recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1234 39>
Forfatter
Besked
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 17:20
Ser bare super fedt udWink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:03
Classé SSP 800 er nok den flotteste processor jeg har set ! Og deres effekter er også rigtig flotte...
 
Tja - der er da nogle ting at holde styr på med den lille. Kunne være jeg kunne komme afsted en aften i næste uge. Ellers må i komme herop.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 19:44
 
Iron Man: Fedt med din kæreste. Min er også glad for deres design i forhold til meget andet firkantet skrammel derude. Men synes nu også 803D gør sig godt i de forskellige finish - Specielt den nye diamond har de i noget lyst træ som er kanon flot!
 
Jeg er på udkig efter en Classe SSP - 800 istedet for min Denon. Er nok nød til at gå hele vejen hvis det skal blive rigtig godt!
 
Har også set Mc intosh men de laver ikke surround, og så er deres design hæsligt i en moderne lejlighed imo.
 
Synes et alternativ med fedt design er Pass - Men igen - Ingen snurrerundt lyd!
 
Classe kan jeg desuden starte en koncert med skærmen på SSP800 uden at tænde projektor og så har den 2 hdmi ud som jeg virkelig mangler lige nu!
 
Omkring indretning med rockfon så er lejligheden ny designet med et råt look som jeg faldt for fra starten. Så nyt loft osv er helt udelukket! - Når hvalpen er klar kommer der nok noget tæppe/skin foran fronten på gulvet. Eller bliver det højest noget billeder på væggen med rockwool bagved. Synes ikke her er så slemt. Specielt gulvet er genialt i forhold til trægulv. Har ingen stående bølger og aftstanden til væggen gør bassen helt fantastisk!
 
Har i øvrigt sat Denon til salg hvis nogle vil have en kæmpe snurre rundt forstærker til billige penge:)
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 19:52
 
Synes lige jeg ville vise et billede af en "stor surround forstærker på +20 kilo" og en forstærker fra Classé:)
 
Synes min eller voldsomme forstærker blev meget lille:)
 
Beklager kabel-rodet men går først igang med skinner og skænk når jeg har det endelige grej. Som sagt ryger denonen nu:)
 
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lukket bruger 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 20:54
Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 21:33
Det er godt nok noget af en effektblok ! Kan huske jeg så den Denon inde på Åboulevarden engang og syntes at den var kæmpe stor Wink
Hvis du køber SSP-800 kommer du jo til at mangle effekt til 2-3 kanaler.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?
 
Jeg skal prøve:
 
Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.
 
Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!
 
 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.
 
Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.
 
Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.
 
Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det er godt nok noget af en effektblok ! Kan huske jeg så den Denon inde på Åboulevarden engang og syntes at den var kæmpe stor Wink
Hvis du køber SSP-800 kommer du jo til at mangle effekt til 2-3 kanaler.
 
Synes også denon var stor.. Men Classe er bare BAD ASS!:)
 
Glæder mig til at give dig et lyd.. Synes det begynder at spille!:)
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lukket bruger 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?
 
Jeg skal prøve:
 
Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.
 
Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!
 
 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.
 
Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.
 
Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.
 
Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)


Det er altid et problem, hvis max outputtet fra din Pre ikke matcher effektblokken.

Og ja... jeg arbejder i 'Klubben
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Kan du beskrive lyden med AVC'en som pre ?




 

Jeg skal prøve:

 

Classé har en input impedans som er 75kohm som åbenbart er højt.

 

Kombineret med denon som har en output impedans 10kohm 1.2 v lyder det ikke helt fantastisk. lyden er tam, kedelig og lys. Slet ikke som når Denon fungerer som forstærker!

 

 Har efterfølgende sat min sonos ZP90 op som har 93 ohm output imp. og det lyder MEGET bedre. Detaljerne mangler grundet skidt D/A del, men lydbilledet hænger sammen.

 

Har dog hørt denon med NAD effekt på og det lyder perfekt. NAD kræver åbenbart mindre af en pre-amp.

 

Går efter en Classé SSP 800 som pre amp. Den har et out put på 56 ohm hvilket burde være perfekt.

 

Arbejder du i klubben?

 

SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)


Det er altid et problem, hvis max outputtet fra din Pre ikke matcher effektblokken.

Og ja... jeg arbejder i 'Klubben


Ja.. Ved ikke meget om pre amps men synes fanme denon er skidt på dette punkt. Og kan læse at det er næsten alle deres surround produkter der er sådan!

Kender du til ssp 800?
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lukket bruger 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 08:10
Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.

Og nej. Jeg har ikke rodet med SSP800. Vi flytter ikke så meget af den slags gear i det kronjyske.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.

Og nej. Jeg har ikke rodet med SSP800. Vi flytter ikke så meget af den slags gear i det kronjyske.




Jeg anede det ikke. Gik ud fra en forstærker til de penge ikke gik ned på den parameter.
Desuden skal man Google længe før man på deres belgiske hjemmeside kan finde informationen!:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu