recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tjaaa, det var så det fælleskøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTjaaa, det var så det fælleskøb

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Emne: Tjaaa, det var så det fælleskøb
    Sendt: 06-September-2005 kl. 20:58
Så kom tidspunktet hvor vi for alvor skulle til at have gang i, og glæde af vores fælleskøb af LG plasmaskærmen.

Men glæden blev kort for mit vedkommende.

Fik mailen fra JBI der fortalte hvordan tingene ville forløbe, og sendte retur med ønsket leveringsdag.

for dem der ikke er med i købet, men måske vil lære til en anden gang, handler en af tingene om at Postdanmark ikke vil slæbe en 42" plasma op på 3.sal. fint nok.

Nu bor jeg på 5.sal, så jeg skrev min adresse retur, vil vidende at den ikke vil blive båret op, men skriver jo min korrekte adresse, så Per (Postmand) kan ringe på den rigtige dør, så jeg kan løbe ned og betale og slæbe med afsted med den flade.

men nææ nej. Sådan skulle det ikke være.

Jeg skulle have den leveret et andet sted hvor der ikke var etage på huset, selvom jeg ville modtage den på gaden .

Så jeg forespurgte om det virkelig var meningen når jeg bor på Frederiksberg, at jeg skulle få den leveret i eksempelvis Køge, for derefter at skulle hente den hjem til min egen opgang, og sådan var det.

Her endte mit fælleskøb så.

Sidder selv og sælger kapitalvarer til daglig, har selv problemer med levering, men man prøver da at finde en løsning, men ikke her.

Han kunne da godt sende den, men når der stod etage på fragtbrevet ville de vende bilen om, uden at forsøge at køre den ud.

Måske skulle man finde en alternativ firma til at levere for sig, jeg er jo ikke den eneste i Danmark der bor over stueplan.

Så tak for det denne gang, håber jeg en anden gang kan være med, med en lykkelig udgang.

Mvh.

Kim
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 21:12

KAn du ikke lave en aftale med en beboer på 1. sal i din opgang og så få skrevet hans adr på ?

Egentligt totalt elendigt at PostDK, hvad nu hvis man bor på 7 sal men der er elevator. Vil de så heller ikke levere...

Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 21:53
Men meldingen var jo at de ikke ville nærme sig en opgang, så held og lykke med salget tilo postnummer under 3000.

Det er selfølgelig også kun en brøkdel af DK der har valgt at bo i København og omegn.

Man kunne jo prøve at hjælpe sine kunder og skrive på fragtbrevet:

Adressen med etage.
PS: Skal leveres ved gadedør.


Men det er ikke en løsning man vil arbejde med.

Kim
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 22:01

Hej Jodder

Det er jeg ked af på dine vejne. Så er jeg da glad for at jeg ikke tilmeldte mig dette fælleskæb, var ellers lige ved. Jeg bor på 1. sal.

Istedet købte jeg et Panasonic hos Godpris.dk. I fredags kl. 7.30 fik jeg en mail om at det var afsendt med fragtmand. kl. 10 ringede fragtmanden for at fortælle at han kom om en halv time. Jeg kunne stille uret efter ham. Han var meget hjælpsom med at bære op, fik sin betaling, og kørte igen. Embellagen var ren, tør og i perfekt stand, og TVet virker helt efter hensigten.

Sådan kan det også gøres.

m.v.h.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 22:40

Hej Alle

Jeg har hørt historien fra forhandleren.

Det er desværre sådan, at de lige har fået nye direktiver fra Post Danmark angående levering. De store pakker (og tro mig - de *ER* meget store) vil Post Danmark ikke længere levere højere end 2. sal (mener jeg det var).

Det er surt, men sådan er det så. Desværre er prisen på fælleskøbet så lav, at der ikke er mulighed for variationer i leveringen. Istedet tilbydes levering på anden adresse (underboen i stuen el.lign).

Jeg skal være den første til at beklage, at fælleskøbet på den måde er blevet "pålagt" ekstra restriktioner i forhold til først annonceret. Omvendt, så har vi presset prisen så langt ned, at der ikke er luft til noget ekstra.

Det har i dette tilfælde betydet at forhandler og fælleskøber ikke kunne blive enige, hvorfor de valgte at annulere.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 22:49
No way....

Det er ikke korrekt.

Jeg sagde ordret til Jeppe at jeg IKKE skulle have den op på 5 sal.

Jeg formodede dog at hans fragtfirma kunne finde ud af at ringe på en dørtelefon (derfor min fulde adresse i min mail), ellers ville det ikke være nemt at finde den rigtige på 10 knapper (ikke stor tillid til Postdanmark).

Jeg fik DIREKTE at vide af Jeppe at de under INGEN omstændigheder ville levere til en etageejendom, selvom den blot skulle af på gaden.

Derfor hev jeg stikket.

Og kan så nævne at jeg har fået tilbud samme skærm til samme pris incl. opbæring på 5.sal.

Tingene kan lade sig gøre...... hvis man vil.....

Kim
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 23:01

Hej Kim

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Jeg fik DIREKTE at vide af Jeppe at de under INGEN omstændigheder ville levere til en etageejendom, selvom den blot skulle af på gaden.

Ja, jeg tror heller ikke Post Danmark hverken kan eller vil håndtere levering hvor de skal stille pakken på gaden - eller ringe til modtager på en telefon først. Sådan er det nu engang.

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Derfor hev jeg stikket.

Sådan er det så.

Men hvis du direkte hiver stikket - så er du jo stik sur. Som en der har med kunder at gøre via telefonen må du jo være den første til at vide, at den slags ikke er befordrende for hvad du kalder "ekstra service". Tværtimod ville du sikkert hellere end gerne slippe for den kunde som opførte sig sådan overfor dig - ikke ?

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Og kan så nævne at jeg har fået tilbud samme skærm til samme pris incl. opbæring på 5.sal.

Tingene kan lade sig gøre...... hvis man vil.....

Rart at høre at du fik din skærm trods vanskelighederne.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, jeg tror heller ikke Post Danmark hverken kan eller vil håndtere levering hvor de skal stille pakken på gaden - eller ringe til modtager på en telefon først. Sådan er det nu engang.


OK, jeg prøver igen.

Det jeg forklarede Jeppe var at posten skulle ringe på den dertil indrettede dørtelefon, så ville jeg tage turen ned af trappen fra 5. for at betale, modtage pakken, og selv klare at få den videre....
Hvad er forskellen på det, og ringe på i et parcelhus i Brovst ?
Min løsning kunne ikke lade sig gøre. det skulle være et sted hvor der IKKE var etager.[/QUOTE]

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men hvis du direkte hiver stikket - så er du jo stik sur. Som en der har med kunder at gøre via telefonen må du jo være den første til at vide, at den slags ikke er befordrende for hvad du kalder "ekstra service". Tværtimod ville du sikkert hellere end gerne slippe for den kunde som opførte sig sådan overfor dig - ikke ?

Ja, jeg hiver stikket for min del af fælleskøbet, da jeg af leverandør får at vide de ikke vil levere på 5.sal, hvorefter jeg som køber prøver at forklare at jeg har løst sælgers leveranceproblem, men det bliver ikke imødekommet.
Jeg ved ikke hvad du forventer jeg skal gøre, flytte for at please sælger ?

Og nej, jeg er ikke stik sur, det er mit liv sgu for kort til, og ja, jeg har med kunder at gøre til daglig, og har mit hyr med at få leveret en masse varer, men gør sgu en indsats for samme, prøver at spørge ind til mine kunder hvordan vi i fællesskab får løst leverancen.
Det var sgu ikke tilfældet her !

hygge

Kim

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Min løsning kunne ikke lade sig gøre. det skulle være et sted hvor der IKKE var etager.

Jeg vil tro at problemet her er at Post Danmark nægter at leverer pakkerne, uanset om du og Jeppe laver den aftale.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 23:31

Spørgsmålet er nærmere om det er køber, sælgers eller postdanmarks. (altså problemet, er ikke så skarp til at quote *S*)

Hvis sælger ikke kan få leveret sine varer via sit logistikled, var det måske værd at se sig om efter alternativer.

Og det er ikke fordi jeg skal sidde og være lillepigefornærmet, jeg mener blot, jeg er jo ikke den eneste der har valgt at bosætte mig i postnummer
"under 3000", og synes det er lidt skræmmende at det kan være et problem at man tifældigvis ikke bor i Bylderop Bov eller Snave.

Jeg overlever fint, og kan nu tænke lidt mere over om det skal ende med en JVC lcd


hygge

Kim





Redigeret af Jodder
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 23:50

Hej Kim

Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Hvis sælger ikke kan få leveret sine varer via sit logistikled, var det måske værd at se sig om efter alternativer.

Jep, men ifølge Jeppe blev de først orienteret per email fra Post Danmark i fredags, så det greb direkte ind i vores leverance.

Det er klart, at fremtidige fælleskøb - hvis der bliver flere på de store plasma -  må tage højde for de nye direktiver fra Posten.

Og at gå ud og bede om levering per kurer eller fragtmand - uden forudgående rabataftale - ville formentlig betyde et tab for dem på den handel. Hvilket jeg heller ikke syntes vi kan forlange - for de fælleskøb er ligeså meget noget vi arrangerer for vores skyld. For at give jer mulighed for en ekstra rabat.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 09:23

Hvor svært er det lige at lave en aftale med en af sine naboer i stueetagen ? , ærgeligt at denne simple løsning blev overset af parterne i kampens hede.

Ved fremtidige fælleskøb skal denne lille "krølle" omkring leveringen af meget store pakker blot fremgå som orientering. Nu er vi alle blevet opmærksom på problemet.

Og så lige til Postdanmarks forsvar, den med aftalen om at ringe på og modtageren lover selv at bære op kan have flere problemer i sig.

-dels det rent praktiske, at holde styr på de særlige aftaler.

-dels det juridiske, mon ikke PostDanmark er ansvarlig for pakken frem til leveringsadressen? hvad nu hvis der sker noget med pakken mellem gaden og 5. sal og der står 5. sal som levereringsadresse? måske Postdanmark så har en dårlig sag?

my 2 cents

Letten

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu