recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sejrsen Atmos 7.2.4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sejrsen Atmos 7.2.4

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2015 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Nice lækker bio, er det 2x15" sub du har anskaffet dig eller hedder det nærmere 2x18"????Smile


Yesss...2 x 18"
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2015 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Nice lækker bio, er det 2x15" sub du har anskaffet dig eller hedder det nærmere 2x18"????Smile


Yesss...2 x 18"

arj jamen det er jo sygt :-) de må sku kunne levere noget af et tryk i dit rum :D
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 20:09
Ser rigtigt lækkert ud bliver godt med nogle nye billeder med det nye grej du har fået dig Thumbs Up

Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100
Projekter: BenQ W700+
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 17:51
Hey ya all

Har opdateret tredje post i tråden her med nyet billeder.

Jeg har fået en Yamaha CX-A5100 processor og fået lofthøjtallere, så nu køres der atmos og intil videre er jeg begejstret. Har du kun set 2 film.

Hvor højt har I andre side surround'erne til at hænge? Læste mig til at de skal være i ørehøjde eller lidt over lige ud for ørerne, hvor mine tidligere hang højere og lidt længere bagud.

/Sejrsen
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:57
Mine er rykket ned til 130 cm over gulv til diskant.

Side højttalerne er lige rykket 20 cm bagud i forhold til lytte position da mit rum ikke er så stort, var de lige ud for lytte position var det som at have hovedtelefoner på.

Kan se du allerede sælger Procella sub, hvad skal skifte den ud ?
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:


Kan se du allerede sælger Procella sub, hvad skal skifte den ud ?


Hvis jeg mod forventning finder en køber, så kunne P15 være et godt bud. Dens formfaktor passer lidt bedre til mig.

Elles har jeg jo mine DXD-808. De når dog knap så dybt med 8" enhederne , som p18 gør med 18" enheder :)
Til top
Rosenkvist Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2011
Sted: Århus Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rosenkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:40
Så fed setup samt bio du har bygget dig 😤👍👌
Hilsen Thomas

(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio   )
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 00:41
Takker

Har nu rodet med atmos i et par uger og vil godt sige at jeg er meget tilfreds!

Det har givet en fornyet glæde

Mit rum er jo ikke voldsomt stort ca. 4x6 m og man sidder forholdsvis tæt på sidesurroundsene (som i mit tilfælde er Procella p6). Jeg oplever indimellem lyden som værende lidt for lokaliseret i netop de højttalere. Jeg pønser lidt på at prøve at skifte dem med mine mksound s95t.

Jeg ved at det ikke er i Atmos ånden, me kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der har gjort erfaringer med det?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Takker

Har nu rodet med atmos i et par uger og vil godt sige at jeg er meget tilfreds!

Det har givet en fornyet glæde

Mit rum er jo ikke voldsomt stort ca. 4x6 m og man sidder forholdsvis tæt på sidesurroundsene (som i mit tilfælde er Procella p6). Jeg oplever indimellem lyden som værende lidt for lokaliseret i netop de højttalere. Jeg pønser lidt på at prøve at skifte dem med mine mksound s95t.

Jeg ved at det ikke er i Atmos ånden, me kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der har gjort erfaringer med det?


mine erfaringer er at en dome spreder lyden væsentlig mere , end eks P6ernes waveguide gør. Waveguiden i P6erne begrænser og kontrolere spredningen . Mit rum er MEGET smalt ( 2,8m bagest ) og da jeg skiftede mine P6ere med De Revel jeg har pt. var det meget tydeligt at højtaleren ikke gjorde så meget opmærksom på sig selv. Så min anbefalding er at gå til en monopol Dome højtaler. Jeg havde stor succes med det
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 11:01
Jeg hørte Streckers MK Atmos setup hvor han havde SS-150 og det er til dato et af de bedste Atmos setup jeg har hørt, så har du dem liggende ville jeg klart prøve det koster jo ikke noget.

Og jeg har også været så heldig at høre P.las bio med Procella P6 og med Revel og kan kun bekræfte hvad han siger omkring forskellen mellem de to.
P.las har i dag en af de mest harmoniske overgange, spredning på lyden jeg har hørt, klart en af de absolutte bedste bioer hvis ikke den bedste jeg har hørt til dato.

Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 13:18
Ser totalt fed ud. Hvordan har du sat ws30 fast i loftet?
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2017
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 10:13
Hvordan er de Cambridge Audio WS30??
Er på udkig efter nye højtalere til surround og loftet og de virker rigtig
Interessante grundet den forholdsvise flade konstruktion. Men
Hvordan er lyden i dem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu