recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties tilslut HDD Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties tilslut HDD Waoo

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties tilslut HDD Waoo
    Sendt: 23-September-2011 kl. 23:15
Hej

Jeg har netop fået Waoo med Seas fibernet. Vi har derfor også fået deres fantastiske box!! Mit Panasonic G20 er derfor reduceret til en dum skærm og alle features jeg havde til det er dermed røget med.

Jeg har nu en lille harddisk der var tilsluttet TV-et. Den box tænkte jeg om jeg kan slutte til settopboksen fra Airties. Det er en model 7120.

Er der andre der ved om man kan tilgå sin boks via  en servicemenu eller via noget management mode?

Håber at nogen kan hjælpe mig med mine svar.

Mvh
Chris
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 09:32
Nej den mulighed har man ikke endnu hos Waoo.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 15:19
Det er ikke muligt og bliver det heller ikke.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 23:55
Jeg undrer mig bare over de begrænsede muligheder den har. DEn er ikke særligt bevendt. Derudover må der da være en måde at tilgå en mere avanceret menu. Der er jo remote management fra udbyderen.
 
Men hvis man ikke kan sætte en USB harddisk til, hvad er USB indgangene så til? Udover en wifidongle?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 00:01
I følge hvad AirTies selv skriver på deres hjemmeside, så er det kun til en wifi dongle intet andet.

Hvad muligheder vil du da ellers have i den??? Og hvad mener du med at den er ikke særlig bevendt??? Det er jo ikke en computer / mediacenter på nogen måder.

Nej der er ingen avanceret menu at tilgå den på, og du siger remote management, hvor har du den info fra???
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 00:17
Som jeg forstår det, så sætter Seas/Waoo denne boks op, hvorfor jeg ikke kan gå ud og købe en hvilken som helst set top boks, men skal købe den af SEAS. Derudover kan udbyderen opdatere firmwaren i den, hvorfor jeg antager den må være styret "remotely". Jeg afviser ikke, at jeg har komplet misforstået lige netop den del af det.
Mht. Den ikke er bevendt, mener jeg at den ikke har mulighed for at tilslutte storage, som mit fjernsyn. Den har udelukkende IR-styring, hvorfor jeg er nødt til at have den stående fremme eller finde en løsning med et ir-øje. Man kan leje film på den, men det kan min boxee også, der er start-stop, men det har mit TV. Så for mig, er den ikke bevendt til andet end at modtage signalet fra udbyderen og intet andet. Nå ja og så til at stå og fylde på reolen ;-)
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 11:37
http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf
I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:



http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf
I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det.

Det er med standard firmware. Desværre mener jeg at udbyderne kører med ders egen customiserede fw, hvor mange ting er disabled ift standard. Det gør deres support nemmere at der ikke er så mange muligheder.


Redigeret af pfugl - 26-September-2011 kl. 08:00
/Peter
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf
I denne PDF, står der både remote management og HDD er mulig på 7120. I hvert fald som jeg læser det.


Hvis der skal være harddisk i den så hedder den hvis 7130 og ikke 7120.

Men USB porten kan ikke bruges til at man kan tilslutte sin harddisk til.

Om man synes det er træls eller ej, og man ikke synes den er bevendt er jo så kun din mening. Jeg har selv 3 stk af dem, og de levere det jeg har af forventning til den, nemlig at den levere et godt billed og er stabil som en stb burde være.

Og ved da at SEAS har andre STB hvor man kan optage hvis man vil dette mv.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 10:39
- Undskyld jeg lige låner tråden her lidt, men hvis man er oprindelig Dansk Bredbånd kunde der lige er blevet skiftet til Waoo her for nyligt, modtager man så nye bokse fra Waoo eller skal man selv ordne den side af sagen?

Redigeret af mhv_omjk - 26-September-2011 kl. 10:40
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Undskyld jeg lige låner tråden her lidt, men hvis man er oprindelig Dansk Bredbånd kunde der lige er blevet skiftet til Waoo her for nyligt, modtager man så nye bokse fra Waoo eller skal man selv ordne den side af sagen?


Man modtager ikke nye bokse af sig selv. Man skal kontakte Dansk Bredbånd eller sin leverandør for dette, og høre om man kan få en anden tv boks. Dog skal man regne med at man skal betale et ombytnings beløb.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 14:50
- Tænkte jeg nok (/&&€%€%&/%€& = udsagn ikke egnet til offentliggørelse))  

Redigeret af mhv_omjk - 26-September-2011 kl. 14:52
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu