|
Indkørsel af Pioneer 427XD |
Besvar | Side 123 9> |
Forfatter | |||||||
ptheglev
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
Emne: Indkørsel af Pioneer 427XD Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 12:47 |
||||||
Hejsa
Har netop modtaget mit 427XD fra Fælleskøbet. Da jeg lige skal ha' blændet en dør, kan jeg ikke montere tv'et før dette er klaret. Så tænker jeg: Burde jeg ikke tænde skidtet og sætte det til at køre ind i de - mange-steder-omtalte 200 timer? Men hvad skal jeg gøre? Skal man skrue ned for det hele eller starte med fabriksindstillingerne, der jo nogen gange er skruet op på max.? Gode råd modtages med kyshånd! |
|||||||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 13:07 | ||||||
Kør evt. følgende break-in dvd i 24 timer - det skulle ca. svare til 200 timers alm. brug. Plasma Break-in DVD - ISO image Plasma Break-in DVD - Nero image Hvis du vælger ikke at bruge en break-in dvd, bør du skrue ned for kontrasten på plasma'et de første 200 timer. /Tarkin |
|||||||
lrev på jobbet
Guld medlem Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 13:11 | ||||||
Hvis du vælger ikke at bruge en break-in dvd, bør du skrue ned for kontrasten på plasma'et de første 200 timer. /Tarkin Hej! Hva vil en "normal værdi" være for kontrast? Og hvad bør den så være når den er "skruet ned"? lrev p.s-overskriften:Indkørsel af 427xd......det må da være en dyr indkørsel-men man kan jo selvfølgelig godt blive træt af at altid at se på Herregårds-sten Redigeret af lrev på jobbet - 09-Oktober-2006 kl. 13:20 |
|||||||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 13:25 | ||||||
Det er lidt svært at sige, hvad en "normal" værdi er, især når jeg ikke selv har fået mit tv endnu, men på http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html foreslår de følgende settings (ISF): AV Selection: User Dem har jeg da tænkt mig at bruge når jeg får mit tv. Men altså i starten skrue ned for kontrasten måske 1/3. /Tarkin |
|||||||
ptheglev
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 13:36 | ||||||
Okay, men vil det sige, at jeg IKKE skal pille ved nogen settings i tv'et, når jeg kører dvd'en? Kontrast mm. skal stå som den står "out-of-the-box"? /Peter |
|||||||
samanda
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 13:45 | ||||||
Otto fra TC har tidligere kommenteret dette Brug breakin dvd en og samtidig fuld skrald på tv et... |
|||||||
ptheglev
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:10 | ||||||
Kan du poste et link til URL'et? Det er sgu' ikke til at overskue mere ... |
|||||||
Tarkin
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:13 | ||||||
Jeg vil nu nok skrue ned for kontrasten inden jeg kører break-in DVD'en, da kontrasten fra fabrikkens side 'default' er sat for højt (af hensyn til at de skal se flot ud i butikkerne! Sæt den hellere de 32 jævnfør ovenstående indstillinger.
|
|||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 14:15 | ||||||
De ligger under links->software her på recordere.dk
|
|||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||
samanda
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 283 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 15:00 | ||||||
Side 27 Det afhænger lidt af éns brug. Ved at vælge Gem2 mindsker du risikoen for indbrændning, men på den anden side forlænger du indkøringsperioden. Det optimale er at bruge den "indbrændings-DVD" der har været linket til, og køre dén med tv'et på fuld skrue. Alternativ vise sne med tv'et på fuld høvl, men tv'et kobler vistnok selv fra hvis en kanal står med sne på? (hukommelses-udfald fra min side...) Gi lige en tilbagemelding, hvordan det virker jeg venter stadigvæk på min skræm hehe |
|||||||
ptheglev
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 23:37 | ||||||
Nu er jeg ikke liiiige med på, hvad I mener med "Gem 2". Er det et
menupunkt i set-up'e? Synes ikke jeg kan finde noget. Når I siger "fuld skrald" - mener I så HELT op med kontrast og lysstyrken og så kører DVD'en i 24 timer? |
|||||||
Josse
Junior bruger Oprettet: 19-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 23:58 | ||||||
"Gem 2" er en meget dårlig fordanskning af "save 2". "save 2" er en option under HomeMenu->PowerControl->EnergySave. /Henrik |
|||||||
Besvar | Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |