recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer lancerer HD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer lancerer HD TV

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 16:19
Hvilke farvesystem bruger boxen til HDMI kablet? Er det f.eks. RGB?
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 17:52
Nu er vi altså ude i noget teknisk, jeg ikke har forstand.
På  "de gamle " kanaler er der ikke  synlig forskel at se om de kører over Sony TV eller kører over Humax.
Jeg kunne se en bedre kvalitet på DR HD , når de sendte en film parallel med DR 1.
Jeg prøver igen (hvis jeg får lov af chefen) i aften at køre sammenligning mellem nye HD og "de gamle"
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 18:55
Jeg fik et par minutter på TV 2 og TV2 HD. Farverne faldt mere i vor smag på TV 2, vi sidder  3-4 m. fra vor 55" Sony.
Farverne bedømte vi til være klarere i TV 2 men afgrænsninger bedre i TV 2 HD.
Nu håber jeg at fange en naturudsendelse, Go`aften udsendelse fra et studio giver ikke det rigtige indtryk.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Jeg fik et par minutter på TV 2 og TV2 HD. Farverne faldt mere i vor smag på TV 2, vi sidder  3-4 m. fra vor 55" Sony.
Farverne bedømte vi til være klarere i TV 2 men afgrænsninger bedre i TV 2 HD.
Nu håber jeg at fange en naturudsendelse, Go`aften udsendelse fra et studio giver ikke det rigtige indtryk.
 
Du er godt klar at du kan indstille dit TV mht farver, lys og kontrast mv individuelt på HDMI-indgangen (dvs boksen) og når du ser TV via TV'ets egen tuner. Derfor er det ikke en fair sammenligning du foretager, hvis f.eks dine farveindstillinger ikke er optimalt når du ser fra boksen over HDMI.
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 19:54
Når der ikke var/er  synlig forskel fra Humax og Sony fra de "gamle" kanaler og forskellen nu er synlig
på nye HD er det da fair.
Forskellen kan nu sammenlignes fra Humax `en  ved direkte skift til og fra HD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu