recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 39>
Forfatter
Besked
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

805 diamond er en killer højttaler. Tvivler på at du kommer til at mangle noget i mellemtonen. Hvor jeg synes 805 kommer til kort er i de dybere toner. Der mangler den definition. Men sådan er det ofte med mindre portede højttalere der prøver at spille bas, men sat rigtigt op med en subwoofer er dette ikke et problem. Bliver spændende at følge din tråd nu når der sker en masse skiftSmile


Tak for det:)

Skal have en sub! Er vant til der er lyd nok og det vil jeg ikke mangle fremover:)

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



Hva synes du om hans skift fra 803d til 804 diamond?


Bassen er nemmere at styre og toppen er lidt mere klar og så leverer de små detaljer lidt bedre.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 20:39
Så kom banditterne op og hænge:)
 
Har kun lyttet til dem i monopol men oplevelsen er præcis som man forventer når man har en high end baghøjtaler. Lyden er stor og fyldig, detaljergraden er fantastisk og trods manglende sub giver de faktisk en fin tilføjelse af bund i enkelte lydspor:)
Tænker at lege lidt med dipol delen når kæresten er ude af hytten. Audessey har jo fasekontrol, så den kan vel tjekke om jeg har vendt fasen rigtigt osv i dipol mode?
 
 
Her et billede uden tøj: Som tidligere nævnt identiske enheder som 805S på fronten og ekstra enheder på siden. Aner ikke hvorfor jeg altid finder højtalere i den farve, men bund og top får en omgang hvid folie asap!
 
Til sidst et lille tip. Taler som Iron Man ofte om det her med kvalitet i forstærkeren frem for fokus på formatter osv. Derfor har jeg købt en "gammel" Denon A11XVA som faktisk lige kan være med på moden om LPCM hvilket er fint da jeg bruger PS3 som afspiller.. Ergo får jeg HD lyd alligevel!:)
 
Men trods alderen virker Denon appen til Iphone alligevel og det er 2 vejs kommunikation. Jeg kan se hvor højt den spiller, hvilket type format og hvilken DSP del der benyttes (direkte, stereo THX osv)
 
Her et par billeder af den del:
 
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 20:53
Det må jeg sku sige, der sker da noget hos dig..  var det ikke dig der havde en parasound?Smile
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Det må jeg sku sige, der sker da noget hos dig..  var det ikke dig der havde en parasound?Smile


Det er en hobby at skifte ud og prøve nyt:)

Det er mig.. Den er faktisk til salg.. Har ikke plads til 20 kasser når jeg flytter, så har købt en integreret enhed:)

Den har ikke fået så meget respons.. Det er trist at folk kun måler lyden ud fra specs og formatter:)
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Det må jeg sku sige, der sker da noget hos dig..  var det ikke dig der havde en parasound?Smile


Det er en hobby at skifte ud og prøve nyt:)

Det er mig.. Den er faktisk til salg.. Har ikke plads til 20 kasser når jeg flytter, så har købt en integreret enhed:)

Den har ikke fået så meget respons.. Det er trist at folk kun måler lyden ud fra specs og formatter:)

Hvad skal du have for sådan en fætter, hvis man må have lov at spørgeSmile
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Det må jeg sku sige, der sker da noget hos dig..  var det ikke dig der havde en parasound?Smile


Det er en hobby at skifte ud og prøve nyt:)

Det er mig.. Den er faktisk til salg.. Har ikke plads til 20 kasser når jeg flytter, så har købt en integreret enhed:)

Den har ikke fået så meget respons.. Det er trist at folk kun måler lyden ud fra specs og formatter:)

Hvad skal du have for sådan en fætter, hvis man må have lov at spørgeSmile
 
Har sat den til 10.000 kr men er til at handle med.. Den samler bare støv nu:)
 
Det er egentligt utroligt at der ikke er nogle der går efter den slags udstyr.. Dem jeg har haft på besøg fra recorder har udtalt både på forumet og til lyt at det er det fedeste surround de har hørt (med undtagelse af kenzo som konstant pladrer løs om lyngdorfs system).
 
Men skriv privat med bud osv. vil helst ikke ende med en salgstråd:)
 
Nu vil jeg rode med dipol.. Wish me luck!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
Har sat den til 10.000 kr men er til at handle med.. Den samler bare støv nu:)
 
Det er egentligt utroligt at der ikke er nogle der går efter den slags udstyr.. Dem jeg har haft på besøg fra recorder har udtalt både på forumet og til lyt at det er det fedeste surround de har hørt (med undtagelse af kenzo som konstant pladrer løs om lyngdorfs system).
 
Men skriv privat med bud osv. vil helst ikke ende med en salgstråd:)
 
Nu vil jeg rode med dipol.. Wish me luck!
Haha spændende.. Det er bestemt en lækker processor! at Steinway Lyndorf"ikke Lyngdorf" er bedre giver giver mening, men der også også pænt meget prisforskel.! Hvis man kan undvære skiltringen med TRUEHD og DTS HD MASTER samt avanceret rumkurrektion så finder man nok ikke noget bedre.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 23:40
Kenzo:
 
Det er ingen kritik af dine øre, men blot lidt joke da du ved jeg sindsygt gerne vil høre det system.. Er helt sikker på det tæver samtlige andre systemer på markedet! - Hvis jeg vinder 10 millioner i lotto gir jeg et sæt;)
 
Så blev jeg færdig med at lege med dipol.
 
Det var faktisk ret enkelt. fandt manualen og her var eksemplet sådan her:
 
Kort sagt sætter man højtaleren til at spille i + fase ind mod sig selv.
 
Signalet der kommer ud i - delen vil reflektere og først skabe noget udligning midt i rummet. Ikke noget der skaber en ulempe (som jeg kan læse og tænke mig til)
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
Sagt på en anden måde.. Glæder mig til at holde lytteaften igen og dele oplevelsen;)
 
 
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 13:33
Det ser jeg i hvertfald frem til ! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:59
 
Så fik vi nye stole i stuen og der blev ryddet op i forstærkerne:)
 
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Kenzo:
 
Det er ingen kritik af dine øre, men blot lidt joke da du ved jeg sindsygt gerne vil høre det system.. Er helt sikker på det tæver samtlige andre systemer på markedet! - Hvis jeg vinder 10 millioner i lotto gir jeg et sæt;)
 
Så blev jeg færdig med at lege med dipol.
 
Det var faktisk ret enkelt. fandt manualen og her var eksemplet sådan her:
 
Kort sagt sætter man højtaleren til at spille i + fase ind mod sig selv.
 
Signalet der kommer ud i - delen vil reflektere og først skabe noget udligning midt i rummet. Ikke noget der skaber en ulempe (som jeg kan læse og tænke mig til)
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
Sagt på en anden måde.. Glæder mig til at holde lytteaften igen og dele oplevelsen;)
 
 

Hvilken scene i Avatar er der tale om ?......ca antal min inde i filmen så man ka nærlytte lidt Wink

Er det scenen ca 23 min inde i filmen?....efterfølgene scener er nu også ret fantastiske ....specielt lyden 

Tron legacy scenen fra hvor han logger ind i "spillet" og til slut af mortorcykel scenen er også spækket med de vildeste detaljer....og godt med gang i de dybere frekvenser ..LOL

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu