recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uoriginale blækpatroner skyld i printerfejl??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUoriginale blækpatroner skyld i printerfejl??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Uoriginale blækpatroner skyld i printerfejl??
    Sendt: 01-September-2011 kl. 16:36
Hej,

Jeg vil først for fremmest sige undskyld, hvis denne del af forummet ikke er det rigtige sted for mit spørgsmål!?

Jeg anskaffede mig for noget tid siden en Canon Pixma MP620 printer, der 'kunne det hele'. Men som alle andre printere løb den hurtigt tør for blæk, og da jeg skulle genindkøbe dette, var jeg naturligvis så nærig, at jeg købte kompatible blækpatroner. Noget tid efter udskiftningen fik jeg så en printerfejl: 'B200', som det endnu ikke er lykkedes mig at få defineret, hvad den egentlig betyder..!?
En kollega fortalte mig, at han havde hørt, at hvis man altid købte originale blækpatroner, så ville dette ikke ske... Har han ret? Hvis jeg nu køber en gang originale patroner - løser det så mit problem?

mvh
/Frank73
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 16:55
Til en anden gang: sæt din printer til at skrive ud i "kladde" til alt dagligt udskrift. Det sparer en del blæk og du kan altid vælge den gode kvalitet til indbydelserne. Om du kan redde den ved at indsætte org. patroner, er det kun dig selv, der kan svare på. Du kan jo have gjort selve printhead'et defekt, hvis blækket er tørret ud
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 16:57
Dette var IKKE en løftet pegefinger. Kun et råd. Brug det eller lad være
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 17:00
Tak, det vil jeg gøre, når jeg engang får gang i printeren igen.

Faktisk udskrev jeg sjældent på den, så det kan være - som du skriver - at jeg har udtørret printerhovedet. Betyder det så, at jeg skal anskaffe et nyt printerhoved, eller burde jeg kunne løse situationen ved blot at udskrifte patronerne?? (Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke lige er inde i den tekniske side af printere)

/Frank73
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 17:17
Alt efter alder; hvis din printer nærmer sig 1 år eller mere, ville jeg udskifte hele printeren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Noget tid efter udskiftningen fik jeg så en printerfejl: 'B200', som det endnu ikke er lykkedes mig at få defineret, hvad den egentlig betyder..!?
 
Lidt Google resultater:
 
Mvh JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 19:00
Et nyt printhoved kan desværre koste lige så meget som en ny printer.

Prøv først om forretningen, hvor du har købt uoriginale patroner vil erstatte printerhovedet - ellers skal du i hvert fald have pengene tilbage for patronerne, når de har ødelagt printeren.

En blækprinter skal helst printe jævnligt for ikke at tørre ud. Hvis man ikke printer ret tit (flere uger imellem), er det bedre med en blækprinter, hvor printhovedet er indbygget i patronen. Et alternativ er en laserprinter, som bruger en anden teknik, og derfor ikke kan tørre ud.

Tilføjelse:
Når de "kompatible" patroner ødelægger printeren, er de vel ikke kompatible. Det går jeg ud fra er en mangel, så man kan få pengene tilbage!


Redigeret af Brixen - 01-September-2011 kl. 19:10
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Alt efter alder; hvis din printer nærmer sig 1 år eller mere, ville jeg udskifte hele printeren.


En printer burde holde længere end ét år. Men du har ret i at det er bedst at skifte den nu, alt andet bliver for dyrt, desværre.



Redigeret af Brixen - 01-September-2011 kl. 19:14
Venlig hilsen
KB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 19:46
Har selv en mp620. Som har printet mindst 3000 a4 sider med uorginalt blæk.

Og den virker stadig perfekt.

Så det burde ikke være dit problm, tror mere på en fejl
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Et nyt printhoved kan desværre koste lige så meget som en ny printer.


Jeps, min Canon ip4300 har lige gået død i selve skrivehovedet. Nyt skrivehoved = 600 kr. Ny printer  = 555 kroner

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


En blækprinter skal helst printe jævnligt for ikke at tørre ud. Hvis man ikke printer ret tit (flere uger imellem), er det bedre med en blækprinter, hvor printhovedet er indbygget i patronen. Et alternativ er en laserprinter, som bruger en anden teknik, og derfor ikke kan tørre ud.


Og nu min ip4300 var gået til de evige printermarker, kørte jeg forbi de gamle og hentede min mors aflagte ip4200 (bruger samme blækpatroner og dem har jeg en del af). Den har stået stille siden januar, men alligevel skrev den perfekt på den allerførste side jeg skrev ud, uden at køre anden rensning end den  rensning den selv laver, når den tændes.

Jeg var imponeret. Har en gang kørt med uorginal blæk i min ip4300, der gik en måneds tid, så begyndte den at slæbe sorte streger hen over papiret. Det tog mig ikke lang tid at få de originale blækpatroner i igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har selv en mp620. Som har printet mindst 3000 a4 sider med uorginalt blæk.

Og den virker stadig perfekt.

Så det burde ikke være dit problm, tror mere på en fejl


Enig, er den under 2 år gammel, er det retur til forhandleren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 07:55
Har en MP800 som fortsat printer på livet løs efter flere år. Jeg bruger selv kun originale selvom jeg et par gange har oplevet at chippen ikke bliver godkendt. Men vigtigt at holde den "i gang" med jævne mellemrum. Kør evt et af "test/rense-programmerne" engang imellem. Har selv prøvet de uorginale i starten, men ved foto var der desværre en mærkbar farveforskel og tror ikke at de holder lige så længe som de orginale. Men god pointe med at skrive i "kladde" eller bruge den font med hullet i bogstaverne... kan desværre ikke huske navnet... for at spare blæk.
Smile Jes
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu