teknisk muligt at opskalere billedformaterne, som sagem 60 er i stand til, så man ikke skal sidde og trykke på knapper hele tiden, så synes jeg Yousee skulle fixe det med en opdatering......

Når man ser tv genem tv funktionen skifter det jo osse helt automatisk mellem billedformaterne, og hvis man skulle gå efter det du skriver kunne tv producenterne jo spare penge ved at undlade at producere tv med denne mulighed - for det kan jo ikke være tv producenternes problem - vel? Eller?

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Kim Jespersen skrev:

det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Nej - men når det er teknisk muligt at opskalere billedformaterne, som sagem 60 er i stand til, så man ikke skal sidde og trykke på knapper hele tiden, så synes jeg Yousee skulle fixe det med en opdatering......

Når man ser tv genem tv funktionen skifter det jo osse helt automatisk mellem billedformaterne, og hvis man skulle gå efter det du skriver kunne tv producenterne jo spare penge ved at undlade at producere tv med denne mulighed - for det kan jo ikke være tv producenternes problem - vel? Eller?



Jeg har fulgt lidt med i de tråde der handler om det og jeg kan kun give dig ret, at det lader til at YouSee kan gøre noget, det er ikke noget jeg har en teknisk forstand på.
Der jeg egentligt vil hen med den bemærkning er, at jeg finder det underligt at 29% af de danske husstande i dag, jf. Danmarks statistik, har en fladskærm og at egentligt så få tilbyder et 16:9 billede, mest af alt undrer TV2 mig, men jeg så hellere at flere tv distributører skifter til dette format, da der ganske sikkert ikke er nogen fremtid i 4:3 og netop 16:9 modtagerne er så udbredte som de er nu.
Kigger vi på prisen for en fladskærm idag, så vil stigningen i antallet af fladskærme nok ikke være på 10% årligt (2006: 19%, 2007: 29%), men nok noget højere og derfor vil flere meget hurtigt kunne få gavn af et "rigtigt" 16:9 billede.

Du kan følge mig?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu