recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa

 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af TheEdge_ TheEdge_ skrev:

Det som er mest mærkeligt i denne sag er..   Hvordan kan en tysk domstol bestemme over resten af europa.. Det burde vel være domstolende i de enkelte lande som skulle tage stiling til det.


Som nævnt i artiklen linket tidligere:

"Note that this is an intellectual property right granted by an agency of the European Union. It can therefore be enforced on an EU-wide basis"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og når andre sagsøger Apple har de bare godt af det, ville du sikkert mene.

Gad vide hvad holdningen ville være herinde hvis Samsung gik efter B&O's designs og løsninger?


Er du blevet trådt over tæerne af Android folk eller lign? Mærkelig kommentar der lige skullet fyres af.


Bare erfaring med debatter med petrucci og hans ofte dobbeltmoralske konklusioner, såmænd.

Redigeret af lunddal - 11-August-2011 kl. 14:10
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og når andre sagsøger Apple har de bare godt af det, ville du sikkert mene.

Gad vide hvad holdningen ville være herinde hvis Samsung gik efter B&O's designs og løsninger?

 

Det er den her del af debatten som fordejer hele meningen med den.


Dette er ikke (eller ihvertfald ikke fra min side) en anti-Apple kampange. Hvis jeg ville det, så kunne jeg næsten ikke bestille andet.

 
Det handler om principper for, hvornår det er iorden at reagere som der gøres, uanset om det er Apple eller andre producenter. Havde det været Samsung som gik efter B&O, så ville det ikke have været anderledes.

 

For nogle år side var Nokia ude med riven efter private hjemmesider som brugte deres logo på hjemmesiden. Der truede Nokia med bål og brand (søgsmål og erstatning), hvis ikke logoerne blev fjernet fra disse hjemmesider. Dengang blev det også nærmest til en storm mod Nokia fra forbrugerne, fordi en hel del forbrugere mente, at Nokia var for langt ude.

Men det er ikke navnet/producenten man er ude efter, men derimod metoderne, den voldsomme agressivitet der benyttes, som der er sagens kerne.

Den del er der, endnu engang, nogle Apple folk, som ikke helt kan forholde sig til.


Hvilket folk tilhører du så? Hvorfor skal vi påklistres labels?

Men Apple-haderne (skal jeg kalde dig det? Eller kan vi debattere på et seriøst og sagligt grundlag?) kan åbenbart ikke forstå, at hvis man ønsker at bevare de rettigheder man har opnået, skal man forfølge dem for ikke at miste dem.

Man kan så mene at det er grotesk at Apple fik retten til det design, men det er jo EU agenturet der har givet certifikatet, og ikke noget Apple selv har bestemt.

Redigeret af lunddal - 11-August-2011 kl. 14:11
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvilket folk tilhører du så? Hvorfor skal vi påklistres labels?
 
Den del startede du netop selv med din kommentar og Samsung og B&O. At du statdigvæk ikke forstår det, og du efterfølgende åbenbart insister på at afvige fra sagens kerne og debattere religion (mærker), det må helt og aldeles stå for din egen regning.
Apple og Samsung er TILFÆLDIGE mærker, fordi de pt. har en aktuel sag.
Det gør mig ikke til Apple-hader og Samsung-elsker, at jeg har denne mening.
Det gør mig ikke til Apple-hader og Samsung-elsker, at jeg debattere ud fra en artikel/nyhed på recordere.dk.

Så kan jeg vist ikke udtrykke det mere tydeligt!

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Men Apple-haderne (skal jeg kalde dig det? Eller kan vi debattere på et seriøst og sagligt grundlag?) kan åbenbart ikke forstå, at hvis man ønsker at bevare de rettigheder man har opnået, skal man forfølge dem for ikke at miste dem.
 
Der er intet galt i at forfølge det, når der vel at mærke er tale om et egentlig design. Og ydermere, hvis dem der kopierer det, forsøge at udnytte det til egen vinding, netop pga. designet.
 
Vi er bare ikke enige om, hvad der er i en Ipad (i det her tilfælde) og andre Tablets, som gør den(dem) til noget unikt og værd at bruge den slags krudt på, som Apple (i det her tilfælde) gør med deres Ipad over for Samsung.
 
Jeg er ganske enkelt helt og aldeles neutral, når det kommer til den slags ting her.
Jeg har en mening som forbruger om, hvad JEG synes er værd at bruge tid/penge på.
Det betyder ikke, at andre ikke må have en anden opfattelse. Men når/hvis opfattelsen er baseret på, hvilket mærke der gør hvad, så er det en ekstremt useriøs holdning til sagens kerne. Og den debat gider jeg ikke.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Man kan så mene at det er grotesk at Apple fik retten til det design, men det er jo EU agenturet der har givet certifikatet, og ikke noget Apple selv har bestemt.
 
De får det vel ikke uden at søge om det?
Men du har ret, det er da ikke Apples skyld de får det. Men blot fordi de får det, så betyder det da ikke, at de partout skal kaste med det tunge skyts, fordi nogen laver noget, de synes der kan minde om det. (Og så er vi over i, hvor meget/lidt afvigelse en Tablet kan laves med, for ikke at komme til at ligne en anden, uanset om det så er Galaxy, Ipad eller Xoom/andre modeller).
Hvor meget afvigelse vil du mene der skal til på et TV?
 
Det er heller ikke Apples skyld, at de fik medhold i retten. Det kan de takke en tysk dommer for.
 
Men det er (i det her tilfælde) Apples skyld, at det overhovedet kom dertil. Nogle vil mene det er Samsungs skyld, hvilket jeg kan være delvis enig i. Men Apple har, som du selv siger, åbenbart følt at deres patent blev kopieret for meget, og dernæst følt at de måtte forfølge det.
Men fordi Apple synes sådan, så behøver jeg for fanden da vel ikke også at synes det? Hvis jeg gjorde det, bare fordi Apple synes det, så er jeg jo Apple-elsker!
 
Metoden og afgørelsen virker voldsom, synes jeg. Og jeg kan ikke lade være med at sammenligne med det Nokia gjorde med deres deres logo stunt. De havde ikke behøvet at true folk på den måde som de gjorde. Og da slet ikke når man så på, hvad det var de sagesløse folk havde brugt logoet til. Det var jo netop ikke for egen økonomisk vinding. Det var rent faktisk for at hjælpe, bla. andre Nokia forbrugerne. Nokia var ligeglad. De havde en principsag, og den skulle bare forfølges, koste hvad det koste vil.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 16:28
lunddal, jeg er beæret over at blive brugt som undskyldning på at du skriver mærkelige kommentarer :) (mindes dog ikke umiddelbart nogen dobbeltmoralske konklusioner så det må være noget du forestiller dig)
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 22:14
Hvorfor har folk ondt i numsen over at apple har fået medhold i denne sag ?
Apple sagsøger en konkurrent for at have lavet en "efterligning" af deres produkt.
Jeg lægger ikke skjul på at jeg godt kan lide Apple's produkter og firma filosofi..
Det er da et problem for apple at folk med et utrænet øje ikke kan se forskel på deres produkt og samsungs..
Der kan umuligt stilles spørgsmål til at Apple var de første og de er interesseret i at denne forvirring ikke vil opstå..

Skulle Apple bare acceptere dette og sætte sig i en rundkreds og holde i hånd med samsung og de andre konkurrenter og dele ud af deres designs, teknologier osv. så ville ingen producenter have fordel fremfor andre !
Det ville da være mega naivt at tro !
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 22:43
Samsung vs. Apple smartphone

Med ovenstående billede in mente, ville du synes det havde været fair hvis Samsung dengang fik stoppet Apples Iphone i at blive solgt i så mange lande som muligt fordi mobilen lignede Samsungs?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvorfor har folk ondt i numsen over at apple har fået medhold i denne sag ?
Apple sagsøger en konkurrent for at have lavet en "efterligning" af deres produkt.
Jeg lægger ikke skjul på at jeg godt kan lide Apple's produkter og firma filosofi..
Det er da et problem for apple at folk med et utrænet øje ikke kan se forskel på deres produkt og samsungs..
Der kan umuligt stilles spørgsmål til at Apple var de første og de er interesseret i at denne forvirring ikke vil opstå..

Skulle Apple bare acceptere dette og sætte sig i en rundkreds og holde i hånd med samsung og de andre konkurrenter og dele ud af deres designs, teknologier osv. så ville ingen producenter have fordel fremfor andre !
Det ville da være mega naivt at tro !

Hvilke teknologier? Galaxy tab og også Motorola Xoom (som apple også prøver på at stoppe] er android baseret tabs som bruger Nvidia tegra chips, ret så forskelligt fra iPad.

Jeg, der ikke kan fordrage Apple køber jo ikke en iPad fordi jeg ikke kan få Samsung eller Motorola, så hellere undvære.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Samsung vs. Apple smartphone

Med ovenstående billede in mente, ville du synes det havde været fair hvis Samsung dengang fik stoppet Apples Iphone i at blive solgt i så mange lande som muligt fordi mobilen lignede Samsungs?


Måske du skulle tjekke dine kilder. Samsung F700 blev annonceret 8. februar 2007 og fremvist (men ikke frigivet) på 3GSM World Congress ugen efter.

http://androidcommunity.com/who-was-really-first-apple-vs-samsung-story-truly-debunked-20110420/

Redigeret af lunddal - 11-August-2011 kl. 23:24
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Galaxy tab og også Motorola Xoom (som apple også prøver på at stoppe] er android baseret tabs som bruger Nvidia tegra chips, ret så forskelligt fra iPad.


Nu handler retssagen overhovedet ikke om den tekniske del, men mener du virkelig at Nvida Tegra, der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (i det her tilfælde ganske logisk en fra Nvidia) er ret så forskellig fra en Apple A5 der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (fra PowerVR)?

Redigeret af lunddal - 11-August-2011 kl. 23:30
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

[QUOTE=jespermart]Nu handler retssagen overhovedet ikke om den tekniske del, men mener du virkelig at Nvida Tegra, der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (i det her tilfælde ganske logisk en fra Nvidia) er ret så forskellig fra en Apple A5 der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (fra PowerVR)?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 00:02
 
Oprindeligt skrevet af lunddahl lunddahl skrev:

Nu handler retssagen overhovedet ikke om den tekniske del, men mener du virkelig at Nvida Tegra, der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (i det her tilfælde ganske logisk en fra Nvidia) er ret så forskellig fra en Apple A5 der er et SoC med bl.a. en Dual-Core ARM Cortex-A9 CPU og GPU (fra PowerVR)?

Går du på et forum for PC nørder og siger der ikke er teknologisk forskel på AMD vs Nvidia, er jeg ret overbevist om, at du ville blive bedt om at læse lidt på lektien. 

Det er faktisk lidt som Apple vs AndroidTongue 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu