recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  123 39>
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mindre abbey - mere bas!
    Sendt: 07-August-2011 kl. 12:43
 

Efter at have lyttet til P3 på fjernsynet 2 mdr. er jeg endelig på vej tilbage i en verden af lyd og billeder!

 

Kort historie om min tid med anlæg:

 

Det hele startede med en god vens anlæg som bestod af monoblokke og Zomax højtalere (15" bas og horn). Var 12 år gammel og elskede den måde man mærkede musiken på. Helt anderledes end radioen i køkkenet hjemme hos moar!

 

Havde fritids-job så sparede og sparede til mit eget. Konfirmationen blev holdt om lørdagen, og søndag var alle aftaler klar: 1 stk. nad 116/218 og et sæt Zomax Take off (2x15" bas, mellemtone horn og bullet diskant).. Elskede det! - Gjorde naboerne i lejlgheds-blokken ikke!

 

Derefter gik det fremad med Dali 808, CV AL1000, B&W DMxxx og an masse endet.

 

Da jeg var færdig som studerende blev der upgraderet til B&W N804 med tilhørende center, bag og ASW825 som Sub. brugte en Denon AVR3808 til at styre sagerne og PS3 til blu-ray.

 

Derefter blev dette skiftet til et Euphonia setup (MS5, CS4, RS3 og B&W855). Det blev styret af nad master seriens surround.

 

Men lejligheden var lille og det lød aldrig perfekt.. Så hele skidtet blev solgt!

 

Nu er jeg flyttet i 130m2 lejlighed med stor stue og plads til højtalere.

 

Købte derfor et større lærred (havde 92") -  Et Stewart 120" firehawk G3 Tab tension

 


 

Hentede også et sæt front højtalere (eller fik flyttefolk til det)


 


 


 

Projektoren: JVC HD1 (ingen regnbuer eller fake kontrast - er det bedste i mit setup:)  )

 


 

 

 

Er flyttet for en uge siden så der mangler stadig en del i forhold til indretning.

 

Skal have fundet/lavet en AV-bænk med plads til forstærkeren - kommende effekt blok - PS3 - Sonos osv osv!

 

Lige en samlet oversigt over setup:

 

Afspiller: PS3 - Sonos ZP90

Surround Forstærker: Denon A11XVA

Front: B&W 800D

Bag: B&W P6 (indtil der kommer Diamond bagkanaler)

Projektor: JVC HD1

Lærred: Stewart 120" tab tension lux a firehawk G3

TV: Samsung - Whatever model!

Kabel: 99,997 % kobber og noget HDMI

 

Opdatering med nye billeder følger når jeg er kommet på plads:)

 

 


Redigeret af Suckyboyfriends - 13-Maj-2012 kl. 23:48
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 13:38
Ser sgu godt ud Clap
 
Glæder mig til at høre det Wink
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 13:55
du skylder så absolut dig selv at få gjort noget ved akkustikken, det fortjener dit anlæg, og dit billede. til gengæld har jeg sjældent set et lytterum med så god en udsigt.
 
men vigtigst af alt, det er tydeligt at anlægget er blevet prioriteret først, og det kan man kun tage hatten af for.
Crown - there is no substitute.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 15:39
Fantastiske højttalere, det bliver da helt kanon med de Classe blokke. Jeg håber at der er godt isoleret mellem lejlighederne, så du kan give den noget jesus.
 
Skal du finde den store center til dem så?
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 21:51
Hvor er det bare flot. Kan slet ikke komme mig over de højtalere. Nice!!!!!
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 07:16
Super lækre højtalere Thumbs Up  
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 15:28
Virkelig virkelig lækkert grej du har dig. Spændende at se når du er færdig med det hele.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 15:38
Tak for alt jeres ros:) - Er også glade for de nye diamanter!
 
SOS: Du siger bare til. Ved jo du har dit at se til med din lille ny.
 
Kim: Har valgt lejlighed efter hvordan anlægget kan stilles op så det skinner nok igennem:) - Har udsigt over den nye DR bygning.. Flot i blå!
Men det er dejligt med udsigt og endnu bedre med komplet mørklægning af den når der skal ses film. Var det allerede ved inflytning så klager ikke:)
Har et lærred der ikke reflektere lys så meget og den sorte væg (mørklægningen fra gulv til loft) og sort mat gulv hjælper rigtig meget.
Med hensyn til akkustik går der lidt. Har en lille hvalp så gulvtæppe er NO GO!
 
IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 
Ærgerligt at det ikke lyder rigtigt. Jeg måtte lige vise dine fronter til min kæreste Smile
 
"Skat prøv at se de her højttalere, er de ikke flotte? Dem skal jeg også have"
"Jamen de kan da ikke være der"
"Jo de kan"
"Nå okay, jamen det må du selv om"
 
Wink godt hun er ligeglad.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:48
B&W 800D - den flotteste højtaler til under 100k pr. stk. og blandt de aller flotteste i verden.. Du er en heldig eller meget hårdt arbejdene mand! LOL

Jeg syntes tit jeg ser McIntosh fortstærkere på de store B&W'er på andre forums - noget du har overvejet? Mener, nogen speciel grund til at det skal være Classe?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

IRON MAN: En mand efter mine tanker. Har budt på en HTM1D på Ebay.de men han fjernede annoncen. Tror aldrig det bliver til noget, desværre! Indtil nu kører jeg uden center og det lyder fint så længe jeg sidder midt for.
 
Har lige sat en Classé 401 på til fronterne som jeg har på prøve. Anti klimaks uden lige! - det lyder helt forkert og mistænker denonen for at have dårlige pre-udgange!
Nu kigger jeg efter en Classé SSP 800 og må nok droppe Sub, center og andet!
 
Ærgerligt at det ikke lyder rigtigt. Jeg måtte lige vise dine fronter til min kæreste Smile
 
"Skat prøv at se de her højttalere, er de ikke flotte? Dem skal jeg også have"
"Jamen de kan da ikke være der"
"Jo de kan"
"Nå okay, jamen det må du selv om"
 
Wink godt hun er ligeglad.
Hold fast i hende! Smile
 
SuckyBoyfriends: Det ser sgu godt ud! Hvis du mistænker Denon'en for at lyde forkert, kunne du evt. koble en kilde direkte til effektforstærkeren og prøve?
 
Jeg vil dog give Kim ret - de højttalere fortjener langt bedre akustik end det man kan fornemme på billedet. Du kan få akustiklofter som ligner et normalt loft på en prik (Rockfon Mono).
 
Kan du spille ved ordentlige niveauer uden at genere naboer?
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Jeg syntes tit jeg ser McIntosh fortstærkere på de store B&W'er på andre forums - noget du har overvejet? Mener, nogen speciel grund til at det skal være Classe?


Der generelt mange amerikanere som bruger McIntosh med alt fra 800 serien. Jeg gemmer tit billeder af fede B&W anlæg og der er mange billeder, hvor de bruger det.

Classe lyder dog også super med de højttalere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu