recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd svinger i styrke..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital lyd svinger i styrke..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd svinger i styrke..
    Sendt: 25-September-2011 kl. 17:11
Goddag recorder..
 
Jeg har fået et problem efter skifte til toslink kabel. Har følgende bundkort ZOTAC H67-ITX WiFi
 
Problemet består i, at lyden nu svinger op og ned i styrke. Somom lydbølgerne kommer i klumper. Har prøvet at rette toslink kablet ud, da jeg læste et sted det måske kunne være årsagen. Lyden virkede helt perfekt med et gammelt componentkabel med minijack og jackstik på 10meter før. Toslink kablet er 2meter købt hos avkabels til nogle få kroner og forbundet til min Pioneer forstærker. Kan kablet være for "billigt"? Eller er det bare noget opsætning i windows7/xbmc? - Windows finder fint fremtil, at det er digital lyd i driveren og windows.
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 16:42
Ingen der har et forslag? Skifter sgu snart tilbage til mit gamle kendte kabel, selvom det er 8meter for langt... :D HDMI out direkte til tvet virker fint. Men så snart jeg vil bruge forstærker og toslink kablet er lyden elendig.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 17:23
Jeg ved ikke hvad du ellers har af lydgiver og modtagere, men ved at kombinere flere tilslutninger kan du måske finde frem til om det er PC, forstærker eller kabel, det er galt med.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
rexuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 17:14
Løsning fundet.. Deaktivering af HDMI lyd og indstlling af anden indgang på forstærker. Der opsårt nok et nyt problem, når min display port udgang skal forbindes til mit tv i soveværelset og lyden så skal derind. Den tid den sorg.. ;)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu