recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken MacBook Pro?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken MacBook Pro?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken MacBook Pro?
    Sendt: 13-Januar-2010 kl. 21:27
Hey!

Jeg er på udkig efter en lækker MacBook Pro med en 15.4" skærm - men samtidig har HP jo lavet deres nye "Envy" ..

Jeg har dog lige pt. en almindelig laptop fra HP (model dv6), og den synes jeg kører ekstremt dårligt, med alt deres crap osv. + den larmer af helvedes til med den lille blæser, så derfor begyndte jeg at se på en MacBook Pro, fordi den har jeg aldrig hørt problemer om.

Men men men...

Det kunne da være lækkert at beholde Windows, så jeg kan installere spil, som f.eks. WoW osv., for det kan man vel ikke på en Mac?

Så er der nogen der kan svare på, hvordan en MacBook Pro er vs. en Hp Envy?
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 21:42
Altså, du kan jo installere windows på den vha boot camp og så kører den vel spillene uden problemer. Alternativt kan man bruge en a de forskellige metoder til at afvikle windows-kompatible programmer under OSX, fx Parallels, VMWare eller Crossover.

Jeg har ingen spil på min mac, så jeg tør ikke sige hvad der er bedst lige til det, men jeg synes i hvert fald det er en superfed computer at arbejde ved. Skærm, tastatur, mus og styresystemet fungerer ekstremt godt, hurtigt og uden alle de irriterende problemer, som jeg oplevede på mine tidligere windows-maskiner.

Jeg kender dog ikke lige præcis den HP-model, min HP-laptop på arbejdet hedder vist noget andet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 21:57
Det er vist på denne video (kræver sikkert Quicktime installeret) hvordan du installerer Windows på Mac'en:
http://www.apple.com/dk/findouthow/mac/#windowsmac

Om du skal købe en ny Windows licens, eller kan bruge din gamle, er en sag mellem dig og Microsoft.



Redigeret af Brixen - 13-Januar-2010 kl. 22:03
Venlig hilsen
KB
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 22:06
Lige præcis WoW kan du rent faktisk sagtens installere på Mac. Blizzard har altid lavet alle deres spil til både Mac og Windows (ihvertfald så langt tilbage jeg kan huske).
Ellers kan du som Vanderlay skriver installere Windows via Bootcamp. Så kører du dual boot og vælger ved opstart hvilket OS du vil benytte.

Jeg købte i december en Macbook Pro 17" og det er uden tvivl den lækreste computer jeg nogensinde har ejet. Alting er gennemført lækkert. Hvis man holder OSX udenfor (og kun kigger på hardware og byggekvalitet), så er den også helt i top. Der er ingen støj overhovedet, touchpadden er stor og god. Og så er der de små ting som lys i tastaturet, skærmen der tilpasser lysstyrken efter lysforholdene, Den magnetiske lås når du lukker låget (fremfor en mekanisk "klik" lås som på mange tidligere bærbare, eller bare de meget stramme hængsler som de også er begyndt at lave), Det magnetiske strømstik, slot-in dvd-drevet osv.
Alting er bare gennemført på en helt anden måde end i andre bærbare.
Hvordan det forholder sig med HP Envy ved jeg ikke, men jeg kan med 99% sikkerhed sige at jeg ikke ville bytte uanset hvad :-)
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 07:08
CAVEAT - Jeg er af den personlige holdning, at en bærbar er en nødløsning, som man bruger, indtil man kan komme i nærheden af en ordenlig computer.
 
Derfor er det stort set ligegyldigt om det er MAC eller PC, da de alle har en eller anden form for tekstbehandling, tegneprogram eller hvad man nu har brug for på sit arbejde/studie, der tvinger en væk for noget ordenligt.
 
Nå det så er sagt, hvad så med at købe en ASUS UL30-series? Det er en fin lille computer i et flot design med lang batteritid. For pris forskellen imellem den og en MacBook Pro kan du få en helt fornuftig computer, skærm og det hele?
 
Hvis du ikke kan komme ud af idéen til at have en bærbar til "gaming PC"; (undskyld, hvis jeg stadig griner over konceptet - det er sgu ligesom at bruge en Fiat 127 til at transportere et dobbelt læs beton piller til en bro ala Storebæltsbroen - Whiskey Tango Foxtrox!) så vil jeg helt klart anbefale en "ægte" Windows 7 kompatibel maskine. Bevares.. man kan da også spille på Linux maskiner, hvis man gider bøvlet!
 
Jeg siger ikke at M$ Windows er det bedste i verden eller andet pjat. Jeg siger blot, at hvis man vil have spilunderstøttelsen, så er det styresystemet til det pt., så hvis spil er et MUST på din bærbar, så vælg din maskine efter det.


Redigeret af srnkrkgrd - 14-Januar-2010 kl. 07:16
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 08:55
Hvis du overvejer en MacBook Pro, så klap lige hesten lidt. Der kommer med stor sandsynlighed opdaterede modeller inden for få uger.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:12
Jojo.. den er god nok... de kalder den vist nok MacBook Wheel? Der er en video her om den. Tongue
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:18
Ifølge Macrumors kommer der snart opdateringer af Macbook Pro

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Men hvornår snart så er, tør jeg ikke sige. Der er vist spekulationer om, hvorvidt den nye Macbook Pro kommer med en Intel Core i5-processor
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Der er vist spekulationer om, hvorvidt den nye Macbook Pro kommer med en Intel Core i5-processor
 
Det kan man da kun håbe for Apple, at de ikke gør. Intel Core i5 er ikke det værd af flere grunde. F.eks. kan vi tale om at de flytter memory controlleren af cpu'en igen... Læs evt. mere på Anandtech.com her, hvis du er nysgerrig om i3/i5.
 
Oprindeligt skrevet af <a href=http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3704&p=16 target=_blank>The Clarkdale Review: Intel's Core i5 661, i3 540 & i3 530</A> The Clarkdale Review: Intel's Core i5 661, i3 540 & i3 530 skrev:

When I first started testing Clarkdale I actually had to call Intel and ask them to explain why this wasn't a worthless product. The Core i5 661 is priced entirely too high for what it is, and it's not even the most expensive Clarkdale Intel is selling! The Core i5 670 is going to retail for nearly $300 and it won't even be able to outperform $200 quad-core competitors.

Intel admitted that these high end SKUs aren't going to be very high volume. Most users are expected to opt for the Core i5 750 instead of the i5 661 unless they absolutely need Intel's HD Graphics for some bizarre reason.

Omvendt, så er Apple jo notorisk kendte for at have dyre produkter, så hvorfor ikke...
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Jojo.. den er god nok... de kalder den vist nok MacBook Wheel? Der er en video her om den. Tongue

hehe, det er den mest gennemførste joke i CE industrien nogensinde. Genielt af Apple.

Den er genial, men det er ikke Apple, der på nogen måde står bag den joke? Kilde reference?
 
Citér I'm torn. Does this work best as a joke at the expense of Apple haters who are so quick to dismiss anything Apple as spangly and useless, of Apple lovers who are so quick to praise anything Apple as spangly and wonderful, or of Apple, on the basis that they create such spangly useless crap that this really is believable? I can't decide.
En af de mere intelligente forum posts angående Mac Wheel joken.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Er du sikker Lunddal? ShockedJeg tror kun der kommer en pad, de nuværende Pro'er er jo ret nye.


Nej, de er fra Juni, så hvis du kigger historisk er det ved at være tid til en opdatering, og Core i5 til bærbare er jo lige introduceret på CES.

Der vil dog højst sandsynligt ikke være tale om en ændring af modellen som sådan, men en opdatering med hurtigere CPU osv.

Redigeret af lunddal - 14-Januar-2010 kl. 09:47
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Jojo.. den er god nok... de kalder den vist nok MacBook Wheel? Der er en video her om den. Tongue
Det tror jeg lige man skal prøve i det virkelige liv for at forstå detLOL  Først troede jeg det var en tidlig 1 aprilTongue, men det ser da spændende ud.   Krævr nok nogen tilvendingWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu