recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHappii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Happii.dk fra ros til ris STR-DA5300ES 
    Sendt: 16-April-2008 kl. 23:19
Hej

Ja så er jeg på banen igen.... desværre

Det lader til at jeg skal falde over alle de problemer man overhovedet kan få ved at handle over nettet.....

Efter at have vundet min sag over TC og købt nyt tv, investerede jeg også i en ny receiver sony str-da5300es, som blev købt hos happii.dk.

Da jeg vidste, at der havde været bøvl med den første firmware på den receiver. skrev jeg først til happii.dk for at sikre mig, at det var en receiver der var fuldt opdateret og med den seneste firmware, de solgte.

De skrev tilbage at receiveren havde den seneste firmware og at det var en helt ny maskine (forstået på den måde, at den kom lige fra produktion).

Købet forløb helt smertefrit (ros) og jeg modtog receiveren for ca. 8 dage siden.

Jeg satte den ikke til med det samme, da jeg ventede på mit tv. Men jeg fik da lige læst serienummeret bagpå og den startede med 5xxxxx. De nyeste maskiner har jeg kunne læse mig frem  til starter med 8xxxxx. Men jeg gav den en chance, da firmwaren selvfølgelig kunne være opdateret.

Stor var min irritation så, da jeg i går fandt ud af, at der er en gammel firmware på maskinen og derfor har jeg blandt andet problemer med et meget mørt billede. når jeg kører komponent -> HDMI.

Jeg skrev derfor til happii.dk for at høre, hvad deres holdning var til, at de havde talt "mindre sandt", da de solgte mig dyret og om de ikke kunne sende mig en ny receiver med opdateret firmware og så lade mig returnere den gamle når jeg fik en ny, så jeg ikke skulle undvære receiveren (når de nu havde dummet sig).

Svaret fra hapii.dk var, at jeg bare kunne sende receiveren tilbage og få udbetalt mine penge.

Fint nok - men ingen undskyldning for at have talt mindre sandt.

Desuden frustrerende da jeg jo så bare fra starten kunne have købt den et andet sted, hvis de havde sagt sandheden.

Hvor svært kan det være at være sandfærdig når man sælger et produkt?

Jeg handler ikke længere hos happii.dk....


Jeg har desuden også skrevet til Sony danmark for at høre om muligheden for at de kan sende en ny maskine og lade mig vente med at sende den gamle til jeg har modtaget den nye, som de gør i f.eks. usa.

Men Sony danmark kender overhovedet ikke noget til firmware og de pågældnede fejl, selv om der står side op og side ned om det på Sonys eget globale website sony.com.

Bare lige endnu en oplevelse omkring handel fra min side - er jeg bare meget uheldig ramt eller er det bare mig der skal lære at leve med mindre skavanker på produkter man køber?

Havde ellers lige fået sat hele min bio op igen efter 8 måneder. Det lader til at jeg nu skal vente lidt igen før det hele er på plads

Ps. nogen der kender et godt sted der sælger den pågældende receiver, og hvor man kan være sikker på at de taler sandt når man spørger til firmware mv.

Receiveren er, hvis man ser bort fra de fejl firmwaren skulle løse, hamrende fed, har en skide god lyd og nem at arbejde med.


Redigeret af ha9953 - 17-April-2008 kl. 11:45
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 07:43

Undskyld mig, men jeg kan altså ikke undgå at syntes at du udviser temmlig temmelig meget naivitet; at tro på at hapii.dk aner en sk*d omkring firmware, produktion osv osv. Ikke mindst set i lyset af din TC sag plus det faktum du læser på recorder.dk

Happi.dk og en masse andre firmaer har et mål: At levere varer over disken, at man så måske ikke er helt fin i kanten er vel bare sådan det er - det overrasker ikke mig, det bunder sikkert i ting som omsætningstal, provision/bonus og bare simpel manglende forståelse..

Skal man sikre sig noget bestemt, er det nok smart at se og verificere produktet før betaling - dvs. finde en butik man har tillid til, forklare situationen, vente på modellen og se/verificere den før betaling falder.



Redigeret af mos-eisley - 17-April-2008 kl. 07:44
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Undskyld mig, men jeg kan altså ikke undgå at syntes at du udviser temmlig temmelig meget naivitet; at tro på at hapii.dk aner en sk*d omkring firmware, produktion osv osv. Ikke mindst set i lyset af din TC sag plus det faktum du læser på recorder.dk

Happi.dk og en masse andre firmaer har et mål: At levere varer over disken, at man så måske ikke er helt fin i kanten er vel bare sådan det er - det overrasker ikke mig, det bunder sikkert i ting som omsætningstal, provision/bonus og bare simpel manglende forståelse..

Skal man sikre sig noget bestemt, er det nok smart at se og verificere produktet før betaling - dvs. finde en butik man har tillid til, forklare situationen, vente på modellen og se/verificere den før betaling falder.



Helt i orden :-)

Jer er enig i at jeg nok har været lidt naiv i den her situation, men det er stadig, efter min mening, dybt problematisk at forhandlere leger sådan med sandheden.

Det bliver jo ikke bedre af, at man som forbruger bare skal forvente det.. så står det sgu meget skidt til.......
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:26

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???

mvh Christian
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:42
Det er muligt at man ikke kan forvente at happii.dk ved noget om firmwaren, men når de bliver spurgt skal de da ikke begynde at hælde vand ud af ørene om at det er seneste version uden at vide noget om det. De må istedet sige at det ved de ikke.

Redigeret af uffidon - 17-April-2008 kl. 10:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???

Præcist hvad jeg skulle til at sige... Jeg synes det er lidt problematisk at beskylde forhandlere for at "lege med sandheden" (når du nu ikke direkte kalder det at lyve), hvis de siger noget der ikke er rigtigt. Jeg tvivler stærkt på at Happii bevidst har løjet om det, de har formentligt bare ikke været oplyst godt nok. Der er altså forskel på at lyve, og at tage fejl.

Hvis du vil have seriøs og grundig vejledning, af folk der kender produkterne de sælger indgående, så må du henvende dig til en forhandler der for det første har praktisk kendskab til produkterne (og ikke bare flytter kasser via en internet-side), og for det andet har et så begrænset sortiment at de har en rimelig chance for at kende produkterne. Jeg synes det er meget naivt at tro at alle forhandlere kender alle produkter til mindste detalje (uanset branche). Du har naturligvis krav på korrekt information, og hvis du køber et produkt ud fra forkerte informationer, så skal butikken rette op på fejlen - og det har de så gjort.

Forbrugere som dig har brug for at lære at der er forskel på service alt efter hvilken butik du træder ind i, og at dette IKKE er et spørgsmål om at snyde kunderne, men om at forskellige butikker har forskellige koncepter. Du kan ikke bare jagte den billigste pris, og forvente samtidig at få den ypperligste service.

Bemærk eksempelvis at TC aldrig (mig bekendt) har skrevet i en reklame at de yder markedets bedste service. De skriver, helt bevidst, at de leverer markedets bedste _rådgivning_. TC er for kunder der gerne vil have kompetent rådgivning, men samtidig godt kan finde sig i f.eks. at stå i kø for at få den. Vil du have super _service_, og f.eks. få tilbudt en kop kaffe under demonstrationen, så gå i f.eks. Scala Hifi i stedet for. Tilsvarende, så er Happii's koncept ikke at levere super service eller rådgivning, men udelukkende at levere en kasse så billigt som muligt, hvis du ved hvad du vil have. Hvis du forventer andet af dem, så er det dig der har misforstået butikkens koncept, og ikke butikken der gør noget forkert. Man kan ikke kritisere en butik for at de ikke ændrer koncept alt efter hvilken kunde der træder ind ad døren, nærmere tværtimod.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???



Som uffidon helt korrekt skriver, så er det mere det at happii.dk bare slynger noget ud, uden at vide noget om det.

Desuden er det kun Sony Danmark der ikke ved noget. Andre sony sites rundt om i verden ved udmærket godt hvad problemet er....
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK ved noget om problemet???

Præcist hvad jeg skulle til at sige... Jeg synes det er lidt problematisk at beskylde forhandlere for at "lege med sandheden" (når du nu ikke direkte kalder det at lyve), hvis de siger noget der ikke er rigtigt. Jeg tvivler stærkt på at Happii bevidst har løjet om det, de har formentligt bare ikke været oplyst godt nok. Der er altså forskel på at lyve, og at tage fejl.

Hvis du vil have seriøs og grundig vejledning, af folk der kender produkterne de sælger indgående, så må du henvende dig til en forhandler der for det første har praktisk kendskab til produkterne (og ikke bare flytter kasser via en internet-side), og for det andet har et så begrænset sortiment at de har en rimelig chance for at kende produkterne. Jeg synes det er meget naivt at tro at alle forhandlere kender alle produkter til mindste detalje (uanset branche). Du har naturligvis krav på korrekt information, og hvis du køber et produkt ud fra forkerte informationer, så skal butikken rette op på fejlen - og det har de så gjort.

Forbrugere som dig har brug for at lære at der er forskel på service alt efter hvilken butik du træder ind i, og at dette IKKE er et spørgsmål om at snyde kunderne, men om at forskellige butikker har forskellige koncepter. Du kan ikke bare jagte den billigste pris, og forvente samtidig at få den ypperligste service.

Bemærk eksempelvis at TC aldrig (mig bekendt) har skrevet i en reklame at de yder markedets bedste service. De skriver, helt bevidst, at de leverer markedets bedste _rådgivning_. TC er for kunder der gerne vil have kompetent rådgivning, men samtidig godt kan finde sig i f.eks. at stå i kø for at få den. Vil du have super _service_, og f.eks. få tilbudt en kop kaffe under demonstrationen, så gå i f.eks. Scala Hifi i stedet for. Tilsvarende, så er Happii's koncept ikke at levere super service eller rådgivning, men udelukkende at levere en kasse så billigt som muligt, hvis du ved hvad du vil have. Hvis du forventer andet af dem, så er det dig der har misforstået butikkens koncept, og ikke butikken der gør noget forkert. Man kan ikke kritisere en butik for at de ikke ændrer koncept alt efter hvilken kunde der træder ind ad døren, nærmere tværtimod.



Se min besvarelse ovenover. At lyve over for en kunde har intet at gøre med service. Det har noget at gøre med normal opdragelse.

Bare fordi man er en internetbutik må man altså godt komme med usandheder?

Hvorfor har de så en chatfunktion på deres site, hvis man ikke skal bruge den til at få information?

Vi to bliver aldrig enige ;) (Det viste TC sagen jo også)

Ps. mht. TC så overholdt de faktisk ikke købeloven, så glem din snak om hvilken nivieu af service man kan forvente. Man skal som minimum forvente at forhandleren overholder købeloven...


Redigeret af ha9953 - 17-April-2008 kl. 10:51
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK
ved noget om problemet???

Som uffidon helt korrekt
skriver, så er det mere det at happii.dk bare slynger noget ud, uden at
vide noget om det. Desuden er det kun Sony Danmark der ikke ved
noget. Andre sony sites rundt om i verden ved udmærket godt hvad
problemet er....<span ="smText"></span>


En lille sidebemærkning. Jeg tror du har helt urealistiske forestillinger om
store firmaers gennemsigtighed, hvis du anser det for mystisk, at en del
af Sony-koncernen ikke ved, hvad alle andre i Sony-afdelinger over hele
verden tænker.

For det første er Sony.com mig bekendt den amerikanske side, men
uanset om den er 'global', så betyder det jo ikke, at alle ved hvad alle
tænker, eller for den sags skyld, at en 5300ES (og firmware) er den
samme på tværs af kontinenter.

Hvis du vil have Sony med god service, så ville jeg da umiddelbart
overveje at gå ind i et Sony Center, hvor det er i hvert fald er rimeligt at
forvente en vis viden om produkterne.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hvad forventer du at happi ved når ikke engang Sony DK
ved noget om problemet???

Som uffidon helt korrekt
skriver, så er det mere det at happii.dk bare slynger noget ud, uden at
vide noget om det. Desuden er det kun Sony Danmark der ikke ved
noget. Andre sony sites rundt om i verden ved udmærket godt hvad
problemet er....<span ="smText"></span>


En lille sidebemærkning. Jeg tror du har helt urealistiske forestillinger om
store firmaers gennemsigtighed, hvis du anser det for mystisk, at en del
af Sony-koncernen ikke ved, hvad alle andre i Sony-afdelinger over hele
verden tænker.

For det første er Sony.com mig bekendt den amerikanske side, men
uanset om den er 'global', så betyder det jo ikke, at alle ved hvad alle
tænker, eller for den sags skyld, at en 5300ES (og firmware) er den
samme på tværs af kontinenter.

Hvis du vil have Sony med god service, så ville jeg da umiddelbart
overveje at gå ind i et Sony Center, hvor det er i hvert fald er rimeligt at
forvente en vis viden om produkterne.


fair nok.

Men nu er der altså noget der hedder at slå op i en database. det kan sony ansatte vel finde ud af?

Desuden er der altså ikke nogen sony center i nærheden af hvor jeg bor.

men udgangspunktet er at happii.dk ikke har fortalt mig sandheden i en salgssituation.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 10:59
Jeg er enig i betragtningerne om at hvis man vil have god service går man ikke til en internet forhandler som bare skal skubbe volumner, MEN hvis en internet forhandler har en kundeservice som er åben for spørgsmål skal de da ikke fortælle ting som ikke er sande.
Jeg har f.eks. ved flere lejligheder købt bundkort hvor jeg har kontaktet forhandleren (diverse internet-forhandlere) om hvilken firmware der var på bundkortet - og aldrig fået en "løgn".
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:03

Helt ærligt du må du snart spænde hjælmen. Som Otto skriver kan du ikke forvente at dem der sidder og tager telefon eller chatter for sådan en butik ved ret meget.

Du spørger om de er nye og uptodate og til det svare de ja.... for det lille pigebarn har sikkert kigget ud på lageret og set at tingene derude ikke ser brugte ud og derfor svare hun som hun gjorde.... god service? nej! hvad man kunne forvente? Ja! lyver personen, tja det må du om... men det virker til at du allerede har bestemt dig.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu