recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firmware til Philips recordere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFirmware til Philips recordere

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Firmware til Philips recordere
    Sendt: 02-Juli-2004 kl. 00:56

Hej Alle

Philips har tidligere i dag udsendt ny firmware til noget der ligner samtlige af deres DVD recordere.

Det er noget man kan installere selv. Man henter en stor ZIP-fil hos Philips, pakker den ud, og brænder indholdet på en CD.

  1. Download zip-filen med firmwaren fra internettet.
  2. Ekstraher filerne ved at pakke zip-filen ud.
  3. Skriv de ekstraherede filer – altså ikke selve zip-filen – på en tom CD-R- eller CD-RW-disk og brug følgende indstillinger: Filsystem CD-rom, ISO Level 2, Mode 2/XA, Tegnsæt ISO 9660, Enkelt session, Lav skrivehastighed
  4. Færdiggør disken. (Muligvis færdiggør programmet disken automatisk.

Når CD'en er brændt, så installares firmwaren efter følgende opskrift:

  1. Tryk på OPEN/CLOSE for at åbne pladeskuffen.
  2. Læg opdaterings CD-ROM´en i med etiketten opad.
  3. Tryk på OPEN/CLOSE for at lukke skuffen.
  4. Først vil der stå ‘READING’ på displayet, derefter ‘DOWNLOAD’. Opdateringen varer ca. 15 minutter i alt. Hvis firmwaren er opdateret i forvejen, vil displayet vise ‘UP TO DATE’ inden for nogle få sekunder. Når opdateringen er fuldført åbnes pladeskuffen automatisk. Displayet viser ‘REMOVE DISC’ eller ‘TAKE DISC’.
  5. Tag CD-ROM´en ud.
  6. Tryk på STANDBY/ON for at afbryde optageren.

Hele proceduren er også beskrevet i en lille vejledning som ligger med i ZIP-filen. Der er vejledninger på flere sprog, den danske hedder man_dk.pdf

Herunder følger links til de forskellige firmware pakker, alle dateret 1/7 2004. Bemærk at pakkerne er ret store, ca. 70 MB, så afhængig af hastigheden på din internet forbindelse kan det tage et pænt stykke tid at hente dem.

Philips DVDR-880

Philips DVDR-890

Philips DVDR-70

Philips DVDR-75

Philips DVDR-77

Philips DVDR-80

Der er også udgivet firmware til de ældre modeller, men de er ikke medtaget her.

 /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
donØ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2004
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 17:02

Jeg har meget svært ved at finde info om hvad opdateringerne indeholder hos Philips, og jeg vil ikke opdatere med mindre jeg kender fordelene, pga. risikoen. Er der nogen der kender til information omkring hvad firmware opdateringerne indeholder (et link eller andet)?

 

På forhånd tak!

Har personligt en DVDR70

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 17:19

Hej donØ

Oprindeligt skrevet af donØ donØ skrev:

Jeg har meget svært ved at finde info om hvad opdateringerne indeholder hos Philips, og jeg vil ikke opdatere med mindre jeg kender fordelene, pga. risikoen. Er der nogen der kender til information omkring hvad firmware opdateringerne indeholder (et link eller andet)?

Desværre. Philips er kendt (berygtet) for ikke at fortælle hvad nye firmware indeholder af fejl-rettelser og nye features.

Men hvis du ikke oplever nogen problemer med din nuværende 70'er, ingen fejlbrædninger, ingen pludselige nedbrud eller andet - så er der jo ingen grund til at lægge den på.

Der er også en bagdør, en mulighed for at nedgradere firmwaren. Altså lægge en gammel firmware på igen. Jeg poster den lige i et separat indlæg.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 17:40

Hej Alle

For procedure til at skifte tilbage til en gammel firmware se:

Philips: tilbage til gammel firmware

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2004 kl. 16:50

Hj Lars

Jeg hare en DWDR890. På dowmloadside ligger der to driver filer. Den ene hedder DVDR890_051  (English), og den anden, DVDR890_021  (English) begge dateret 01.07. Så ved du hvilken af filerne man skal bruge, eller skal jeg kontakte Philips.

Mvh. Kenn

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2004 kl. 16:54

Hej Kenn

Oprindeligt skrevet af Kenn Kenn skrev:

Jeg hare en DWDR890. På dowmloadside ligger der to driver filer. Den ene hedder DVDR890_051  (English), og den anden, DVDR890_021  (English) begge dateret 01.07. Så ved du hvilken af filerne man skal bruge, eller skal jeg kontakte Philips.

Se bag på apparatet. Der står sansynligvis at der er en model DVDR890/21 du har, men check for en sikkerheds skyld (selv om jeg har en mistanke om at softwaren faktisk er den samme uanset modelnummer).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2004 kl. 10:18

Hej Lars

Jeg undersøger dette, og tak for hjælpen.

mvh Kenn

Til top
mike Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2004 kl. 14:32

             Hej til alle interesserede.

Jeg er en nysgerrig sjæl,og valgte at  installere den nævnte firmware til DVDR-70,dog uden nogen tegn på ændringer eller forbedringer.

Jeg brugte linket på denne side,og installationen fyldte 139Mb (udpakket),men idag har jeg villet hente firmwaren igen,men nu fylder den 'kun' 78Mb (udpakket).

Er der kommet en ny opdateret firmware,eller er mammutfirmwaren på de 139Mb blevet skrottet???

Jeg overvejer at kontakte Philips Danmark,for at få/give gode råd til deres firmwareopdateringer.

Nogle gode ideer ???

Til slut....

Tak til Lars,for det store arbejde du udfører,det er imponerende.

   MVH Michael 

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 13:02

hej Mike

Ja jeg undre mig også, i den gamle var der 133 filer i unden manual

den nye kun 89 filer

Håber du får noget ud af Philips Danmark

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
dvd-dyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2004 kl. 19:47
Hej forum.

Jeg opdaterede min firmware i dag. Den har nu version p1_7b (den var p1_7a). Jeg kontaktede Philips' supportafdeling for at høre, hvad det egentlig var, der var rettet. Det var:

- noget med mp3-afspilning
- noget med SVCD
- noget med 4x forward
- mulighed for safe recording på DVD+RW via timer

Navnlig det sidste lød rigtigt godt - det var derfor jeg opdaterede. Men jeg kan ikke se nogen forandring

Jeg opfordrede også til, at oplysningerne om ændringer i firmwaren blev offentliggjort, og supporteren (i øvrigt særdeles flink) lovede at bringe det videre.

/Kjeld
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2004 kl. 23:43

Hej dvd-dyr

Det lyder godt med safe recording - og jeg kan se at emnet har været debatteret en del på dvdplusrw.org forum (eks. tråd Timer Recording problem with DVDR75 og DVD+R/RW new recordings allways add at the end, Deleted chapter in between is lost space). Bl.a. kan læses:

+++++++++++++++ Udklip fra dvdplusrw.org forum +++++++++++++++

I too have come across this "feature" with an R75. I left the machine with a blank/new RW disk and timer set with 3 events: a 3 hour programme followed by 2 half hour programmes. When I came back to the machine, it had obviously recorded the 3 hour programme at the beginning but then started at the beginning again for the second programme, overwriting the first hour of the original recording with the second and third - VERY ANNOYING!

PHILIPS: SORT THESE BUGS OUT!!!! 

Og dette:

To date there has not been any SAFE RECORD feature other than the remote control feature introduced in firmware ff90, over two years ago.

Such a feature is redundant for timer recordings anyway.

If the bug described above is encountered, why should Safe Record guard against it? After all it's all software.

Rather than implement a redundant feature, it would be better to fix the bug.

Et sidste:

If you want to start recording at the end of the existing recordings, hold down the REC/OTR button until the message 'SAFE REC' appears on the display.

+++++++++++++++ Udklip fra dvdplusrw.org forum +++++++++++++++

Kan det være ovennævnte problem de nu har rettet? (har du haft lignende problemer? - det skulle vist ikke altid kunne ske, men engang imellem - se evt. de fulde tråde)

/Lars



Redigeret af laursen
Til top
dvd-dyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2004 kl. 00:56

 Hej igen.

Jeg fandt lige noget mere konkret om opdateringen:

http://www.dvd.reviewer.co.uk/forums/thread.asp?Forum=211&am p;Thread=317485&Type=1

Citat:

 Issues resolved by new DVDR software version 6.3 (Firmware update)

-DVDR+ discs After updating to 6.3 DVDR (All models)

-Audio Distortion on some CD/MP3/DVD (only for DVDR70/DVDR75 and
DVDR80)

-Set hangs up during VCD/SVCD playback when changing night mode on/off
(only for DVDR70/DVDR77 and DVDR615)

Problems resolved already with the current Release 6.2:

-Fast Forward 8X has been improved.
4x speed DVDR+/RW+ are accepted for recording

-Accepts PC based DVD+VR discs.

-Safe Record implemented for Timer Programming

- Copy once implemented correctly (that means that the COPY PROT
issue for copies of analogue recordings is solved)

- Numeric keys on remote control changed to alphanumeric function for
making disc titles easier.

-Playback on some commercial DVD discs improved.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide, hvordan man aktiverer "Safe Record for Timer Programming". Jeg skal lige ha' tjekket om det bare altid er sådan, at den ikke vil overskrive eksisterende titler på DVD+RW.

/Kjeld

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu