recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm redigering

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Film redigering
    Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:00
Hej alle..
Jeg har et canon full hd videokamera, og har en masse film som jeg gerne vil ha' redigeret, Jeg har så fundet udaf at jeg ikke kan redigere i windows movie maker, men har så fundet et program hos pinnacle som hedder ultimate studio hd og der skulle man kunne redigere hd film.

Er der nogen der har erfaringer med hd videoredigering og hvad kræver det af min computer??

Puha det var en ordenltlig smøre,,
På forhånd tak..

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/HG21/index.asp
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:06
 
 Jeg bruger Pinnacle Video Spin på min HP Pavillion dv5000, og det er udemærket. Filerne er på et SD kort fra Sanyo Xacti VPC-TH1.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Jeg bruger Pinnacle Video Spin på min HP Pavillion dv5000, og det er udemærket. Filerne er på et SD kort fra Sanyo Xacti VPC-TH1.
 
Øhhh ? ?  HD video, eller hvad ? - Og vi kan altså ikke lige se konfigurationen på din HP Pavillion ? !, - som åbenbart trækker et helt andet Pinnacle program ok.Confused
 
 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:30
 
 HD ja. PC processor AMD 1,7GHz, RAM 2Gb.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:32
[QUOTE=scleyton]Hej alle..
Jeg har et canon full hd videokamera, og har en masse film som jeg gerne vil ha' redigeret, Jeg har så fundet udaf at jeg ikke kan redigere i windows movie maker, men har så fundet et program hos pinnacle som hedder ultimate studio hd og der skulle man kunne redigere hd film.

Er der nogen der har erfaringer med hd videoredigering og hvad kræver det af min computer??

Puha det var en ordenltlig smøre,,
På forhånd tak..

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/HG21/index.asp[/QUOTE]
 
Kan desværre ikke give dig et entydigt svar. Normalt vil man kunne se systemkravene på den æske/DVD som programmet er leveret i. Og køber du det på nettet bør der være oplysninger på producentens hjemmeside.
Video er meget krævende, og Full HD video endnu mere .Ud over noget processorkraft kræver det masser af RAM (måske mere end de 4 GB "normale"). Mht grafikkort ved jeg intet . .


Redigeret af Lennon - 11-Marts-2010 kl. 21:35
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 HD ja. PC processor AMD 1,7GHz, RAM 2Gb.
 
Det var overraskende. Redigerer selv en del SD med Pinnacle Studio12 på en bærbar som har både mere RAM og processorkraft . Det kører godt nok uden problemer, men bildte mig faktisk ind at jeg var på grænsen . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 22:00
 
 Det er ikke de helt store ting det bruges til, lidt let redigering, tekst, overgange og Fades, og det er 720p og ikke Full HD, og Video Spin er heller ikke noget tungt program, det har jo også noget at sige.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 22:11
ja det program som følger med canon er noget skidt... det dræber computeren.... nej du skal have dig et program som powerdirector 8 (Ultra)http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html koster 99usd... men det er altså pengene værd især fordi det understøtter smartrendering af AVCHD h264 filer... hvilket betyder at når du sætter klip sammen sparer du ganske betydeligt meget tid på produktionen (altså tiden fra du har lavet klippet færdigt.. til computeren har samlet alt i et klip) vi snakker 15-20 timers rendering sparet på 2 timers klip (200klip samlet i et) så det er altså meget!!
 
jeg har beskrevet her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74598&PN=2&title=avchd-lagring-af-data-p-blue-ray-recorder for en anden bruger hvordan man får smartrendering til at køre (under den købte version... virker IKKE i trial eller ældre versioner)...
 
Men selve programmet kører let på min bærbare... den er ikke tung for computeren.. og klarer sig fint med 4gb ram.... men klart mere ram og stærkere processor er altid bedre... (LÆS hurtigere)
 
Men jeg syntes der er så tilpas mange features sammenholdt med smartrendering at det vil jeg godt give Thumbs Up herfra
 
edit skal lige sige jeg selv har en canon hf s11 og ved hvor vigtigt det er at have smartrendering... da en forkert indstilling på eks bitraten kan ødelægge ellers gode optagelser med mpeggrums... på den anden måde forbliver kvaliteten uændret og der renderes kun 2 sekunder før og efter et klip... og sættes klippene bare samme sker der slet ingen rendering og derved reduceres produktionstiden til et minimum


Redigeret af rhsin - 11-Marts-2010 kl. 22:15
Mvh

René
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 07:38
Du finder de nødvendige informationer her, med hensyn til pc krav.
 
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Ultimate+Collection+14.htm
 
Pinnacle 14, er såmænd et ganske udemærket redigeringsprogram, som kan anvendes til mange ting, og vil være rimeligt dækkende, hvis det er redigering, hvor man bare laver lidt overgange, simple effeter m.m. Programmet er ikke verdens hurtigste og laver man store projekter med masser overgange, effer og lign. så tar det en krig at render/exportere ud, hvis man ikke har pc grejet i orden.
 


Redigeret af bims - 12-Marts-2010 kl. 07:42
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D


Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:27
Hej igen tak for alle de gode svar..Nu har jeg fundet udaf at man godt kan redigere hd film i movie maker..Nu har jeg ¨å sat videokameraet til men kan kun for lagt lyd og intet billede hvad kan der mon være galt??
 
på forhånd tak..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:34
 
 Hvordan HD i VMM, har lige prøvet en fil, er ikke understøttet (AVI MP4).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:38
Vil jo gerne redigere mine hd film fra videokameraet med inde i windows movie maker afspiller den kun lyd og ikke noget billed..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu