recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spørgsmål om SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspørgsmål om SONOS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Emne: spørgsmål om SONOS
    Sendt: 04-August-2011 kl. 07:37
Hej.
 
Overvejer at hoppe på Sonos og har to spørgsmål:
 
Jeg har fx set en ZP90 til salg brugt fra 2009. Er det det samme produkt som det man kan købe fra nyt i dag, eller er der sket ændringer, således at man bør holde sig fra 2-3 år gamle produkter?
 
Cr200 eller Ipod, hvad er bedst?
Jeg er godt klar over at en smartphone er billigst (specielt hvis man i forvejen har en), og der er også issuet med, at Cr200 altid er "lige ved hånden" for alle i familien. Men hvis det ikke spiller ind, hvad giver så den fedeste betjening?
 
 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 08:35
en iPod touch, kan vel være ligeså meget ved hånden som en CR200..?
en CR200 er en smule hurtigere i menuerne, og til at forbinde, og den har hard buttons..
personligt bruger jeg en iPad.. da deres iPad app er super fed..
BaaaaaH
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 21:17
blank - ok - tak , det bekræfter egentlig det, jeg selv troede.!
Min overvejelse går også på fx Spotify der ser ud til at være lige om hjørnet.
Vil der være noget problem i at købe en 3 år gammel zp90 på dba i forhold til at købe en spritny i forbindelse med spotify.
 
 
Tillægsspørgsmål: Hvilke(n) musiktjenester udover spotify når det kommer kan "snakke sammen med" sonos?
 
tillægsspørgsmål 2: er der noget man skal være obs på hvis man køber Sonos i udlandet, fx england? 


Redigeret af pianomartin - 04-August-2011 kl. 21:21
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 21:53
køb du bare en ZP90 brugt og lave en svensk paypal konto og få spotify med det samme, bliver højstsandsynlig billigere. har gjort det samme selv. bruger android app.
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 21:59
En hel anden ting.
Jeg bruer iphone som kontroller, der er ikke ret meget af mit musik der kommer op med coverbilleder på tlf'en er der andre der har samme problem eller gør jeg mon noget galt??
Importerer cd med itunes
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect
Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension
XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT
B&W ASW 610 Sub
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:53
Iphone understøtter ikke ret store thumbnails. Max 256x256, så det er oftest derfor det går galt.
 
Bortset fra det, så er det ens mht. controller. De fungerer ligedan, måske lige med den undtagelse at det er nemmere at skrue op og ned på CR200, samt den holder strøm længere end en smartphone nogensinde kommer til LOL
 
Men enig med Blank: Ipad controlleren er guld, så den spiller også tit her i hytten, men altså ikke så tit som CR200'eren gør det.
 
Og så lige dit oprindelige spørgsmål. En "gammel" ZP90 er mage til en helt ny. Det eneste du misser er garantien, men du sparer formodentlig også lidt.
 
Med hensyn til England, så vær opmærksom på at du ofte har noget kortere garanti-vilkår. Det er der mange der overser.
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 23:18
ok, tak for alle svar. Når jeg spørger til udland er det for at være sikker på, at der ikke er noget fiddelihut med at det ikke virker i DK - ligesom med dvb-t produkter. Men jeg mente nu heller ikke der skulle være problemer med lydprodukter.
 
Bortset fra det, de UK priser jeg har kunne finde har været så tæt på de danske, at jeg nok ville vælge at handle i HFK hvis jeg skulle købe nyt. Med mindre altså der er nogen, der kender butikker hvor det er væsentlig billigere. Men besparelsen skal altså være mere end 100 kr!
 
PS: Som Spotify er i dag, med de muligheder der er for at få sig fx en svensk konto er der så noget dansk musik - jeg tænker både nyudgivelser og fx gamle 80'er udgivelser.


Redigeret af pianomartin - 04-August-2011 kl. 23:20
Til top
jimmi80 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Marts-2008
Status: Offline
Point: 723
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 23:20
Jeg vil klart anbefale CR200 har både iphone og ipad, men de slår altså ikke CR200 i hurtighed plus den har har hardbuttons og reagere med det samme hvis der skal skues op og ned.
den koster lidt men er alle pengene værd.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af jimmi80 jimmi80 skrev:

Jeg vil klart anbefale CR200 har både iphone og ipad, men de slår altså ikke CR200 i hurtighed plus den har har hardbuttons og reagere med det samme hvis der skal skues op og ned.
den koster lidt men er alle pengene værd.
Det gør mine ipod og iphone samt ipad også.
Reagerer med det samme.
Når du trykker afspiller den med det samme,
Flytter jeg volumen på min iphone flytter den sig også på idpa med det samme, måske med en forsinkelse på 1/10 sekund.
Så det er nok dit netværk den er gal med.
SVP03
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 08:52
Det har ikke noget med netværket at gøre. Grunden til at det er hurtigere/nemmere på CR200 controlleren er at du har hard-butons. Ikke alt egner sig til touch-paneler, selvom procucenterne gerne vil have os til at tro det modsatte.
Til top
jimmi80 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Marts-2008
Status: Offline
Point: 723
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af jimmi80 jimmi80 skrev:

Jeg vil klart anbefale CR200 har både iphone og ipad, men de slår altså ikke CR200 i hurtighed plus den har har hardbuttons og reagere med det samme hvis der skal skues op og ned.
den koster lidt men er alle pengene værd.
Det gør mine ipod og iphone samt ipad også.
Reagerer med det samme.
Når du trykker afspiller den med det samme,
Flytter jeg volumen på min iphone flytter den sig også på idpa med det samme, måske med en forsinkelse på 1/10 sekund.
Så det er nok dit netværk den er gal med.

Nej det er ikke mit netværk den er gal med. Det jeg mener er man kan mute og skrue ned med det samme istedet for man skal låse op for iPhone og iPad og så til at skrue ned. På cr200 sker det med det samme. Det er en smagssag hvad man er til, bruger da også både iPad og iPhone men mener bare cr200 gør jobbet bedre, men om man vil bruge de penge på den er jo på til en selv. Kan kun sige jeg har ikke fortrudt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iphone understøtter ikke ret store thumbnails. Max 256x256, så det er oftest derfor det går galt.
 

Nej, det er ikke pixelstørrelsen, men filstørrelsen ved iPhone og iPad. Folder.art må ikke være over 256 k. 
Efter nogle eksperimenter er jeg nået frem til at 420 x 420 pixel passer bedst til mig. Og arkiveret i jpeg medium (5) kvalitet uden farveprofil.
Der kan så stadig være et par billeder der ikke kan komprimeres til under 256 k. De må så sættes yderligere ned.



Sonos:

  • - Sonos Controller for iPhone and iPad as well as the Sonos Controller for Android support up to 256k physical sized album art with no resolution limit.
  • - CONTROL supports up to 2048 x 2048
  • - CR100 supports up to 1024 x 1024

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu