recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <12345 39>
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 11:55
Et lille sidespring. Den glashylde du har sat din projektor på. Hvor har du købt den og hvad koster den?
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Et lille sidespring. Den glashylde du har sat din projektor på. Hvor har du købt den og hvad koster den?


Som man kan se på resten af udstyret er jeg glad for hifi klubben;)

Spøg til side.. Tror den koster en plo mand og selv kæresten synes den er flot!

Kan godt li at glasset er tonet så bunden ikke er så tydelig
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Denon'en gør det nu fint nok. Problemet er at udgangsspændingen er for lav til dit effektrin. Iøvrigt en lille detalje som mange overser når du kobler et effekttrin på. Hvis du ikke har signal nok, så kan du ikke udstyr effekten med det den har brug for at yde og den samlede oplevelse bliver temmelig tam.
 
Det passer nu ikke helt. Problemet er netop Denon'ens 10KOhm udgangsimpedans...
Hvis udgangsspændingen er for lav, svarer det til at der ikke kan skrues helt op for volumen.
 
At det kan ende med at lyde tamt, er fordi at impedansen danner et filter sammen med kondensatorer i DC-afkoblingen. Og når modstanden (impedansen) ændres, bliver filterets cut-off frekvens også ændret.
Så hvis ud- og indgangsimpedansen ikke passer sammen, ændres filteret så det kan nå ind i det hørtbare frekvensområde.
 
 
Edit:
By the way, super nice setup


Redigeret af michael9000 - 15-August-2011 kl. 15:25
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:11
Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:24
Havde du ikke besluttet dig for Classé? Hvis du kan leve med et mindre kønt design, ville jeg kigge på ADA og deres processorer.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..

CLASSÉ Delta SSP-800 surround-forforstærker
 
Thumbs UpDen flotteste forforstærker derude.
Thumbs UpSpiller rent, neutralt og realistisk. En mester i at reproducere nøjagtigt det som ligger på skiven.
 
Hvis man foretrækker et biograf produkt som fortolker lyden på sin egen måde, fx med lidt ekstra fokus på en lysere top og en mere markant bund, findes der måske andre alternativer som er bedre.
 
Der er flere her på siden som bruger Lexicon, de vil helt sikkert også kunne smide nogle anmeldelser om dem, de skal nok finde frem til tråden.
 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Update: Så er Denon forstærkeren solgt igen:)
 
Hva skal man købe som pre-amp..
 
Hvis man foretrækker et biograf produkt som fortolker lyden på sin egen måde, fx med lidt ekstra fokus på en lysere top og en mere markant bund, findes der måske andre alternativer som er bedre.
 
Hvilke biografprodukter snakker du om? SSP-800 er da designet til at gengive surround, så hvad er der mindre biograf over den i forhold til andre processorer?
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvilke biografprodukter snakker du om? SSP-800 er da designet til at gengive surround, så hvad er der mindre biograf over den i forhold til andre processorer?

Der er ikke noget der er mindre biograf over den Smile 
 
Jeg har ikke hørt voldsomt mange processorer i den prisklasse, da det er ret begrænset, hvor man kan få en demo. Tager man surround produkter fra en lidt lavere prisklasse (Denon, Onkyo, Pioneer ), så har tildens til, at spille mere lyst eller hvad du vil kalde det i toppen med en fyldigere bund, end hvis man spillede på et decideret stereo produkt. Klangen får et tvist som matcher surround, det er der ikke noge galt i. Andre produkter gør det i mindre grad, fx det NAD som jeg har, det er en smagssag.
 
Classé spiller efter min mening meget neutralt, uden farvning i nogen retning også i surround, og hvis man går efter det, så vil de være et perfekt match til de B&W'eren. Hvis manden foretrækker en lidt mere aggressiv forforstærker, så er der måske andre produkter som han hellere skulle lytte til. Jeg hørte Classé for et par uger siden, og jeg er selv vild med lyden. Det skal ikke forståes som om, at den fx mangler dynamik.


Redigeret af Iron Man - 22-August-2011 kl. 13:02
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 13:43
hvis det skal være musikalsk er meridian et godt bud. i den anden grøft er ADA eller lexicon. MC-12 fra lexicon er på ingen måde koldtklingende. den er bare ikke så luft i diskanten som de mest musikalske . Midt imellem er ,i mine øre Anthem. den ligger ret så tæt op ad meridian i stereo, men er langt mere kontroleret og dynamisk end meridianen er til film.
en mc-12 tror jeg vil være et godt bud til specielt film, sammen med B&W. de er jo ikke specielt tilbage holdende i de øvre frekvenser.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)
Har du evt. hørt B&W FPM6? Jeg vil meget gerne have baghøjttalere på sidevæggen, men det forudsætter at de er ret flade og det er de.
 
De er er trods alt en 2,5 vejs højttaler med 2*5". De er vel noget lignende den lille CM center i et lidt mindre kabinet.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lukket bruger 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Arbejder du i klubben?
 
SOS: Det gør jeg, men der tager jeg nok noget Nad små kravl til bagkanalen lige som start;)
Har du evt. hørt B&W FPM6? Jeg vil meget gerne have baghøjttalere på sidevæggen, men det forudsætter at de er ret flade og det er de.
 
De er er trods alt en 2,5 vejs højttaler med 2*5". De er vel noget lignende den lille CM center i et lidt mindre kabinet.
 
Ironman: Hvem spørger du ? Du har trukket kommentarer fra to indlæg af forskellige forfattere sammen til et quote !
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Ironman: Hvem spørger du ? Du har trukket kommentarer fra to indlæg af forskellige forfattere sammen til et quote !

Hov jeg var lige for hurtigt, troede han spurgte om du arbejder i klubben og så at det gør han, men det sidste var til en anden :)
Men så må du gerne svare, evt. i min tråd så, tak.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu