recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - overførsel ind/ud nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoverførsel ind/ud nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Emne: overførsel ind/ud nas
    Sendt: 23-August-2011 kl. 23:33
Hej et lille spørgsmål, jeg er ved at købe en større nas, og vil lægge mine film ud som backup.
Hvis jeg nu vil hente en film udefra, hvad gør jeg så? Har alle film liggende som iso-filer, og ftp vil jo ikke æde filer over de 2 gb.
Er der en anden mulighed, eller skal jeg konvertere hele dynen til mp4?
Niels
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 01:45
Hvor har du fået den ide fra at FTP ikke virker med filer over 2 GB? Der er ingen grænser for filstørrelse i FTP.

I mange tilfælde kan du tilknytte din NAS som netværksdrev i Windows og på den måde overføre filer. Faktisk kan du sikkert også gøre det på Mac og næsten med 100% sikkerhed på Linux. Alt afhænger af understøttelse af SMB protokollen, ofte kendt ved Samba implementationen.

Hvis din NAS ikke accepterer større filer via FTP har du en fejl i opsætningen af den, men vi skal bruge lidt flere oplysninger om den for at kunne hjælpe.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 09:44
Jeg får en meddelelse " connection reset by peer:socket error "
Det er et gammelt Plextor drev, og skal netop skiftes ud, da det kun svarer ca. hver anden dag, hvis man vil tilgå det som netdrev.
Så hvis du siger, at ftp virker på filer uanset størrelse, vil jeg nok ikke få problemer med et nyt Qnap 219 turbo p+.
Troede i første omgang, at der var en fejl i filen, men da jeg prøvede med flere iso-filer og fik samme resultat, formodede jeg at det var et ftp-problem med filer over 2 gb.
Samme filer kommer nemt over, hvis jeg bruger Plextor som netdrev, men som sagt er det en smule egensindigt.
MVH
Niels
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:48
"Connection reset by peer" fejlmeddelelser kan desværre udløses kan udløses af mange ting. Nu får du bonus informationen "socket error" hvilket tyder på en fejl i en af enderne udløser fejlmeddelelsen. Det tyder på at dit Plextor drev måske har det værre end du tror, for fejlen kan nemt skyldes et problem i forbindelse med at FTP serveren skal forføre data til drevet.

Til sammenligning har jeg netop overført en ISO fil på 3,8 GB via FTP til min QNAP TS-239 Pro uden problemer.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:08
Så må jeg jo hellere få købt en ny nas :-)
Kan du svare mig på, om man kan oprette flere ftp-brugere med hver deres rettighede på en q-nap, har forgæve prøvet at spørge7læse om det.
MVH
Niels
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 00:20
Jeg har lige checket med min egen QNAP, for at være sikker på at give dig et korrekt svar. Jeg kører med den nye 3.5.0 firmware, men jeg mener at de grundlæggende muligeder også var tilstede tidligere.

Via web interfacet kan du oprette mapper og brugere som du har lyst til. Som en del af processen med at oprette brugere kan du sætte rettigheder til de forskellige mapper. Som en ekstra bonus understøtter den muligheden for at oprette bruger grupper som man kan tilknytte de enkelte brugere.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu