recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredformat med Yousee Plus boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBredformat med Yousee Plus boks

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Bredformat med Yousee Plus boks
    Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:07
Hej

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig, hvis det er landet i et forkert forum..

Jeg har lige fået min Yousee Plus Boks og mange af mine kanaler bliver ikke vist i fuldskærm.. Har snakket med yousee's tekniske afdelinger flere gange og de kan ikke svarer på hvad der er problemet.. Har hørt at problemet skulle være der på HD kanalerne, men jeg har altså også problemet på de almindelige kanaler.. 

Nogen som har oplevet samme problem??
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:

Hej

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig, hvis det er landet i et forkert forum..

Jeg har lige fået min Yousee Plus Boks og mange af mine kanaler bliver ikke vist i fuldskærm.. Har snakket med yousee's tekniske afdelinger flere gange og de kan ikke svarer på hvad der er problemet.. Har hørt at problemet skulle være der på HD kanalerne, men jeg har altså også problemet på de almindelige kanaler.. 

Nogen som har oplevet samme problem??
Ja, normalt kan du ikke ændre formatet på HD kanalerne. På andre kanaler skal du ændre formatet med luppen på fjernbetjeningen. Herefter husker boksen formatet på den enkelte kanal. Husk at sætte formatet til 16:9 i menu/indstillinger/lyd og billed/HDMI.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:24
Hej Jørn

Alt dette har jeg haft gjort.. Men hver gang jeg slukker for boksen, så "glemmer" den indstillingerne.. Og derved hopper tilbage til 4:3 format..

Den kan endda gøre det på TV3 henover reklamen pausen.. :(
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:24
HD kanalerne er altid 16:9, så hvis du her ser sorte bjælker er de en del af billedet. Typisk en film som er 2.35:1, men det kan også være 4:3 materiale som vises med bjælker i siderne. HDTV billedet skal være 16:9, og hvis materialet ikke er det må der tilføjes noget. Du får ikke TV stationerne til at "strække" billedet, som visse personer selv ønsker at gøre for at fylde skærmen ud (det er vandalisme).

Hvis du oplever en sort rand rundt om billedet, alså både bjælker øverst/nederst og i begge sider, skyldes det 4:3 letterbox materiale som du kun kan møde på SDTV kanalerne. Her har YouSee boxen nogle zoom muligheder, men de kan konflikte med underteksterne som nogle gange står nede i letterboxen uden for bredformat zoom området. Den problemstilling har eksisteret på DVD i 10+ år.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:33
Oftest er de 4:3 på SD kanalerne. Ønskes et bredt billede, skal der trykkes på luppen to gange.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:34
Jeg tror du misforstår min problem stilling.. Før jeg anskaffede mig en Yousee Boksen, stod alle mine kanaler fejlfrit. Selvfølgelig blev filmen vist med den sorte kant i top og bund, men alle andre "alm" tv udsendelser stod i fuld skærm uden problemer. 

Efter jeg har tilsluttet boksen, kan disse alm kanaler stå i 4:3 format og derved lave sorte kanter i siderne kun. Ville bare hører om der var en mulighed for at ændre det, så jeg ikke hver gang skal zoome på kanalen. Min boks husker nemlig ikke ændringen - og kan derved ændre billedet under en reklame pause.. 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:43
Hvis ikke di boks husker det, er det enten fordi du laver fejl eller også er boksen defekt. Jeg har fire bokse (to 3126 og to 3106) og tre af dem bliver helt slukket bagpå hver nat og de husker stadig, hvis jeg via luppen har haft formatet stillet til bredt. Uden brug af boksen kan mit TV selv indstille 4:3 til bredformat, men ikke med boksen tilsluttet via HDMI. Her brugers boksens zoom.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:46
Du skal sætte dit TV til altid at vise 16:9, når du modtager fra boksen. Hvis du på en enkelt udsendelse vil zoome, skal du bruge lup-funktionen på din yousee-fjernbetjening. Den husker hver enkelt kanal.
 
Edit: Går ud fra, at boksen er forbundet vha HDMI med dit TV....,


Redigeret af cnn3 - 06-Januar-2011 kl. 12:48
mvh Christian
Til top
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Du skal sætte dit TV til altid at vise 16:9, når du modtager fra boksen. Hvis du på en enkelt udsendelse vil zoome, skal du bruge lup-funktionen på din yousee-fjernbetjening. Den husker hver enkelt kanal.
 
Edit: Går ud fra, at boksen er forbundet vha HDMI med dit TV....,


Mit TV er også indstillet til at vise 16:9.. Så må min boks være defekt.. For den husker ikke zoom indstillingerne.. Det er ret irriterende at skulle zoome på den kanal hver gang der har været pause.. hehe..

Ja mit TV er forbundet via HDMI til boksen
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:

Hej Jørn
Alt dette har jeg haft gjort.. Men hver gang jeg slukker for boksen, så "glemmer" den indstillingerne.. Og derved hopper tilbage til 4:3 format..
Den kan endda gøre det på TV3 henover reklamen pausen.. :(


Altså hvis boksen skifter indstilling mens den er tændt, uden at du gør noget, så lyder det jo bestemt som et problem med boksen.

Mon ikke YouSee er med på en ombytning.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:38
Er du sikker på at du har sat boksen til 16:9 her?:

Menu > Indstillinger > Lyd & Billede > HDMI & Component

HDMI - Til
Component - Fra
Opløsning - 720p / 1080i
TV format - 16:9

Disse settings bør blive husket af boksen og hvis ikke, så er det en fejl i boksen.

Hvis disse indstillinger er sat, så skal der ikke gøres andet, medmindre du ønsker at manipulere billedet via 'luppen' af forskellige årsager.

Indstillinger foretaget via 'luppen', huskes kun for den enkelte kanal de foretages på. Hvis boksen ikke husker dette, så er det igen en fejl på boksen.

Står visningen via 'luppen' på standard, så vises billedet "korrekt". Det eneste du har inflydelse på, er bred & zoom. Ikke hvorvidt udsendelsen sendes i 4:3 eller 16:9. Det er boksens indstilling i første eksempel der bestemmer dette og kilden.
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Du skal sætte dit TV til altid at vise 16:9, når du modtager fra boksen. Hvis du på en enkelt udsendelse vil zoome, skal du bruge lup-funktionen på din yousee-fjernbetjening. Den husker hver enkelt kanal.
 
Edit: Går ud fra, at boksen er forbundet vha HDMI med dit TV....,


Mit TV er også indstillet til at vise 16:9.. Så må min boks være defekt.. For den husker ikke zoom indstillingerne.. Det er ret irriterende at skulle zoome på den kanal hver gang der har været pause.. hehe..

Ja mit TV er forbundet via HDMI til boksen
Hej AayJay.
 
Det tyder på der er en fejl i din boks, den skal kunne huske når du har zoomet på en kanal.
 
Hvis det er, vil vi gerne kigge på det. Du skal bare sende din adresse og kundenummer, så kigger vi på sagen.
 
Mvh Dan
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu