Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
|
Emne: Problem med Hivilux lærred Sendt: 15-September-2011 kl. 12:39 |
Det tog mig lidt tid, men nu fik jeg endelig bestilt et tab tension lærred hos Hivilux. Alt det mekaniske fungere perfekt og det er jo super fedt med et motoriseret rullelærred :)
Men men men.. Selve lærredet er i mini øjne ikke særlig heldigt. Det er som om der forekommer pletter på lærredet.. Eller måske nærmere skygger.. Som tydligt ses ved panoreringer og lyse scener. Det ligner fejl i dugen, men er projektoren slukket kan man ikke se noget på lærreder!! Men det får billedet til at stå meget sløret.
Har ikke set hotspotting før, men tror måske dette lærred har problemer med det. Bruger jeg feks Mac'en på min projektor, med et gråt skrivebordsbilled, lyser den meget op midt på skærmen.?? Som om man lyser med en lommelygte midt på lærredet oven i billedet.. Det er ved brug af computeren det er mest tydeligt, men det kan også ses i mange andre tilfælde.
Lærredet skulle være gain 1.0, men tror måske ikke helt det passer..
Hvad er det jeg ser og hvad skyldes det ?
Havde et Kingpin fastrammelærred før (også billigt) og der var slet ikke disse problemer, der stod billedet knivskarpt..
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 13:01 |
Surt show.
Det lyder som om du beskriver det "grandview" lærred jeg havde. Det havde nøjagtig de samme problemer. Altså områder hvor det reflekterede knapt så meget og som blev synlige ved panoreringer og en sær "glimmereffekt" ved meget lyse områder i billedet. På det jeg havde, var der heller ikke noget at se i almindeligt lys, så jeg var lidt bange for om jeg kunne få det byttet.
Det blev byttet ved Dustin, helt uden bøvl i øvrigt. Det nye der også er et Grandview har lidt den samme glimmereffekt men ikke de "stillestående" områder.
Jeg tror at det er en meget personlig ting om man kan lide et lærred der er sådan. Jeg tror ikke jeg kan og lige nu er jeg ret glad for at jeg ikke købte det dyre med motor. Jeg have absolut ikke forventet at det ville være sådan da jeg helt bevidst gik efter et gain 1,0 som jeg gik ud fra ikke led af den slags.
I mine øjene ser almindeligt hvidt printerpapir bedre ud.. Tænk engang
Printerpapir til venstre, Grandview til højre. Billede taget lige der hvor det var værst. De små glimmer prikker til højre hører ikke til i billedet. Mit gæt er at de er forårsaget af at der er blandet noget det minder om perlemorspulver i overfladebelægningen for at kunne holde en rimelig gain. Det er dog rent gætværk.
MVH
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 15-September-2011 kl. 13:51
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 13:13 |
Ja i mine øjne ser et stykke hvidt papir også langt bedre ud.. Faktisk er min, knap så hvide, væg langt bedre ..
Og ja, som du skriver med dit lærred, ser jeg også en glimmer effekt... Lidt forskellige steder på lærredet!
Skriver til John og hører om en ombytning ikke er mulig. Kan simpelthen ikke leve med det .
|
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 13:54 |
tvkartoffel skrev:
Surt show.
Det lyder som om du beskriver det "grandview" lærred jeg havde. Det havde nøjagtig de samme problemer. Altså områder hvor det reflekterede knapt så meget og som blev synlige ved panoreringer og en sær "glimmereffekt" ved meget lyse områder i billedet. På det jeg havde var der heller ikke noget at se i almindeligt lys, så jeg var lidt bange for om jeg kunne få det byttet.
Det blev byttet ved Dustin, helt uden bøvl i øvrigt. Det nye der også er et Grandview har lidt den samme glimmereffekt men ikke de "stillestående" områder.
Jeg tror at det er en meget personlig ting om man kan lide et lærred der er sådan. Jeg tror ikke jeg kan og lige nu er jeg ret glad for at jeg ikke købte det dyre med motor. Jeg have absolut ikke forventet at det ville være sådan da jeg helt bevidst gik efter et gain 1,0 som jeg gik ud fra ikke led af den slags.
I mine øjene ser almindeligt hvidt printerpapir bedre ud.. Tænk engang
Printerpapir til venstre. Billede taget lige der hvor det var værst. De små glimmer prikker til højre hører ikke til i billedet. Mit gæt er at de er forårsaget af at der er blandet noget det minder om perlemorspulver i overfladebelægningen for at kunne holde en rimelig gain. Det er dog rent gætværk.
MVH
tvkartoffel | der ser sku ikke godt ud. nu har det været diskuteret mange gange hvorfor Stewart duge er så dyre. Eks en Firehawk som jeg selv har , men ikke bruget p.t de samme egenskaber, og som samtidig også er den mest ekstreme ang brug af aktiv gain(påsprøjtet glas)den grå farve som firehwaken har, er gain 0,5 , selve coatingen tilføjer en gain på ca 0.8 sammenlagt gain 1.3 Alligevel er det ikke i nærheden af det billeder jeg ser her. det virker også som om at den pågældene dug, har en tendens til at "bløde" et sted hvor en Firehawk er ret så stærk.
|
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 14:08 |
Det er påfaldende at der ikke er nogen der har nævnt det før. Jeg har efterhånden set flere der har anbefalet hivilux, men ingen der har skrevet noget om glimmer og lignende. Jeg var selv i tvivl om jeg skulle returnere det grandview jeg havde, i stedet for at bytte det. Jeg fik at vide over PB at det er et rigtig godt lærred, der ikke kan sættes en finger på.
Jeg sidder og får den tanke at det måske er selve opstillingen der gør forskellen. Altså hvordan projektoren er opstillet i forhold til lærredet og hvordan man selv er positioneret i forhold til projektor og lærred. Jeg har i hvert fald svært ved at tro at nogen vil anbefale sådan et lærred uden i det mindste at nævne de egenskaber.
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 15-September-2011 kl. 14:20
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 14:25 |
@ p.las
Nej det er ikke helt godt og det er et ganske almindeligt gain 1,0 med 160 grader synsfelt. Det kan ikke blive mere basic end det og så alligevel...
Det kunne være meget sjovt hvis cgmand kunne lægge et par billeder op af hans lærred, inden jeg stjæler tråden helt. Der er trods alt hivilux det drejer sig om ;-)
Jeg må i øvrigt lige rette mig selv:
Jeg skrev at der er blandet perlemor i overfladen. Det er der ikke, det så bare sådan ud. Det der er galt med lærredet er at det, til forskel fra eks printerpair, har lidt tekstur og at teksturen er blank på toppene, i modsætning til mat som det skulle have være. De snå blanke overflader reflekterer anderledes og bliver synlige.
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 15-September-2011 kl. 15:01
|
|
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 16:00 |
Jeg har også et Grandview 112 " rammelærred købt hos Dustin. Det har ikke de samme skavanker, som det du fremviser. Jeg er MEGET tilfreds med mit. Byggekvaliteten er også fin, og det ser godt ud, når det hænger på væggen. Mange tror det er en kæmpe - fladskærm, jeg har hængende...
Redigeret af Supergris - 16-September-2011 kl. 02:50
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 16:37 |
tvkartoffel skrev:
@ p.las
Nej det er ikke helt godt og det er et ganske almindeligt gain 1,0 med 160 grader synsfelt. Det kan ikke blive mere basic end det og så alligevel...
Det kunne være meget sjovt hvis cgmand kunne lægge et par billeder op af hans lærred, inden jeg stjæler tråden helt. Der er trods alt hivilux det drejer sig om ;-)
Jeg må i øvrigt lige rette mig selv:
Jeg skrev at der er blandet perlemor i overfladen. Det er der ikke, det så bare sådan ud. Det der er galt med lærredet er at det, til forskel fra eks printerpair, har lidt tekstur og at teksturen er blank på toppene, i modsætning til mat som det skulle have være. De snå blanke overflader reflekterer anderledes og bliver synlige.
MVH |
Du stjæler bare :) Men indtil videre har det da ret relevant :)
Men skal nok prøve at smide et par billeder op.. Hvis jeg kan få et godt billed af det.
Men ellers tror jeg det med at få et billigt lærred med den rigtige gain, er lidt som at spille i lotteriet.. Desværre.. Det er først nu jeg har set hvor meget det kan betyde..ÆV
|
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 10:43 |
Nogen herinde der har haft et defekt lærred fra Hivilux som de har fået ombyttet ?
Har skrevet et par mails til John udover den sidste uge og han har ikke svaret på dem..
Er han en lurendrejer ham John der ??
|
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 12:03 |
Supergris skrev:
Jeg har også et Grandview 112 " rammelærred købt hos Dustin. Det har ikke de samme skavanker, som det du fremviser. Jeg er MEGET tilfreds med mit. Byggekvaliteten er også fin, og det ser godt ud, når det hænger på væggen. Mange tror det er en kæmpe - fladskærm, jeg har hængende... |
OK.
Jeg er selv overrasket over at de to jeg har fået er så fejlbehæftede.
Den mekaniske kvalitet på lærredet er ellers fin og det meget fladt selvom det ikke er tension. Selv ophængningsbeslagne er ret gennemtænkte.
MVH
|
|
cgmand
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 13:50 |
Jamen det samme her. Den støjer måske en anelse når den kører op og ned, men ikke noget der generer mig og den strækker også lærredet fint ud.. Snorene i siderne er måske lidt tynde, men ellers ok byggekvalitet. Men føj for en dårlig lærred kvalitet.. Håber det bare mig der er uheldig !
Mit gamle Kingpin lærred havde slet ikke disse fejl og var 100% homogent.. Selvom det også var et billigt lærred (2800 for et 104" fastrammelærred)
|
|
|
Pukmons
Ny bruger
Oprettet: 19-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 7
|
Sendt: 19-September-2011 kl. 23:51 |
Har du stadig ikke hørt fra ham?
Jeg har selv haft noget kontakt med ham, og syntes bestemt ikke det lyder som han er en "lurendrejer" :).
|
|