recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-110HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DCB-110HD

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Rezzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rezzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DCB-110HD
    Sendt: 17-Marts-2012 kl. 00:07
Hej

Jeg købte igår en denver dvb-c  110 HD box i Harald Nyborg til 399.

Det gik fint med at få den installeret og den kunne sagtens fange alle hd kanalerne.

Problemer er, at når jeg opretter en favoritliste inde i menuen, så forsvinder mine lister hver gang jeg slukker for tv'et, selvom den siger den gemmer min liste hver gang jeg sorterer kanalerne.

Er der andre der har prøvet noget lignende, og evt. ved hvad der kan være galt?


Til top
phjong Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phjong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 00:28
Jeg kan desværre ikke hjælpe vedr. problemet, men jeg er nysgyrrig på om det virkelig er en dvb-c110hd boks du har købt? Jeg troede den model først skulle komme på markedet i starten af april. På Harald-Nyborgs hjemmeside udbydes stadig kun den "gamle" dvb-c109hd (eller dcb-109hd - der er lidt forvirring omkring navngivningen).

Håber du har fået løst problemet.
Til top
Rezzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rezzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:18
Ja, både på kvitteringen og æsken står der det er en 110HD. Men bliver da helt i tvivl om det er en 109'er, når det er det der står på harald nyborgs hjemmeside i øjeblikket. Fremgår navnet af boxen inde i menuen et sted, så man kan få bekræftet, at det er 110HD?
Til top
phjong Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phjong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:39
Hvis det står på æsken, så er den sikkert god nok.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Rezzen Rezzen skrev:

Ja, både på kvitteringen og æsken står der det er en 110HD. Men bliver da helt i tvivl om det er en 109'er, når det er det der står på harald nyborgs hjemmeside i øjeblikket. Fremgår navnet af boxen inde i menuen et sted, så man kan få bekræftet, at det er 110HD?

Ja, i menuen System findes en undermenu med Information om model, hardware og software.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
PEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 17:08
Jeg har også købet en 110HD og syntes den fungerer udmærket. Jeg er dog noget utilfreds med Time Shift funktionen, idet der er et ur i øverste venstre hjørne og en  'bar' i bunden af billedet, som jeg ikke kan få væk. Er der nogen som har et hint?

/Peter
Til top
d0mino2012 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d0mino2012 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 23:49
Rezzen ->

Jeg har nøjagtigt samme eller lign. problem... købte også en DCB-110HD i HN forleden, og så snart man vælger at sortere sine kanaler, og ligge dem i korrekt rækkefølge, så når man har haft slukket for boxen og tænder den igen, har den glemt det hele, og alle kanaler ligger som ved første indstilling, dette gælder også favoritlister.

Har prøvet at lede efter en anden firmware, problemløsninger el.lign. men uden held. Så det ender nok desværre med jeg må køre ned og bytte den. Jeg har nemlig i forvejen en 109HD box i et andet rum, og på den er der absolut ingen problemer, selvom menu/kanal-indstillinger, er ligmed dem på min 110HD box. (du er ikke i tvivl om du har en 109 eller 110, for på 110 er der et grafisk menulayout med farverige logoer du bladrer sidevers med i bunden af skærmen, hvor på en 109'er der et mere 'oldschool' blåt og kedelig fuldskærms-menulayout) Cool

Du kan desuden få 109HD modellen i Bilka til 399.- også :>
Til top
phjong Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér phjong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 00:07
Købte også en for få dage siden. Dermed min første dvb-c tuner. Har YouSee.
Jeg sorterede kanalerne og de holder deres plads efter sluk/tænd, både ved alm standby og sluk for el.
Til gengæld ryger hele sorteringen tilbage til som hvis der lige var auto-tunet, når jeg forsøger at tilføje en kanal ved manuelt at tune på en frekvens!
Den fandt iøvrigt ikke alle de gratis kanaler ved auto-tuning, selvom jeg havde sat den til netop kun at finde gratis kanaler. Derfor måtte jeg finde de resterende vha. manuel frekvens tuning - og så røg den møgsommeligt opsatte sortering.

Men bortset fra det er jeg meget godt tilfreds. Og OSD'en er nydelig. Rart at se den har fået et løft i forhold til hvad jeg set på ældre modeller.
Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér towli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 15:41
Hej

Jeg har Dansk Bredbånd (tror det er det samme som Waoo) og jeg kan ikke få den til at finde mere end ca 80 % af de kanaler jeg har og den eneste metode jeg kan bruge til at søge er "netværks søgning" / manuelt, hvor jeg putter tallene 

234000 (frekvens)
2630 (netværs id) 
og symbol rate 6875

Andre metoder som "fuld scanning" finder den ingenting. Gør jeg noget forkert ?
Hvordan kan man putte en enkelt kanal ind - jeg syntes kun det virker som om den scanner alt eller intet...


Venligst
/Jan

Til top
movest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2012
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér movest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 16:34
Jan, jeg havde samme problem med  Dansk Bredbånd og 110HD. Der hvor boksen stod var der tilsyneladende interferens på flere frekvenser, og ved forskellige scanninger indlæstes 30-55 kanaler; 
Men når jeg flyttede boksen (væk fra tv'et), ville den pludselig gerne indlæse samtlige 57 kanaler!
Til top
RC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2012
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 11:39
Jeg har fejl i modtagning på min 110HD. Det gælder kun modtagelse af TV2, DR2 og Lorry fra YouSee, der alle ligger på 378Mhz. Lyden falder ud, billedet fryser, pixellering, halvt billede er støj, høje "piv". Der kan gå 5 min, hvor der ikke er synlige fejl og til andre tider fejler det konstant i et par minutter. Styrke 100%. Kvalitet svinger fra 71-76%. Styrke viser et kort øjeblik 0%, når billedet fryser. Lydudfald er hyppigst.
 
Jeg har prøvet med nyt YouSee godkendt antennekabel og flyttet boxen. Installatør har målt på den nye kabeltilslutning og ikke fundet fejl. Den morgen var der desværre ikke fejl i de 5 min vi checkede billedet. Er der andre der har problemer med 110HD?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af RC RC skrev:

Jeg har fejl i modtagning på min 110HD. Det gælder kun modtagelse af TV2, DR2 og Lorry fra YouSee, der alle ligger på 378Mhz. Lyden falder ud, billedet fryser, pixellering, halvt billede er støj, høje "piv". Der kan gå 5 min, hvor der ikke er synlige fejl og til andre tider fejler det konstant i et par minutter. Styrke 100%. Kvalitet svinger fra 71-76%. Styrke viser et kort øjeblik 0%, når billedet fryser. Lydudfald er hyppigst.
 
Jeg har prøvet med nyt YouSee godkendt antennekabel og flyttet boxen. Installatør har målt på den nye kabeltilslutning og ikke fundet fejl. Den morgen var der desværre ikke fejl i de 5 min vi checkede billedet. Er der andre der har problemer med 110HD?

Velkommen til Recordere Forum.
Man må i sådanne tilfælde altid mistænke fejl i installation og kabler, som kan medføre indstråling på bestemte frekvenser. Men det problem synes du at have udelukket, så jeg vil ikke gøre mig klog på hvad problemet er.

En enkelt bemærkning om Lorry: Denne kanal sendes i Hovedstadsområdet på frekvens 482 MHz, endda som HD-kanal. Lorry HD sendes af YouSee på kanalplads 525. (Lorry på frekvens 378 MHz er en standardkanal).


Redigeret af Vilhelm - 29-April-2012 kl. 21:29
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu