|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() Sendt: 29-September-2009 kl. 09:28 |
|
Hej Har her på det sidste undret mig over hvorfor underteksterne er rykket ned, så den nederste tekstlinie kun er ½ synlig. Mit tv er et Panasonic 42 PX70. Står i "automode" og der har ikke tidligere været dette problem. Min kanalleverandør er yousee. Hvad er der galt?? |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
Bjerrehuus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
|
Hmm - Og mine undertekster på TV2 er forsvundet. Meget mystisk..
|
||
![]() |
||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() |
|
Ja mystisk. I automode er problemet der. Trykker jeg 16:9 mode aktiv, så hopper det på plads.
|
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Sjovt nok havde jeg problemet INDEN jeg fik YouSee's boks....
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 664 |
![]() |
|
sæt den til 4:3, så passer pengene. TV'et vil så selv skifte til det korrekte aspect ratio ved hjælp af WSS. |
||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå, skal det ikke stå i automode, så det kan skifte mellem de forskellige formater der sendes i? virker ulogisk at sætte det i 4:3... Forklaring ønskelig |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
|
Dem, der har defineret automode, tror vi er bange for sorte bjælker på tv'et, så derfor virker automode som regel ikke. Ved indstillingen 4:3, bliver 4:3 udsendelser vist rigtigt, og 16:9 udsendelser skifter automatisk, da udsendelsen indeholder et signal, som får tv'et til at skifte, selv om det står i 4:3. Redigeret af Brixen - 29-September-2009 kl. 11:26 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svaret. Jeg vil straks stille om til 4:3. |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Jeg har også et PX70 og oplever samme problem. Har altid brugt 4:3 indstillingen - og det løser ikke problemet.
Er det ikke samme problem du oplever, som beskrevet i tråden Undertekster på TV2 uden for billedet? Jeg har i dag skrevet til TV2 for at få en afklaring... er dog i tvivl om det i virkeligheden er Yousee der ligger teksterne på nu..!? Er der iøvrigt andre end PX70 ejere der oplever problemet med beskæringen ved letterbox zoom? /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Korrekt. Det hjælper slet ikke med at indstilning til 4:3. jo det er samme problem som skrevet i den anden tråd. |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Hej Kenneth,
Så har vi samme problem ![]() Jeg fik svar fra TV2, at det er Yousee der ligger underteksterne på - så nu har jeg skrevet til Yousee TV Support (tvsupport@yousee.dk). Dog har jeg ikke de store forhåbninger for et positivt svar (dårlig erfaring med elendig service / svartid fra tidligere ![]() Måske det hjælper, jo flere vi skriver til Yousee om problemet - så hermed en opfordring til alle der er berørt om at skrive til Yousee!! /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har nu skrevet til Yousee. Så må vi håbe der er flere der gør opmærksom på problemet og de får det rettet snarest. |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |