Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hrymf
Junior bruger
Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
|
Emne: Lidt plasma forklaring? Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:58 |
Hej!
Efter at have kikket og læst lidt meget om plasma og burn in købte jeg for et par mdr. siden et panasonic 46" 80pz, lige før de nye modeller kom.
Jeg har så været meget forsigtig med billeder og statiske kanal ikoner og lignende, men angående spil på xbox 360 er jeg stadigvæk "bange" for hvor meget jeg kan spille.
Mit direkte spørgsmål lyder "Er der stor chance for burn in ved xbox 360 spil og specielt fifa, hvilket jeg spiller meget??"
Som jeg kan forstå er problemt med burn in jo ved samme statiske farve samme sted på skærmen i længere tid af gangen, men i for eksempel fifa 09 er der ikke så meget statisk, men selve fodboldbanen er næsten samme farve over det hele med nogle få nuancer.
Vil der ske burn in ved samme nuance/farve på midten af skærmen i længere tid ad gangen? Eller er det kun når en samme farve er statisk HELE tiden?
Jeg har søgt og læst både her og andre steder og har ikke rigtig kunne finde noget der helt kunne stille mig svar på dette, så i må undskylde at jeg laver endnu et burn in thread/post.
Tak på forhånd og alt info vil være velkommen.
|
Samsung LE32M87BDX - Xbox 360 - Denon 1306.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 18:09 |
så længe du ikke har et billede stående på din skærm i 4-5 timer hverdag så glem det. Bare nyd din skærm og spil videre. Jeg kan trøste dig med at jeg endnu ikke har hørt om burn in på en 2008 model panasonic. Har selv haft en px80 som er blivet brugt til HTPC PS3, ikke skyggen af problemer. havde jo nok heller ikke købt en pioneer til 20.000, hvis der skulle være et burn in problem. det er fordomme og uvidenhed.
Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 18:11
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 18:11 |
Sidste år købte jeg en PX80 og har brugt den meget heftig til konsol brug.
Nogengange kan jeg spille det samme spil i 3 timer, og når jeg slukker
konsollen kan man svagt se hvor HUDen har været, men slår jeg over på TV i
bare få sekunden så er det væk igen.
Så jeg vil mene problemet med burn-in og retention er meget meget
begrænset efterhånden.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 18:41 |
Ja mange forveklser desværre retention med burn in.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:07 |
I starten skal man nok ikke spille samme spil på den i 12 timer om dagen da plasma'en er mest aggressiv de 200 første timer...
Men herefter skulle der ikke være nogen problemer med burn in og når du kommer over 3000 timer så kan man have tekst tv stående på flere timer om dagen uden det kan ses.
|
 |
c_kjep
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2009
Point: 172
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:37 |
Jeg er virkelig også bange for burn in, modtager snart mit pio 5090, og det ville virkelig være jordens undergang hvis der kommer burn in, jeg skal også spille rigtig meget ps3 på det. Det er faktisk derfor jeg har købt det, og så selvfølgelig en masse blueray!
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:43 |
c_kjep skrev:
Jeg er virkelig også bange for burn in, modtager snart mit pio 5090, og det ville virkelig være jordens undergang hvis der kommer burn in, jeg skal også spille rigtig meget ps3 på det. Det er faktisk derfor jeg har købt det, og så selvfølgelig en masse blueray! | sæt den i biograf mode og lade med at have mange stillestående billede i de første 200 timer. Hvis du gerne vil være sikker og ellers bare nyde din skærm. Det er jo ikke sjovt at have verdens bedste skærm og er bange for at bruge den.
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:49 |
xcardman skrev:
c_kjep skrev:
Jeg er virkelig også bange for burn in, modtager snart mit pio 5090, og det ville virkelig være jordens undergang hvis der kommer burn in, jeg skal også spille rigtig meget ps3 på det. Det er faktisk derfor jeg har købt det, og så selvfølgelig en masse blueray! |
sæt den i biograf mode og lade med at have mange stillestående billede i de første 200 timer. Hvis du gerne vil være sikker og ellers bare nyde din skærm. Det er jo ikke sjovt at have verdens bedste skærm og er bange for at bruge den.
|
nej det er det sku ikke. Det dér biografmode, hvad gør det siden det "skåner" tv'et.
Fik du forresten en leverings dato på det 500m? 
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:55 |
biograf er nok den indstilling du skal bruge mest, den giver det mest naturlige billede. i den mode er lys og kontrast heller så krafig. Netop rigtig meget kontrast kan lave burn in, hvis skærm står med samme billede i rigtig mange timer eller dage. Jeg skulle få min samtidig med dig i næste uge. Ellers skulle de sende to gange. Men du kan tro jeg glæder mig
Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 19:56
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:57 |
xcardman skrev:
c_kjep skrev:
xcardman skrev:
c_kjep skrev:
Jeg er virkelig også bange for burn in, modtager snart mit pio 5090, og det ville virkelig være jordens undergang hvis der kommer burn in, jeg skal også spille rigtig meget ps3 på det. Det er faktisk derfor jeg har købt det, og så selvfølgelig en masse blueray! |
sæt den i biograf mode og lade med at have mange stillestående billede i de første 200 timer. Hvis du gerne vil være sikker og ellers bare nyde din skærm. Det er jo ikke sjovt at have verdens bedste skærm og er bange for at bruge den.
|
nej det er det sku ikke. Det dér biografmode, hvad gør det siden det "skåner" tv'et.
Fik du forresten en leverings dato på det 500m? 
|
biograf er nok den indstilling du skal bruge mest, den giver det mest naturlige billede. i den mode er lys og kontrast heller så krafig. Netop rigtig meget kontrast kan lave burn in, hvis skærm står med samme billede i rigtig mange timer eller dage. Jeg skulle få min stadig med dig i næste uge. Ellers skulle de sende to gange. Men du kan tro jeg glæder mig |
okay så er det jo bare sådan. Ja gør jeg godt nok også! hopper fra et 2 år gammelt 42" Philips lcd, til et pioneer 5090H! glæder mig så meget til det!
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:15 |
du vil opleve en verden til forskel, du må meget gerne skrive lidt om hvad du synes
|
 |
Hrymf
Junior bruger
Oprettet: 09-August-2007
Point: 27
|
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:33 |
Tvet skulle gerne være langt over de 200timer nu. Men der nævnes biograf mode og jeg må nok sige jeg bruger dynamisk til xbox 360 som virker ret lys. Jeg har dog sat kontrast og lys til 50% i denne indstilling.
Jeg takker meget for de svar der har været. I hvert fald lyder det som om jeg ikke skulle være bange for en 3-4 timers spilletid.
Men jeg er stadigvæk meget interesseret i et svar angående hvordan burn in fungere i forhold til skiftende billede, men med næsten samme farve, som der er meget af ved at spille fifa hvor banen er grøn over det hele.
|
Samsung LE32M87BDX - Xbox 360 - Denon 1306.
|
 |