recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer lancerer HD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer lancerer HD TV

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nu er der lukket igen. Nu har jeg adgang til min Mix pakke samt HD kanalerne. ZDF og Sverige 4 har også byttet plads, så de er på rette plads.
I mine øjne står f.eks TV2 Film HD fint.
 
Ved du om der er 5.1 lyd på de nye HD-kanaler ?


Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, jeg har ikke noget sorround anlæg, men i Info Bjælken skriver tv'et HE-AAC.
 
OK, men kan der så vælges imellem (lydspor) HE-AAC 2.0 og HE-AAC 3/2.1 ligesom på DR HD ?
Burde også stå på TV'ets info-bjælke.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 13:44
Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:07
Hej.
Er der nogen der oplever perodiske udfald på de nye HD kanaler ?
Har problemer her modtager fra Videbæk på en Humax modtager.
Mvh.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.
 
Øv, fik ellers for nyligt af Boxertv at vide at TV2 HD ville blive sendt med 5.1 lyd .
 
Svar fra Boxertv:
 

Mange tak for din henvendelse.

Vi kan oplyse at pr. 2 april 2012 bliver lydformatet på TV 2 HD og TV 2 Film HD i HE-AAC 5.1.

Lydformatet på 6’eren og TV 2 Sport er endnu ikke endeligt afklaret.

Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:42
Indtil nu er der ingen markeringer for HD på nye annoncerede kanaler og farverne ligner noget fra før 2.verdenskrig.
Jeg modtager over Stoholmsendere og en Humax HD+
Alle kanaler over Humax DVB-T2 er betydelig ringere en over Sony TV  DVB-T med Boxer kort.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Ikke så vidt jeg kan se, jeg får kun én mulighed, når jeg trykker på Audio valg knappen. På DR HD er der rigtig nok to valgmuligheder.
På TV2 Sport HD står der Dolby D, det gør der ikke på de andre.
 
Øv, fik ellers for nyligt af Boxertv at vide at TV2 HD ville blive sendt med 5.1 lyd .
 
Svar fra Boxertv:
 

Mange tak for din henvendelse.

Vi kan oplyse at pr. 2 april 2012 bliver lydformatet på TV 2 HD og TV 2 Film HD i HE-AAC 5.1.

Lydformatet på 6’eren og TV 2 Sport er endnu ikke endeligt afklaret.



Men det er jeg heller ikke den rigtige til at svare på, da jeg ikke har et surroundanlæg. Er der andre der har konstateret, om der er surround lyd eller ej på de nye kanaler? Jeg kan ikke se på mit Grundig tv, om det er 5.1 eller ikke. De gamles nye Panasonic har DVB-T2 men der sidder kun et CA modul i, så det kan jeg ikke se det på.


Redigeret af Ham_Der - 02-April-2012 kl. 17:03
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Indtil nu er der ingen markeringer for HD på nye annoncerede kanaler og farverne ligner noget fra før 2.verdenskrig.
Jeg modtager over Stoholmsendere og en Humax HD+
Alle kanaler over Humax DVB-T2 er betydelig ringere en over Sony TV  DVB-T med Boxer kort.
 
Mener du hermed at billedkvaliteten på de få kanaler med DVB-T2 modtaget på en Humax boks ser ringere ud end dem der er i DVB-T ?
 
Eller mener du billedkvaliteten på Humax boksen generelt er ringere end modtaget direkte på dit Sony TV (med Boxer kort) ??
 
Går ud fra at Humax-boksen er forbundet med HDMI til dit TV.
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 17:17

Hej, 

Jeg får denne fejlmeddelse på mit Panasonic 50G30Y :

ID: 391 008, der er fundet en krypteringsfejl. Kontakt boxers kundeservice.......

De har åbenbart travlt ved telefonerne da det er umuligt at komme igennem.

Har TV2 kort, smit C+ cam modul. Har lavet ny kanal søgning, Burde da have adgang til TV2 HD? Nogen der har et godt bud? har haft strømmen fra tv et par minutter, og ventet en halv times tid på kanalen.



Redigeret af D. Jensen - 02-April-2012 kl. 17:17
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 18:35
Billeder over Humax er i dag betydelig dårligere end i lørdags. Det er særdeles dårligere end over Sony Tv med DVB-T og Boxer kort.
I går var der tydelig markering på flere HD kanaler på Humaxèn men i dag ingen markering.
Nå !! nu kan vi vel ikke forvente at Boxer leverer alt, hvad de lover, uden problemer, det er de jo ikke "berømt" for..
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Billeder over Humax er i dag betydelig dårligere end i lørdags. Det er særdeles dårligere end over Sony Tv med DVB-T og Boxer kort.
I går var der tydelig markering på flere HD kanaler på Humaxèn men i dag ingen markering.
Nå !! nu kan vi vel ikke forvente at Boxer leverer alt, hvad de lover, uden problemer, det er de jo ikke "berømt" for..
 
Kan du komme med et konkret eksempel på forskellen mellem Humax og Sony tv (billedekvalitet) ?
 
Mener du f.eks at den nye boxerkanal 'TV2 Danmark HD' eller Svensk 'TV4' ser bedre ud på TV-et end på Humax'en  (begge modtaget via DVB-T2)
 
Iøvrigt sendte Boxer ingen HD-kanaler før idag !
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 20:07
Boxer har bebudet at der var omstilling med slut kl 1200 i dag.
Nu kl.1930 er der ikke HD på lovede kanaler ( de var kortvarig markeret korrekt i går).
Nu har jeg for, hvem ved hvilken gang, slukket og tændt, kort ud og i, byttet kort og kanalsøgning, der er en lille bedring fra Humaxèn i farverne.
TV2 HD viser TV Lorry ??? ( hvad kommer det os ved her ovre i det helt mørke Jylland ).
Nu siger "mutter" hun vil se TV og det får hun lov til (jeg tør ikke andet), ssså nu ser vi TV i gode farver
fra Sonyèn DVB-T og Boxer kort.
I morgen starter jeg forfra, jeg kan dog ikke tro at Boxer fumler så meget, særlig hvis ikke andre har de samme problemer.


Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 20:12
Hov !!!! Jeg glemte at svare filmfreak.
Sony en  har kun DVB-T mens Humax har DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu