recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa

 Besvar Besvar Side  <1 45678 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Det eneste jeg synes er lumsk er tidspunktet hvorpå det sker. Synes da efterhånden jeg har set mange tablets siden 2004 der har samme design. 


For det første kan Apple jo først anlægge sag, når de ser det færdige produkt, for det andet er sådanne sager ikke noget der bliver færdig over en weekend.
Apples advokater har sikkert arbejdet på sagen i månedsvis og derefter skal sagen berammes ved en ret, og her er det altså ikke Apple der bestemmer.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Det eneste jeg synes er lumsk er tidspunktet hvorpå det sker. Synes da efterhånden jeg har set mange tablets siden 2004 der har samme design. 
 
Ja enig, selvom retsagerne har stået på noget tid, er det sjovt som dommen (selvom den kun er midlertidig) falder lige før lancering. Det virker jo som om man lige ventede på at der var brugt masser af penge på at producere
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 12:38
Det eneste jeg synes er lumsk er tidspunktet hvorpå det sker. Synes da efterhånden jeg har set mange tablets siden 2004 der har samme design. 
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Brixen, nu ved jeg godt at det sikkert vil blive skudt ned af flere her i debatten, men på side 6 i denne debat linkede jeg til en asiatisk tablet som netop lavede den slags simple tablet-design og viste det frem 6 måneder før iPad'en iflg. mit opslag på internettet i hvert fald. Kan dog ikke udelukke at lunddal får googlet/analyseret sig frem til noget andet.

Problemet med den asiatiske tablet var at der kunne gå et helt år før patentet ville falde på plads (som der også nævnes i artiklen) så de kunne ikke gå efter Apple i USA.


Som der også er kommet i en artikel her på recordere er apple's designbeskyttelse fra 2004 så det asiatiske firma har intet at komme efter..

Til i andre der mener det er fejd og forkert af apple så lad mig komme med et eksempel i måske kan forstå.
Jeg ved at et firma som lego hvert år har retsager som denne mod kinesiske firma'er der efterligner deres design.. Det er præcis det samme princip, en lego klods er ikke noget specielt design, men lego var først og derfor har de rettighederne over det design.. præcis ligesom apple har i denne sag og deres ipad..
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:



rhsin, dvs. du mener seriøst at iPad'en var/er et unikt design som ingen andre nogensinde kunne finde på at lave? Jovist det kan godt være Apple har finpudset kanterne lidt men det er stadig bare en firkantet afrundet tavle med en skærm på og det er mest det, denne nyhed går ud på.
bare fordi du ikke syntes det er noget særligt kan det jo godt være det i juridisk forstand er... og det har vi både i danmark og i masser af andre lande et system til at tage sig af.... og skyde efter de firma der tager sager ind i det system for at finde ud af om de er krænket eller ej bare fordi logoet er et æble er altså for billigt... der er jo tusindvis af disse sager hvert eneste år rundt omkring i hele verden.... det er der da ikke noget unormalt i.. kritikken kommer da kun fordi der sidder en række folk med ondt i et vist sted over apple.
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Brixen, nu ved jeg godt at det sikkert vil blive skudt ned af flere her i debatten, men på side 6 i denne debat linkede jeg til en asiatisk tablet som netop lavede den slags simple tablet-design og viste det frem 6 måneder før iPad'en iflg. mit opslag på internettet i hvert fald. Kan dog ikke udelukke at lunddal får googlet/analyseret sig frem til noget andet.

Problemet med den asiatiske tablet var at der kunne gå et helt år før patentet ville falde på plads (som der også nævnes i artiklen) så de kunne ikke gå efter Apple i USA.

Det er sikkert også rigtigt - men Apples blyantstegning er fra 2004. Og det er åbenbart nok til at overbevise dommeren.

Her er tegningen fra sagen - Det er Apples design til venstre, og Samsung tabletten til højre.



Redigeret af Brixen - 13-August-2011 kl. 14:24
Venlig hilsen
KB
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

mufckdk, så vidt jeg er orienteret er det Apple der sagsøger mest for tiden og de andre sender oftest søgsmål tilbage som svar. Og ja, det er ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig vildt meget om Apple og deres holdninger og forretningsmåder. Deres produkter er dog ok for det meste. Sjovt nok er de samme personer her med det samme, stående klar til at forsvare den mindste form for Apple kritik.

rhsin, dvs. du mener seriøst at iPad'en var/er et unikt design som ingen andre nogensinde kunne finde på at lave? Jovist det kan godt være Apple har finpudset kanterne lidt men det er stadig bare en firkantet afrundet tavle med en skærm på og det er mest det, denne nyhed går ud på.


Apple laver en iPad
Apple søger patent
Apple får deres patent
Samsung laver en tablet
Apple mener Samsung bryder deres patent
Apple sagsøger Samsung
En i Tyskland mener Apple har en sag, og giver Apple ret.

Du må meget undskylde mig, men hvor i alverden ser du lyssky metoder? ALLE virksomheder vil selvfølgelig beskytte deres patent, og jeg er helt sikker på deres aktionærer ihvertfald vil.

Der er INTET at komme efter når det gælder Apple, hvis du endelig skal brokke dig, så er det patentkontoret (eller hvad pokker de hedder i USA eller hvor det er Apple har fået deres patent), det er DEM som har ment Apple har et produkt, der kan gives patent på.

Ang det sidste så har du helt ret, det fysiske design på en iPad er på ingen måder unikt, men det kan sku ikke stilles Apple til last, at de selvfølgelig søger patent, nøjagtig ligesom 1000vis af andre virksomheder gør.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 08:07
Brixen, nu ved jeg godt at det sikkert vil blive skudt ned af flere her i debatten, men på side 6 i denne debat linkede jeg til en asiatisk tablet som netop lavede den slags simple tablet-design og viste det frem 6 måneder før iPad'en iflg. mit opslag på internettet i hvert fald. Kan dog ikke udelukke at lunddal får googlet/analyseret sig frem til noget andet.

Problemet med den asiatiske tablet var at der kunne gå et helt år før patentet ville falde på plads (som der også nævnes i artiklen) så de kunne ikke gå efter Apple i USA.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 08:00
lunddal, your too late - det har mufc allerede nævnt ;) iøvrigt fik jeg ikke svar på mit spørgsmål tidligere men det er ok. Er jo lettere at ignorere det og så vælge at fokusere på noget andet....
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

mufckdk, så vidt jeg er orienteret er det Apple der sagsøger mest for tiden og de andre sender oftest søgsmål tilbage som svar. Og ja, det er ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig vildt meget om Apple og deres holdninger og forretningsmåder. Deres produkter er dog ok for det meste. Sjovt nok er de samme personer her med det samme, stående klar til at forsvare den mindste form for Apple kritik.

rhsin, dvs. du mener seriøst at iPad'en var/er et unikt design som ingen andre nogensinde kunne finde på at lave? Jovist det kan godt være Apple har finpudset kanterne lidt men det er stadig bare en firkantet afrundet tavle med en skærm på og det er mest det, denne nyhed går ud på.


Jo, men hvis det er så simpelt et design, hvorfor er der så ikke nogle, der har lavet det før Apple?
Så var det jo dem, der sad med rettighederne nu.

Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Sjovt nok er de samme personer her med det samme, stående klar til at forsvare den mindste form for Apple kritik.


Og sjovt nok er den samme person her med det samme, stående klar til at kritisere Apple.

Spøjst som trådene drejer i samme retning hver gang du entrerer.

Redigeret af lunddal - 12-August-2011 kl. 21:41
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 21:29
mufckdk, så vidt jeg er orienteret er det Apple der sagsøger mest for tiden og de andre sender oftest søgsmål tilbage som svar. Og ja, det er ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig vildt meget om Apple og deres holdninger og forretningsmåder. Deres produkter er dog ok for det meste. Sjovt nok er de samme personer her med det samme, stående klar til at forsvare den mindste form for Apple kritik.

rhsin, dvs. du mener seriøst at iPad'en var/er et unikt design som ingen andre nogensinde kunne finde på at lave? Jovist det kan godt være Apple har finpudset kanterne lidt men det er stadig bare en firkantet afrundet tavle med en skærm på og det er mest det, denne nyhed går ud på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu