recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple ødelægger din iPhone med vilje
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple ødelægger din iPhone med vilje

 Besvar Besvar Side  123 23>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple ødelægger din iPhone med vilje
    Sendt: 07-Februar-2016 kl. 11:16
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 11:24

Det er da lige endnu en grund til at holde sig væk fra det produkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 11:49
Kan der snart koges mere supper på den historie?

Overskriften er fuldstændigt vildledende, det er ikke Apple der ødelægger telefonen, det er Apple der låser telefonen, når man ikke bruger originale reservedele. Kan man ikke leve med det, så har man købt en forkert telefon.

Det kan vitterligt ikke bringe mit pis i kog......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan der snart koges mere supper på den historie?

Overskriften er fuldstændigt vildledende, det er ikke Apple der ødelægger telefonen, det er Apple der låser telefonen, når man ikke bruger originale reservedele. Kan man ikke leve med det, så har man købt en forkert telefon.

Det kan vitterligt ikke bringe mit pis i kog......


Klaus

+1. Det er jo for ens egen sikkerhed. Og bortset fra det, så køber man en mobil til 5000+ kr, og så går man til en uoriginal reparatør. Kør dog til en Apple store i Tyskland eller Sverige, eller send den til Apple. Det koster ikke mere, at få en original skærm, end en dårligere skærm.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:01
Det er vel ikke anderledes end at min hundedyre bil skal repareres på autoriseret værksted med originale reservedele for at bevare gensalgs værdien.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:16

Det er da gak at købe en Telefon til så mange penge, den kan da ikke mere end så mange andre der er billigere, jo mere de har kostet jo større er chancen for at få den stjålet, og så har man mistet mange penge. Så en der er billiger og mindre attraktiv for de lang fingrede, og som man kan tåle at miste hvis det går galt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel ikke anderledes end at min hundedyre bil skal repareres på autoriseret værksted med originale reservedele for at bevare gensalgs værdien.

Vi snakker ikke om gensalgsværdi...  

Er det OK hvis du får lavet din bil på et værksted hvor de monterer en uoriginal reservedel, hvorefter den ikke kan køre fordi bilens computer aktiverer startspærren!?


Redigeret af Pallec - 07-Februar-2016 kl. 12:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er da gak at købe en Telefon til så mange penge, den kan da ikke mere end så mange andre der er billigere, jo mere de har kostet jo større er chancen for at få den stjålet, og så har man mistet mange penge. Så en der er billiger og mindre attraktiv for de lang fingrede, og som man kan tåle at miste hvis det går galt.

Det ved du jo ikke en dyt om når du aldrig har ejet en iPhone. Lad nu være med de dumsmarte bemærkninger!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel ikke anderledes end at min hundedyre bil skal repareres på autoriseret værksted med originale reservedele for at bevare gensalgs værdien.

Vi snakker ikke om gensalgsværdi...  

Er det OK hvis du får lavet din bil på et værksted hvor de monterer en uoriginal reservedel, hvorefter den ikke kan køre fordi bilens computer aktiverer startspærren!?


Jo! Jeg vil da ikke købe en brugt iPhone der har fået monteret uoriginal skærm. Har jo læst om at skærmen ikke virker som tilsigtet mere.

Næh, men retten til autohjælp er pist borte
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel ikke anderledes end at min hundedyre bil skal repareres på autoriseret værksted med originale reservedele for at bevare gensalgs værdien.

Vi snakker ikke om gensalgsværdi...  

Er det OK hvis du får lavet din bil på et værksted hvor de monterer en uoriginal reservedel, hvorefter den ikke kan køre fordi bilens computer aktiverer startspærren!?


Jo! Jeg vil da ikke købe en brugt iPhone der har fået monteret uoriginal skærm. Har jo læst om at skærmen ikke virker som tilsigtet mere.

Næh, men retten til autohjælp er pist borte

Retten til autohjælp er borte??

Den må du gerne forklare.

Det er 100% legalt at få lavet sin bil på uautoriserede værksteder - med uoriginale reservedele - og stadig bevare garantien.


Redigeret af Pallec - 07-Februar-2016 kl. 12:42
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:44
Ja, det er da en ting at garanti og lignende bortfalder, men at jeg skifter en skærm på en gammel telefon for at få den til at leve et par år endnu bør da på ingen måder gøre den fuldstændigt ubrugelig.

For at holde os i bil-analogien: Hvis du har en ældre bil der er ud over garantiperioden er det så fornuftigt at bilen nægter at starte hvis du sætter en uoriginal forrude i hvis den gamle går i stykker eller skifter batteriet til et du har hentet i bil-tema eller lignende?

Det er da klart at der ikke længere kan være apple's problem hvis de uoriginale dele ikke fungerer som de skal eller på anden vis skaber problemer, men derfra og til at låse telefonen hvis man selv vælger at tage den chance - det er i min verden over stregen.
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 12:52
Som forbruger er jeg meget glad for at Apple gør det her, ville under ingen omstændigheder have mulighed for at mit fingeraftryk kan opfanges. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu