recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Juleulvens setup (version done, mini stue)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Juleulvens setup (version done, mini stue)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Juleulvens setup (version done, mini stue)
    Sendt: 06-August-2011 kl. 21:22
om mit ydmyge setup.
Hardware består af:
Windows HTPC
Denon AVR-1911
M&K System 2 5.1 (tak for handlen mugge 100)
Panasonic TX-P42ST50Y
 
Sådan var det hele klemt sammen imellem terassedør og vindue...
 
Sådan her ser det ud nu: (lyden er nu NOGET sjovere)
 
Og så har fruen og jeg en plan :-) hvor vi ønsker et ophængt Unnu reolsystem og lidt beslag til højtalere mv :-) og SÅ kan der vist heller ikke klemmes mere ind i vores 28M2 stue, spisekøkken og køkken i et :)
 
 
HTPC'en er sammensat af følgende:
Intel i3, 4GB Ram, 128GB SSD Harddisk & Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3. Asus Blueray Brænder det hele Monteret i Artec Silverstone kabinet m/4 stk 120mm Blæsere (Silverstone fan bracket)
opkoblet til netgear CG3000 Router på 1Gbps på en 10/1 Linje. Styres af Logitech Dinovo Mini tastatur. Henter TV-signal via Terratec H7.

Software:
Windows 7 Pro, SP1, Avast Antivirus, Nero Burning Suite, Cyberlink PowerDVD
Yousee KabelTV modtages m/Terratec H7 (CA) på DVBViewer's applikation
Til billeder, musik og HDD-film benytter jeg XBMC mediecenter. (håber XBMC får implementeret et ordentligt TV-styring).
 

 
 
 


Redigeret af Juleulven - 16-Juni-2012 kl. 14:41
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 20:02
lidt nye billeder
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 16:56
så blev hylderne monteret (fronthøjtalerne), den ene baghøjtaler væghængt ...  og mit Innu væghængt reol ankommer i morgen ...
 
så skal der ellers spartles og males lidt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:13
Det er mildest talt ikke meget respons du får på din tråd. Lad mig sige det pænt, der er plads til forbedringerTongue
 
Men du er i gang, så det skal nok blive fedtEmbarrassed
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er mildest talt ikke meget respons du får på din tråd. Lad mig sige det pænt, der er plads til forbedringerTongue
 Men du er i gang, så det skal nok blive fedtEmbarrassed
 
hehe ... i forhold til de fleste er det jo også på hobby niveau :-)
men i forhold til hvad jeg har at, arbejde med på lokationen og financielt syntes jeg nu det er okay ...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:25
en god ide med møblet. Det vil gøre en kæmpe forskel - godt valg af højtalere
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:36
Cool lille bio. Havde jeg lige så lidt plads havde jeg købt nogenlunde det samme

Står den på større tv nu?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:36
nå ja så fik jeg 2 "Lyttere" ...  :-) og tak for de pæne ord begge to.
Sådan her ser det ud nu med hylder ... mit eneste problem er den venstre baghøjtaler ... ved ikke om den skal hænge ned fra loftet, ledning over gulvet eller under sofaen ...
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Cool lille bio. Havde jeg lige så lidt plads havde jeg købt nogenlunde det samme
Står den på større tv nu?
 
hehe ... som du kan se på reloerne så ikke LIIIGE med det vups...  skal også lige have budget kontoen op på plads igen ... BÅDE hos banken og Fruen ...  :D
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:13
så fik jeg modtaget reolen, skilt alt ad, og smidt det hele op på væggen. alt ialt er jeg sq meget glad for det endelige resultat.... nu skal vi bare have et sofabord der kan gå under reolen da jeg ikke ORKER, at hæve reolen 5cm :D
og fruen (der er har været maler for lov til, at spartle huller og male ;-)
 
Hvis nogen kender et loftbeslag der passer til en Miller & Kreisel K-5 højtaler hører jeg MEGET gerne fra jer.
 
således ser det endelige resultat ud :-)
 
 
Samlede udgifter ligger i ca:
Denon AVR-1911 = 2500,- (april 2011)
M&K System 2, købt brugt = 4500,- (august 2011)
HTPC Hardware & Software ? = 7.500,- (februar 2010)
Hylder og Vægophængt møbel = 4.200,- (august 2011)
Div. Ledninger = 800,- (april 2011)
Logitech Dinovo Mini Remote = 995,- (februar 2010)
Fjernsyn = 0,- Gave (februar 2009)
Ipad2 = 0,-   Gave (august 2011)

Kr. 20.500,- hjemkøbt over ca. 1½ år



Redigeret af Juleulven - 16-August-2011 kl. 16:34
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 16:57
Det pyntede gevaldigt med det møbel !! Wink

Mht. til din ledning, så prøv at google, der må næsten findes et trådløst sender/modtager-sæt til højttalere.
Edit: er blandt andet en test HER

Redigeret af clausols1 - 16-August-2011 kl. 16:59
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Mht. til din ledning, så prøv at google, der må næsten findes et trådløst sender/modtager-sæt til højttalere.
Edit: er blandt andet en test HER
 
tjoe... tak :-)   havde godt nok tænkt over det men syntes måske 500,- + er mange penge. Jeg kunne også bare trække ledningen langs loftet ... godt nok er det ca 15m men det kan gøres...
jeg går i tænkeboks.
 
og tak for input
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu