recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kenzo's Bio Tråd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kenzo's Bio Tråd!

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 38>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
Det lyder fuldstændig sindsygt.. Må jeg anbefale en dug fra jysk sengetøjslager;)
 
Come on... BILLEDER OG INDTRYK fra Steinway....!!!!:)
Tjaa det er squ også i orden! Nu må vi se om jeg bliver trukket i seng af damen Wink

Ej det må squ blive senere er for træt nu. Desuden vil jeg forklare om JBL før Steinway & Lyngdorf.


Redigeret af Kenzo85 - 04-Februar-2012 kl. 22:44
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 22:37
 
Fuck et fedt billede:)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 11:07
Runco

Er førende inden for highend Projektorer til hjemmebiografer og kommercielle biografer.

  • Der var ikke så meget nyt, udover en LightStyle LS-100d, som er en UltraShortThrow Projektor med utrolig billede og lyskvalitet. Ingen problemer med at udfylde lærredet korrekt "skæve kanter etc.", som andre business projektorer har problemer med. 100 k og det er din. Så vidt jeg forstod var den lavet til et 92" lærred. 
  • D-73d ultra var sat op, som hoved projektor. Den stod godt, men langt fra lige så godt som til AVRoom demonstrationen af den. Den er alligevel exceptionel til en flydende og behagelig 3d oplevelse.
  • En tredje projektor blev også fremvist. Jeg fik ikke lige navnet på den, men den var heller ikke imponerende i forhold til de forrige projektorer.

LigthStyle-LS100d:


D73-Ultra:




Redigeret af Kenzo85 - 05-Februar-2012 kl. 11:16
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 11:50
JBL Synthesis

JBL i deres proffesionelle / kommercielle biograf serier, kan kun beskrives som noget af det bedste lyd man kan få fingrene i. priser starter vidst fra et par hundrede tusinde og slutter først en gang i de 2-3 millioner. 

JBL var sat op i forbindelse med Runco standen, som var i et lukket konference rum på en 100 kvm eller mere, samt med 4-5m til loftet. 
Deres setup bestod af Atlas Serien, hvor der var opsat 2 stk. subwoofere "S1S-EX" hvor LCR "SK2-3300" var pladseret i samme højde. Samt 2stk. "S4Ai" som surround højtalere. Altså et 5.2 Setup med deres processor og effekter.

Vi hørte diverse koncerter og et par klip fra bla. Kung Fu Panda og fra Dolby True HD Demonstrations Skive. Det var klart den fedeste bio oplevelse jeg havde hørt! nogensinde. Jeg havde weekenden før hørt et par B & W 800D, som daværende tidspunkt var min favorit lyd. Der er kun en finger jeg kan løfte i forbindelse med oplevelsen med JBL og det var deres EKSTREM tørre bass, mine læber sprækkede næsten, så tør var den. Hvilket resulteret i at det føltes mest som om at lyden kun skulle gå i ørene i stedet for hele kroppen. Denne type bass tiltaler mig ikke.  Dog var mellembass, mellemtone og diskant særklasse! Fed oplevelse! Masser af kuldegysninger og helt smadrede ører Smile






I følge mig slår mit næste indlæg dog denne, men kun marginalt. 
SuckyBoyfriends -> Kan du gætte hvad ?



Redigeret af Kenzo85 - 05-Februar-2012 kl. 14:19
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 13:50
Damn, jeg ville gerne have hørt det setup! :) Lige efter min smag. Lige en rettelse: Det er ikke fra JBLs professionelle linje, men fra deres consumerafdeling - Synthesis serien. Mange af produkterne har bare taget udganspunkt i deres pro-serie.

Det undrer mig stadig, at du ikke kan lide bassen. Det var netop denne tørre og "clean" bas som fik mig til at vælge de subs. Men er jo en smagssag :)
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 14:03
Ud med det!!!!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Damn, jeg ville gerne have hørt det setup! :) Lige efter min smag. Lige en rettelse: Det er ikke fra JBLs professionelle linje, men fra deres consumerafdeling - Synthesis serien. Mange af produkterne har bare taget udganspunkt i deres pro-serie.

Det undrer mig stadig, at du ikke kan lide bassen. Det var netop denne tørre og "clean" bas som fik mig til at vælge de subs. Men er jo en smagssag :)
Så er det rettet Wink Nej jeg bryder mig ikke om at bassen ikke kan føles, men kun kan høres. Vi hørte da også noget dub step fra en Dolby True HD skive. Hvor mine ører/læber nærmest størknede af den tørre bass. Der blev spillet denne her:

og den her: 


Redigeret af Kenzo85 - 05-Februar-2012 kl. 14:31
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 15:56
Steinway & Lyngdorf

En collaboration mellem de to firma Steinway, som laver nogle af de bedste instrumenter, som kan opdrives. Lyngdorf, som er startet af Peter Lyndorf. Bedst kendt som starter af Hifiklubben og Dali. Han har senere udviklede sit highend mærke Lyndorf, der så sammen med Steinway er nået ny højder for præstation og design.

Ved standen "Konference rummet" var på ca. samme størrelse, som på Runco / JBL standen. dog delt i 2 lytte rum henholdsvis til stereo og surround lytning, med isolering samt noget valour. Dette rakte ca. 3 m op, dog var rummet højere "5m". dvs. man kunne høre lyden inden fra rummet ved siden af, de havde selvfølgelig delt det op i to seancer, så man ikke blev forstyrret af de 2 forskellige lytninger. Før denne lytning havde jeg været til Runco / JBL standen.

  • Stereo rummet bestod af et Model D System, til ca. 1.5 mill. Utrolig lækkert design og en performance der harmonerede perfekt sammen. Desværre fik jeg ikke hørt det i sweetspot.
  • Surround systemet bestod af 2 bass tårne, som figurerede højre og venstre kanal med hver 4 LS Subwoofere. dvs. 8 subwoofere. hvilket er genialt lækkert. De 7 kanalers lyd blev bragt af deres mindste "satelitter" s-serien i sølv, hvor hver især kunne leverer et lydtryk på 114db uden forvrængning. Det var en utrolig lækker detalje. Det hele blev drevet af 2 stk. A2 & stk. 4 A1 effektforstærkere samt en processor. 
  • Den måde SteinwayLyndorf laver cutter deres lyd frekvens er markant anderledes end f.eks. hvad THX standarden forskriver. De cutter frekvensen typisk omkring 300hz. således at alt under 300hz kommer ud af basstårnene, hvilket lyder underligt rent teknisk, men i praktisk fungerer det bedre end noget andet jeg har hørt, selv bedre end JBL Atlas serien, som i få sekunder var det bedste jeg havde hørt. samt bruger de deres egen udviklede RoomPerfekt til tidsdomæne og EQ. 
  • A2 Effekterne kan stå for cross over og roomperfect kalibrering for den påhængte enhed, hvilket vil sige at processoren ikke bliver en begrænsning, hvis man har brug for flere kanaler, hvor man "matrixer" det ud i flere kanaler. 
  • Udover crossover metoden, var der andre spændende måder SteinwayLyngdorf arbejder på. bla. Boundary Woofers, som spiller sammen med alle højtalere og virtuelt sørger for man bliver ramt korrekt i tidsdomænet på sin lytteposition, hvilket fungerer forbløffende godt.
  • Alt er digitalt i signal kæden, de kalder deres Effekt / processor kombo for power DAC, da hele signal vejen overføres digitalt og bliver kun ved udgang fra effekten omdannet til Analog, hvilket forkorter signal vejen betydeligt. Igen rigtig lækkert.
  • Designet kan man altid have en subjektiv mening til, men den kombo ville jeg gerne eje inden jeg bliver pensioneret. 
  • Alle højtalere har et åbent kabinet og i s-serien kører de med dipolteknologi oveni. 
  • Andet man bør læse om er generelt om deres forskellige teknologier: http://steinwaylyngdorf.com/technology-and-innovation
Model D:



S Serien:
 


LS Woofer:




S & R Stand i hall 9:



Fodnote: Den surround konfiguration, som vi hørte stod i 80.000€ Alle pengene værd Big smile Savle Savle! Bemærk S&R rør overhovedet ikke ved billedbehandlingen.

Jeg forslog 9 eller 11 kanalers lyd samt at udvide til 4 sæt woofer, for at få fuld kontrol over rummet. De kigger måske på det. 
Helt klart det jeg allerhelst vil have med hjem!


Redigeret af Kenzo85 - 05-Februar-2012 kl. 17:04
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 20:05
Hmmm ville gerne have hørt begge setups
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Hmmm ville gerne have hørt begge setups
Det kan jeg sagtens følge dig! De er super på hver deres måde, jeg heller dog mest til Steinway & Lyngdorf !!!


Redigeret af Kenzo85 - 05-Februar-2012 kl. 20:52
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 21:03

Jeg vil bare sige Kenneth, at jeg synes at det er et super initiativ med dine messeoplevelser, og rigtig spændende læsningClapTongue

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil bare sige Kenneth, at jeg synes at det er et super initiativ med dine messeoplevelser, og rigtig spændende læsningClapTongue


Mange tak John, det var en fed tur, med masser af oplevelser.!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 38>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu