recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sejrsen Atmos 7.2.4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sejrsen Atmos 7.2.4

 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
Forfatter
Besked
Bellini Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 12:52
Uhh.. ligner noget jeg selv har været igennem. Godt bliver det :-)

Måske du kan finde inspiration i den tråd jeg lavede i sin tid. Pøj pøj med arbejdet.


Ang. lys: hvis du laver rummet ret mørkt og mat, så skal der EN DEL lys til at lyse det op. Overvej LED spots da det ellers vil koste en bondegård i strøm. Farveægthed er nok ret ligegyldigt i den sammenhæng - hvis altså lyset kun er tændt når filmen er på pause :-)

/Bellini



Redigeret af Bellini - 22-September-2011 kl. 12:52
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

Uhh.. ligner noget jeg selv har været igennem. Godt bliver det :-)

Måske du kan finde inspiration i den tråd jeg lavede i sin tid. Pøj pøj med arbejdet.


Ang. lys: hvis du laver rummet ret mørkt og mat, så skal der EN DEL lys til at lyse det op. Overvej LED spots da det ellers vil koste en bondegård i strøm. Farveægthed er nok ret ligegyldigt i den sammenhæng - hvis altså lyset kun er tændt når filmen er på pause :-)

/Bellini


Satme et flot projekt du fik fuldført der. Tillykke med den! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:24
Ja så gennemført og dedikeret bliver mit med garanti ikke!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Det er en Onkyo 3008. Og den er endnu ikke sat til.
 
Jeg kan ikke lave 11.2, kun 9.2. Men jeg sætter 11 højttalere op og så kan jeg selv vælge om front heigths, front wides eller back surrounds skal spille med. Såvidt jeg har kunnet læse mig til :)
 
Så det er nok lidt pral at skrive 11.1.
 
 


Ahh oki. Så forstår jeg bedre Wink, men kan man ikke tilslutte en effekt til de sidste 2 og så lade receiveren processere dem alle. Jeg kan f.eks. aktivere alle 11 højtalere på en gang.

Vil du ikke lige svarer på denne hr. Sejrsen?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 20:36
Hej

Jeg kender ikke svaret, men tror at det er nej. Har lige brugt 1/2 time på at finde svaret, men det er ikke lykkedes mig.


Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Hej

Jeg kender ikke svaret, men tror at det er nej. Har lige brugt 1/2 time på at finde svaret, men det er ikke lykkedes mig.



Nå det er squ lidt ærgerligt, hvis du ikke kan få dit 11 kanals setup! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 20:50
Svaret er nej lader det til

"That's what you have, and if that's what you like it's just fine - but most do not have rears at all, as most people don't have rooms that allow for them. Most also don't have wides either, as they get too hung up on the distance as opposed to the angles. Heights seem to be pretty popular though, as it's fairly easy to hang another pair of speakers on the front wall.

It's a shame that the 3008/5008 do not allow for 11.2 with external amplification like the Denon 4311CI does. Maybe next year's will.

My room doesn't allow for rears anyway, but it would be nice to have the option to run them with DSX H+W down the line"


fra

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19974719&highlight=all+11+speakers+same+time#post19974719
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:07
Nå det er squ lidt øv så. Men det er det samme problem jeg har med min. men nu må vi se.. Jeg har så læst mig frem til at Wides skulle give det bedste resultat. Ellers kan man kun bruge de 2 bagerste og så både tage heights og wides og så få udnyttet dsx bedst muligt.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ellers kan man kun bruge de 2 bagerste og så både tage heights og wides og så få udnyttet dsx bedst muligt.


Ikke forstået?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ellers kan man kun bruge de 2 bagerste og så både tage heights og wides og så få udnyttet dsx bedst muligt.


Ikke forstået?

Du har en 9 kanalers forstærker. 

Du kan lade være med at bruge de bagerste surround kanaler, som bruges i et 7 kanalers setup. Men bruge disse foran, så du både kan få Heights og Wides. 

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 22:08
Ja...ok

eller bruge height/wides, heights/rear eller wides/rear velsagtens.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 21:16
Endnu et par billeder...nu med isolering






Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu