Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
|
Emne: Panasonic noget bras? Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:17 |
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge. De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:20 |
Hvis det var SÅ ringe, ville der nok blive skrevet i hundredvis af tråde herinde. Du har bare fået en "mandagsmodel". Se at få den byttet!
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:23 |
På ingen måde, retention i den første tid, men det vil forsvinde ret hurtigt, har absolut ikke haft problermer med PX80 andet lige den første tid med lidt retention.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:27 |
baekgaard skrev:
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge.De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
Vil du lige spørge din tekniker igen:
Hvad vil han da anbefale istedet
Jeg venter spændt
|
E.L.
|
 |
Thomas_R
Bruger
Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:27 |
Af Plasma modeller så er Panasonic og Pioneer nok dem med mindst retention overhovedet.. Prøv at læse de sidste 2 test på flatpanels hvor emnet bliver berørt - G20 og VT20.
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2823
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 13:28 |
mit PX80 har fået retention fra dag 1, og gør det stadig. Og det kan også gå relativt hurtigt, men det har _aldrig_ været i en sådan grad at jeg har kunnet se det med mindre jeg havde en helt sort baggrund, og det har altid gået væk igen relativt hurtigt - Selv efter kæresten ikke fik slukket det og det stod med "HDMI 3" skilt på i 8-10 timer
Så bestemt får jeg retention, men det har aldrig været noget som i praksis har betydet noget.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:05 |
MIt tv er et V10 som er fra 1-9-200, så de første timer er for længst overstået. Jeg har netop modtaget en mail fra min forhandler, som de har modtaget fra teknikeren. Jeg kan se de med alle midler, forsøger at skyde skylden på kunden (mig). Ved at sige, at jeg har skiftet kanal for at se fejlen. Dette har jeg nu blot gjort for at kunne tage billeder af det. De er ynkelige, det er hvad de er.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:05 |
Det er desuden bekræftet i mailen, at man ikke må have et stilbillede i 3 minutter.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:32 |
baekgaard skrev:
Det er desuden bekræftet i mailen, at man ikke må have et stilbillede i 3 minutter. |
Det er jo noget vås! Men der må ikke stå et stillbillede i timevis! Ved normalt brug sætter den vel også en pauseskærm til. Det gør mit Pio.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:35 |
Hvis ikke der må være et still billede i mere end 3 minutter af gangen, så var mit ødelagt for længe siden.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:40 |
Lyder grotesk.
Har præsteret at efterlade mit X10 stående tændt henover en weekend, hvor playtv menuen fra min PS3 stod tændt i rigtig mange timer. Dette resulterede i retention, som det tog nogle timer af få til at forsvinde igen, men ellers oplever jeg ikke retention andet end i korte øjeblikke, hvor det ikke betyder noget, heller ikke efter timers konsolspil/længerevarende pause i filmafspilning etc.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:42 |
baekgaard skrev:
Mit elskede pana er lige nu til rep for 3 gang. på 6 uge, men lad nu det ligge. De ringede fra panasonic, hvor de kunne fortælle mig, at der ville optræde retention efter 2 minutter, uanset hvilken af deres modeller man køber, såfremt man bruger en konsol, søger kanaler, eller på andre måder har et stilbillede. hvad fanden sker der med det? Er panasonic virkelig så ynkeligt et tv, at man ikke kan sætte sin film på pause, og gå på toilettet, uden at slukke skærmen, af bare frygt for retention. Jeg skal da bestemt ikke have panasonic igen. Men er det virkelig sådan noget lort, som deres egen tekniker kunne fortælle mig?
|
troede du havde købt et lcd eller et skift til en vt20 måske for det kan du lige så godt, hvis du mener får retention efter 2 minutter det havde jeg da også på mit tidligere px80, men det forsvinder lyn hurtig igen men har ikke bemærket 2 sek på min oldtidsfund af plasma skærm
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2010 kl. 14:44
|
 |