recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste lcd tv lige nu ?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste lcd tv lige nu ?!?

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste lcd tv lige nu ?!?
    Sendt: 04-April-2006 kl. 21:10

Hej

Som nævnt i en tidligere tråd, overvejer jeg at købe et lcd tv. Jeg har kig på Philips 37" 9830. Jeg vil gerne bare være sikker på at det er det bedste tv pt. Jeg er ikke interesseret i plasma.

TV'et skal bruges til tv, dvd, og htpc.

Så er det bare jeg tænker at den måske ikke har 1:1PM, men den har alligevel fået ros for dens pc billede. Er der nogen der har set den og ved hvor man kan se den henne i nærheden af nord/vest Jylland.

Er der nogen alternativer til dette tv?

Hvad er Philips garanti og pixelgaranti på dette tv og er der en der vil fortælle om Lg og Samsungs garantier?



Redigeret af baloo55 - 04-April-2006 kl. 21:48
Mvh.
Baloo55
Til top
Turboand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 21:50

Jeg har selv lige købt et 32PF9830 i går.. det er et køb jeg har overvejet i 3-4 måneder men jeg er ovenud tilfreds! Billedet er helt i top, lyden er overraskende god i de indbyggede højtalere og så er det fuld af nyttige funktioner. Efter jeg har fået tv'et op er jeg også meget tilfreds med den medfølgende fjernbetjente drejefod (så den som overflødig, og lagde ikke vægt på den før køb)

Har forresten en Denon 1920 DVD afspiller sat til via HDMI og det giver et super billede!!!

Kan kun anbefales

AND



Redigeret af Turboand - 04-April-2006 kl. 21:52
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Turboand Turboand skrev:

Jeg har selv lige købt et 32PF9830 i går.. det er et køb jeg har overvejet i 3-4 måneder men jeg er ovenud tilfreds! Billedet er helt i top, lyden er overraskende god i de indbyggede højtalere og så er det fuld af nyttige funktioner. Efter jeg har fået tv'et op er jeg også meget tilfreds med den medfølgende fjernbetjente drejefod (så den som overflødig, og lagde ikke vægt på den før køb)

Har forresten en Denon 1920 DVD afspiller sat til via HDMI og det giver et super billede!!!

Kan kun anbefales

AND

NICE...
Jeg glæder mig helt vildt. Jeg tror også jeg vil ha' det tv (dog i 37"). Hvad er pixelgarantien på tv'et og har du prøvet at sætte pc til?

Tak for ordene

Mvh.
Baloo55
Til top
Turboand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 22:38

Jeg har selv kigget på 37 modellen også, men konkluderede at den var for stor til vores stue og til den udsete plads. Efter at have sat 32 modellen op er jeg meget glad for at jeg ikke valgte den "store" for det havde simpelthen været for voldsomt. Vores se-afstand er omkring 2,8 meter fra øjne til skærm. Men men, sådan er der jo så meget

Jeg har endnu ikke haft en pc på, jeg skal lige have fat i et DVI kabel. (får et i morgen)

Jeg har tilsluttet en dvb-t tuner (Force 530T) via scart og den omtalte DVD via HDMI. Desuden har jeg haft forskellige memorykort og usbsticks bare for at prøve det.

Jeg kender faktisk ikke Philips politik omkring pixelfejl, jeg har købt det med 5 års totalgaranti og regner med at det kan hjælpe mig hvis der skulle ske noget i den retning (eller hvis hunden smider et stykke legetøj igennem )

Nå men god fornøjelse med det hele..

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2006 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

 Er der nogen alternativer til dette tv?

Ja hvis du kan vente 3 mdr, for så er den nye model på vej.

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 00:56

hej

jeg har haft mit  37PF9830 i et par måneder , jeg er bare total glad for det, der er bare perfekt billede, har kigget på mange, der er ingen der har så flot billede som den. Elgiganten Ålborg har den hvis du vil se den først. Har kørt film direkte via usb porten, super let, kan bare ikke finde ud af, at få teksten frem men billedet er fin fin. Kører parabol og dreamboks så jeg kan jo se kanaler fra  parabol, de er okså bare ok, har prøvet dekoder til canal cmore hd kanalen og set ægte hd billede i 702I og 1080I opløsning, så er toppen nået. Ærgekigt man ikke kan nøjes med cmore hd kanalen så havde jeg valgt den, men man skal have en af de andre pakker og dem har jeg jo via andet, men der kan man ikke se cmore hd. Køb den du vil ikke fortryde.

Hilsen agger

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

jeg har haft mit  37PF9830 i et par måneder , jeg er bare total glad for det, der er bare perfekt billede, har kigget på mange, der er ingen der har så flot billede som den. Elgiganten Ålborg har den hvis du vil se den først. Har kørt film direkte via usb porten, super let, kan bare ikke finde ud af, at få teksten frem men billedet er fin fin. Kører parabol og dreamboks så jeg kan jo se kanaler fra  parabol, de er okså bare ok, har prøvet dekoder til canal cmore hd kanalen og set ægte hd billede i 702I og 1080I opløsning, så er toppen nået. Ærgekigt man ikke kan nøjes med cmore hd kanalen så havde jeg valgt den, men man skal have en af de andre pakker og dem har jeg jo via andet, men der kan man ikke se cmore hd. Køb den du vil ikke fortryde.

Hilsen agger

Tak for info. Jeg bestiller det sgu uden at have set den "live". Det med at du kører film fra usb porten, kan du uddybe det lidt mere? Hvilket format er det (divx, xvid??) Har du opdateret firmware for at kunne det? Har du prøvet pc sammen med skærmen?

Endnu en gang tak for svaret og jeg håber der kommer et par stykker til  

Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

 Er der nogen alternativer til dette tv?

Ja hvis du kan vente 3 mdr, for så er den nye model på vej.

Jeg vil ha' min fladskærm nu!!! Øv øv hvorfor er de nye modeller ikke kommet!!!

Jeg vil ikke vente. Håber bare ikke jeg kommer til at fortryde

Mvh.
Baloo55
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

 Er der nogen alternativer til dette tv?

Ja hvis du kan vente 3 mdr, for så er den nye model på vej.

Jeg vil ha' min fladskærm nu!!! Øv øv hvorfor er de nye modeller ikke kommet!!!

Jeg vil ikke vente. Håber bare ikke jeg kommer til at fortryde

Hæ hæ kender det godt, vente tiden kan være lang især når visse producenter (Philips) ikke kan overholde deres egne release datoer.

Men tror ikke du vil fortryde et 9830 køb, så længe du holder dig fra 42" modellen.

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

 Er der nogen alternativer til dette tv?

Ja hvis du kan vente 3 mdr, for så er den nye model på vej.

Jeg vil ha' min fladskærm nu!!! Øv øv hvorfor er de nye modeller ikke kommet!!!

Jeg vil ikke vente. Håber bare ikke jeg kommer til at fortryde

Hæ hæ kender det godt, vente tiden kan være lang især når visse producenter (Philips) ikke kan overholde deres egne release datoer.

Men tror ikke du vil fortryde et 9830 køb, så længe du holder dig fra 42" modellen.

NICE... den er bestilt  25500kr hos laptops.dk

Mvh.
Baloo55
Til top
Turboand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 09:48

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:


Har kørt film direkte via usb porten, super let, kan bare ikke finde ud af, at få teksten frem men billedet er fin fin.

Hej Agger, hvilke formater kan du få den til at afspille? Jeg har prøvet med nogle HD film i WMV format og den viser slet ikke filerne når man kigger på disken.

AND

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 15:01

hej

din disk skal formateres i fat , jeg tog en 20 giga usb disk formaterede i fat  eller fat 32 kan ikke huske den er lånt ud lige nu,det er en 2,5 hd med 2 usb kabler, den skal have godt med strøm ,har du en anden type usb disk skal den måske være med strømforsyning, ellers så sætter man bare usb disk til, den kommer frem du kan hurtigt se når det virker sætter du en ntsf disk til viser den bare tomme biblioteker,når den er fat kommer der videofiler frem har både kørt almindlige videofilm, mener jeg prøvede divx  også, tjekker lige igen når jeg får min disk tilbage,har opdateret men det var  for at se om teksten kom frem, det gjorde den ikke, og du trykker play, bare følger hvad der står, hvad de forskellige farve knapper gør, man bruger faktisk knapperne i bunden, som egentlig er til dvd afspiller dete er ekstra knapper der sidder i bunden af fjernbetjeningen .

hilsen agger



Redigeret af agger - 05-April-2006 kl. 15:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu