Hej,
Jeg har netop anskaffet mig en Samsung PS64D8005. Jeg abonnerer på HD pakken hos Yousee, og fik dem til at sende mig et tvillingekort, så jeg også kunne se nogen af de ekstra HD kanaler på mit nye fjernsyn. Jeg har også anskaffet mig et Viaccess kort som vist forneden.
Jeg kan dog ikke se HD kanalerne fra HD pakken (Discovery HD, NatGeo HD, Animal Planet HD) da jeg bare får et "kodet signal" meddelelse på skærmen. Almindelige HD kanaler fra fuldpakken er der ingen problemer med. Jeg har ringet til Yousee og de sagde at det kunne være at de ikke har sendt en opdatering ud, men det ville de gøre og om et par timer så burde jeg kunne se kanalerne. Der er nu gået godt vel 12 timer, men jeg kan stadigvæk ikke se kanalerne.
Jeg er nu i tvivl om mit kort sidder rigtigt i. Og om Viaccess modulet også sidder rigtigt i. Er der nogen som har D8005 og gør brug af et Viaccess Ca Modul med Yousee, som kan fortælle mig hvordan kortet skal sidde i viaccess modulet, og hvordan viacces ca modulet skal sidde i tv'et.
Lige nu sidder chip delen opad, som forklaret på yousee.dk og regner selvfølgelig med at det er på samme måde på mit viaccess ca modul:
Yousee.dk forklarer så yderligere, at på de fleste tv skal korlæseren sidde, så forsiden med logoet vender ind mod væggen. Det har jeg prøvet, men det hjalp heller ikke. Det skal så siges, at da jeg prøvede at indlæse alle de digitale kanaler med en automatisk søgning, så fik jeg 0 kanaler. Jeg vendte det så om, altså modsat hvad yousee.dk foreslår, og så kunne jeg indlæse kanalerne.
Men jeg forstår ikke hvorfor et ca modul skal sidde i tv'et for at indlæse de digitale kanaler. Jeg har jo fuldpakken og umiddelbart behøver man da ikke et kort for at se digitale kanaler, hvis jeg har forstået det rigtigt. Eller skal man have et ca modul for at kunne indlæse de digitale kanaler, altså også uden et yousee tvillingekort????? Nå, det var et sidespring.
Back to topic. Jeg håber nogen kan fortælle mig hvordan de ting skal sidde. Jeg ringer selvfølgelig til Yousee igen imorgen for at høre, men jeg vil nu også være sikker på at tingene er som de skal være hos mig.