recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et fattigmands mediecenter!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt fattigmands mediecenter!?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Et fattigmands mediecenter!?
    Sendt: 04-Marts-2006 kl. 16:52

Hej...

Jeg står og overvejer at købe et InnoVISION InnoDV SmartTV tv-kort, da jeg ønsker et billigt "harddiskoptager" system med mulighed for timeshifting. Computeren står alligevel ved siden af fjernsynet! Prisen på dette kort er 264kr (set på EDBpriser).

Er der nogen her der har erfaring med et sådanne system/kort?? - Gerne positivt/negativt!

Af programmer følger der disse med: Intervideo WinDVD, CyberLink PowerVCR II, InterVideo WinDVD Creator - Nogen der har noget kendskab til de overnævnte?

- Mit behov står i at kunne optage et program fra tid til anden og så vil jeg gerne kunne udnytte muligheden for timeshifting! Min computer er ok udrustet og burde ikke sætte nogen begrænsninger!

På forhånd tak - Mvh Morten Pedersen.

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 17:55
Der er næsten kun ét krav til sådan et kort: der SKAL være hardware-encoder i. Lige så snart du lader PC'ens egen CPU tage over, så bliver klippet lynhurigt out of sync (billede og lyd følges ikke ad).

Så vidt jeg ved, så er ovennævnte kort ikke med hardware-encoder. Ergo: jeg ville ikke røre det. Har selv et sådan kort, der ikke har hardware-encoder, og det er noget hø... man kan ikke lave andet på PC'en, når den optager, for så risikerer du, at lyd og billede som sagt forskydes.

Nej køb et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161274 , med hardware decoder og hele lortet... det virker bare! Du kan lave hvad du vil, mens der optages. Ja, der bruges ikke en eneste CPU-kraft på optagelsen, det klarer kortet med sin helt egen og kun dertil indrettede chip.

Redigeret af tychsen
Til top
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 18:48
Var inde og kigge på det overnævnte kort og kunne se at OS kravet var:

Microsoft Windows XP Media Center Edition

Kører ordinær Win XP så...?!

Er der andre bud på et billigt kort med intern Mpeg dekoder??

Mvh Morten

Til top
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 18:54

Hvis jeg nu ikke bruger PC'en mens der bliver optaget vil det så stadig være et problem med dårlig sync af billed og lyd!?

Mit system er et AMD 3200+ 1024MB ram og 240GB harddisk.

- Morten.

Til top
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2006 kl. 21:25
Jeg har også en PVR 150 og er ganske tilfreds med kodningen og CPU-belastningen, som er meget lav, hvis det er til MPEG. (har en 3.2 ghz pc) Til gengæld er timeren noget mærkelig - skifter selv til kanal 0 nogen gange og jeg kan ikke hitte ud af hvorfor...men den optager altid! Jeg har også bestilt deres Wing- optager, der kan optage i Divx og til PSP og iPod.

Hvis man læser forskellige web-forums (videohelp, shspvr) er der nogle andre der får forskellige bugs, men jeg vil nu nok sige, at hvis den kører, så kører den også super. Jeg er nu meget tilfreds at jeg kan tillade mig at bruge pc'en til noget andet imens. Og det kan jo godt være, at du slet ikke oplever noget usædvanligt...

Hilsen

Dan
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 17:34

Men hvis den optager i DivX, så er der jo ikke hardware decoder hjælp?

Har læst en test af den Plextor DivX converter, der kom på markedet for nogle år siden, og de var ikke umiddelbart imponeret over kvaliteten. DivX kvaliteten har bedst af 2-pass, såvidt jeg forstår.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 22:48

Tak for den fine feedback!

Har faldet over den her og tror det blir vinderen:

Hauppauge WinTV PVR-150 MCE Kit Model 01063

- Der er dog en hage! Der er står på EDBpriser at det kræver Windows XP MCE som OS og da jeg kun har Windows XP vil jeg gerne lige vide om det giver en mindre brugbarhed for mit vekommende eller måske slet ingen...?!

På forhånd tak...

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 23:28

Det er et udmærket valg til analog optagelse. Kvaliteten kan muligvis godt blive bedre med dyrere kort, men der er ikke mange kort, der er så udbredte.

Eneste forskel på MCE modellen og den normale er, at der ikke følger en fjernbetjening med MCE modellen. Hvis du bor på Sjælland kan du få min ubrugte Hauppauge PVR150 fjernbetjening for et par flasker Brøckhouse Esrum Kloster  http://www.broeckhouse.dk/

Jeg har forsøgt mig med at brænde en optaget udsendelse til DVD og spille den på min DVD maskine for at komme udenom min dårlige S-video udgang og resultatet er næsten så godt som originalen. Samtidig er der mulighed for at tweake lidt på kortet og få endnu bedre optagelser.

Sidst men ikke mindst understøttes dette kort af stort set alle operativsystemer og PVR software pakker, så du har frit valg på alle hylder.

Held og lykke med det!!

MVH

Henrik Badsted

Til top
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 22:10

Sprang på dette kort: Hauppauge WinTV-PVR-150 MPEG2 TV tuner kort 01060

Men ellers tak for tilbuddet!

Dette kort kræver ikke XP MCE, men understøtter det! Så er der også lagt i ovnen mht fremtiden...

Vil gerne høre lidt mere om muligheden for at tweake dette kort, så hvis nogen ligger inde med programmer, links andet så hører jeg gerne nærmere... - Tak herfra!

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 23:01

Prøv at google efter hauppauge tweak tool, så skal du bare se ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Loeff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 14:55

Er ved at indstille opløsningen på min tv-udgang, men hvordan er det nu lige den skal være?! Ved det er omkring 700*500, men vil gerne vide det præcise forhold!

Mit TV er et 32" widescreen!

Takker på forhånd... - Mvh Morten.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2006 kl. 15:46

Jeg har selv haft min stående på 720 * 576, da det skulle være et alm. PAL signal, men jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt.

MVH

Henrik Badsted

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu